Страница 1 от 1
Табло с бушоните
Публикувано: 23 ное 2007, 23:48
от g_e_s_h
Здравейте,
Писах в този форум преди доста време. Споделих за едни проблеми с паленето. Неусетно минаха около 6 диагностики, които показаха, че колата работи добре, противно на моите наблюдения. В последствие (или по-точно между 2-рата и третата диагностика) сложих газова уредба (по финансови причини) и разбрах какво е колата да работи добре. Контраста с работата на бензин е много голям. Проблемът с паленето остана. Колата пали когато пожелае, стартера върти като луд, бензин има (газовата уредба се включва автоматично и винаги пали на бензин), но все пак колата върти на сухо докато не реши (примерно след 20 мин. въртене) да запали. Когато карам на бензин докато не стигна 2000 оборота придърпва ужасно на всяка предавка (даже понякога с подаването на газ оборотите падат и тръгва да гасне за момент), когато превключа на газ - всичко се изглажда, и колата работи задоволително за възрастта си. При последната диагностика (колата между другото е още в сервиза при писането на този пост) ми дадоха някакво обяснение на проблема с паленето - таблото за бушоните не е както трябва и някаква дюзичка, която впръсква първоначално горивото била запекла. Дюзата ще почистят, и ще трябва ново табло. Кажете какво мислите по въпроса, тъй като не съм най-големия (дори най-малкия) автомобилен спец. Нормално ли е ако не стига напрежение от таблото стартера да върти нормално и често колата да пали без проблем. Защо този проблем се появява и изчезва (няма зависимост от климата) без причина и задължително ли е да се смени таблото с ново, старото не може ли да бъде поправено, може ли да се намери ново, за толкова стар модел и колко би трябвало да ми излезе ако може.
Извинявайте за тирадата (и скобите)
Но явно мислите ми са доста разхвърляни напоследък и това ми е най-краткия израз на идеята.
Публикувано: 24 ное 2007, 00:47
от dodi
колега изразявам само предположение та кажи на маисторите да проверят потенциометъра на моно инжекцията и основната дюза а и мисля единствената ,да проверят дали помпата прави добро налягане,кабели свещи,палец на делкото,дистр.капачка,центровка на делкото,а и още една идея не съм много сигурен но и да се провери клапаните дали затварят добре
Публикувано: 24 ное 2007, 09:32
от g_e_s_h
Според мен са ги проверявали тези неща, защото наистина много пъти ходих за да открият проблема, правиха пълна диагностика, но и майсторите се чудеха защо става така, тъй като колата изглежда напълно здрава. Между другото на всички други диагностики до сега не успяхме да симулираме проблема, на последното място колата седи вече трети ден и едва вчера е решила да не пали при майстора, тогава са казали какво и е.
Публикувано: 24 ное 2007, 11:47
от DigiPro
Доколкото съм чел из форума Ескортите от тези години правят проблеми с тези табла на бушоните. Решението е сваляне и презапояване на всички спойки и проблемите се оправят.
Публикувано: 24 ное 2007, 12:01
от cocoff
Аз бих премерил налягането. което прави бензиновата помпа.
Публикувано: 24 ное 2007, 21:24
от The seven
За дюзата не знам, но и според мен проблема ти е в таблото. Ескортите от тази реколта си го имат като проблем това.
Публикувано: 24 ное 2007, 22:25
от jojo
е щом казват колегите за таблото,виж си го,но добре да се види бензиновата помпа и резервоара,щото и там става малък ужас.имал съм подобен проблем с няколко коли(не мой ), и първия път колта беше с карбуратор и дърпаш ръчката за смукача когато е загряла и работеше на 3000об +,там сем реши с сваляне на карбуратора почистване(май даже в ултрвиолетова вана),смяна на бенз.филтър и после нямаше проблем,но при една вектра инжекция трябваше да сваля резервоара и бенз помпа е в него,в резервора имаше нещо като пясък и некви боклуци и беше запушило някак без помпа ,закараха я някъде и я оправиха уж,а резервоара на автомивка,мисля че се оправи защото тоя човек не съм го виждал после.
айде успех ,дано откриете причината
Публикувано: 26 ное 2007, 09:06
от momo76
Най вероятно таблото с бушоните прави проблема, ако имаш шибидах по предната колонка се стича вода и капе върху таблото. Много трудно се презапоява. По моргите ги има за по 50лв.
Публикувано: 26 ное 2007, 22:19
от pepy1
momo76 написа:Най вероятно таблото с бушоните прави проблема, ако имаш шибидах по предната колонка се стича вода и капе върху таблото. Много трудно се презапоява. По моргите ги има за по 50лв.
малко да осъвременя цената 80 лв. е ама за двувалки трудно се намира
Re: Табло с бушоните
Публикувано: 27 ное 2007, 11:41
от kEFi
g_e_s_h написа:Здравейте,
Писах в този форум преди доста време. Споделих за едни проблеми с паленето. Неусетно минаха около 6 диагностики, които показаха, че колата работи добре, противно на моите наблюдения. В последствие (или по-точно между 2-рата и третата диагностика) сложих газова уредба (по финансови причини) и разбрах какво е колата да работи добре. Контраста с работата на бензин е много голям. Проблемът с паленето остана. Колата пали когато пожелае, стартера върти като луд, бензин има (газовата уредба се включва автоматично и винаги пали на бензин), но все пак колата върти на сухо докато не реши (примерно след 20 мин. въртене) да запали. Когато карам на бензин докато не стигна 2000 оборота придърпва ужасно на всяка предавка (даже понякога с подаването на газ оборотите падат и тръгва да гасне за момент), когато превключа на газ - всичко се изглажда, и колата работи задоволително за възрастта си. При последната диагностика (колата между другото е още в сервиза при писането на този пост) ми дадоха някакво обяснение на проблема с паленето - таблото за бушоните не е както трябва и някаква дюзичка, която впръсква първоначално горивото била запекла. Дюзата ще почистят, и ще трябва ново табло. Кажете какво мислите по въпроса, тъй като не съм най-големия (дори най-малкия) автомобилен спец. Нормално ли е ако не стига напрежение от таблото стартера да върти нормално и често колата да пали без проблем. Защо този проблем се появява и изчезва (няма зависимост от климата) без причина и задължително ли е да се смени таблото с ново, старото не може ли да бъде поправено, може ли да се намери ново, за толкова стар модел и колко би трябвало да ми излезе ако може.
Извинявайте за тирадата (и скобите)
Но явно мислите ми са доста разхвърляни напоследък и това ми е най-краткия израз на идеята.
Преди да се хвърлят да ти сменят половината кола им кажи да замерят с осцилоскоп датчика за положението на коляновия вал (предполагам си с електронно запалване) или направо го смени (20-40лв). Изборното палене е следствие липса на команден сигнал към комутатора при описаните от теб признаци!
Поздрави и успех!
Публикувано: 27 ное 2007, 23:49
от g_e_s_h
Благодаря, ще попитаме утре. Имам ли шанс да си оправя таблото сам, защото ново струва около 500 лв. (т.е. невъзможно ли е аз да си припоя жичките), а майстора каза, че е много пипкава работа и ще отнеме доста време. За сега (ако последното предположение във форума не е вярно) варианта е човекът да изведе директна връзка (която не минава през таблото) и в последствие да си оправя таблото, или да си купя ново.
Публикувано: 28 ное 2007, 12:58
от darmadan
Вчера презапоявах нацяло моето табло. По-точно го презапои един мой приятел. По мое мнение има около 400 спойки и без вакумна станция е трудно да се отвори.Вътре имаше много напукани спойки явно от вибрациите.На всичко отгоре платките не са лакирани и имаше кородирали пътечки. Предпочетох да го презапоя , защото надали 2 употреба ще е е по читаво от моето, а пък за ново ще ме оскубят здраво.
Публикувано: 28 ное 2007, 13:42
от vladislav
[quote="g_e_s_h"][/quote]
Колега не си купувай, друго табло втора утотреба, по-добре да ти изкарат кабел директно, на мен също са ми изкарали кабел директно, разбира се трябва да е направено грамотно.
Ако не си майстор ел. техник, таблото сам трудно ще си оправиш, аз купих едно втора утотреба и презапоихме с приятел споиките които се виждат, но не го отваряхме и пак се оказа че не работи - мога да ти го дам да се пробваш без пари разбира се.
Публикувано: 28 ное 2007, 17:19
от darmadan
При мен проблемните спойки бяха отвътрешната страна дето без да го разглобиш не можеш да ги презапоиш.Жалко само дето не го лакирах след презапояването. Работата е наистинна много пипкава и спойките трябва да се гледат под лупа, защото има и кородирали пътечки, а всички спойки са може би към 400 , но може да се направи .Колега Vladdko ти ми даде идеята за което съм ти благодарен.Колкото до времето приятеля ми се справи за 5.5ч.
Публикувано: 28 ное 2007, 17:33
от vladislav
[quote="darmadan"][/quote]
Радвам се че съвета ми ти е свършил работа.
Но май проблема идва от друго, четох вече незнам в коя тема и колегата беше написал, че от шибидаха или по-точно от отворите по които се отича водата се намокря таблото. Виждал съм ги тези отвори, но сега се чудя има ли начин да се провери дали са запушени и ако, как да се отпушат.
Публикувано: 28 ное 2007, 22:08
от pepy1
TABLOTO E 216LV S PORYCHKA OT GERMANIA ZA OKOLO 2-3 SEDMICI
----- Original Message -----
From: "Петър ......
To: <
Mladostsp@motopfohe.bg>
Sent: Friday, November 09, 2007 10:30 PM
Subject: бушониера
това е отговор на едно мое запитване
аз също си търся такова втора ръка че нямам 216 излишни лева
пък и за да е в гаранция те трябва да го сменят и ето ти още 100 лв. отгоре
Публикувано: 28 ное 2007, 23:18
от g_e_s_h
Ами 216 е добре, аз питах в Мото Пфое и цената беше 540 - чисто ново. Днес взех колата, майсторът е направил директна връзка без да минава през таблото и като че ли работи по-добре и от трите пъти които запалих днес не ми създаде проблем. Обаче ми каза, че така или иначе трябва по-натам да оправя това табло по един или друг начин (ново или презапояване) защото ще започнат да отказват вътрешни светлини, фарове, мигачи, чистачки и т.н. Ще се опитам да си го оправя и ще ви пиша какви са резултатите. Обаче има нещо странно което чувам след като загася колата - звук, все едно помпата се включва (както в началото при даване на контакт) той продължава и след като извадя ключа. Това трае около 5-10 секунди и след това спира. Как мислите това нормално ли е? Или нещо е станало с тази връзка?