Страница 1 от 1

Как се регулират фарове ?

Публикувано: 20 дек 2007, 00:35
от b2d
Хайде някой да се наеме да обясни, който е тествал както за ел. така и за механичните (не-ел.) фарове :!: Мисля, че няма такава тема, а ще е от полза... Търсих но не намерих, ако има дайте линк и ключнете таз... :)

За да не се дават в мото-пфое 30лв. за тази манипулация, ако не се лъжа толкова беше...

П.П. Опааа можеше да го редактирам ама пусти бутони :P

Публикувано: 20 дек 2007, 11:49
от nikolovvd
Във всеки пункт за ГТП имат апаратура за това.

Публикувано: 20 дек 2007, 11:59
от FordSierra1.6L
Механичните се регулират по следния начин.
Намираш си неосветен прав участък,пускаш светлините отваряш капака и отзад на фара има едни врътки с които регулираш колко високо и ниско да светят....След това почваш и си харесваш една височина....гледаш да не е много за да не си мислят ония оттатъка че караш на дълги и да те хранят :)
ПС:за ел фаровете си има копче вътре.Мисля,че можеше машинката да се нагажда по различен начин в фара и съответно ще се промени височината на фаровете при манипулация с копчето вътре в колата.
Може и да не е така нека ме поправи някой колега :)

Публикувано: 20 дек 2007, 12:00
от doctordre
b2d написа:За да не се дават в мото-пфое 30лв. за тази манипулация, ако не се лъжа толкова беше...

П.П. Опааа можеше да го редактирам ама пусти бутони :P
:shock: :lol: 5лв е регулиране на фарове по сервизите

Публикувано: 20 дек 2007, 12:02
от FordSierra1.6L
doctordre написа:
b2d написа:За да не се дават в мото-пфое 30лв. за тази манипулация, ако не се лъжа толкова беше...

П.П. Опааа можеше да го редактирам ама пусти бутони :P
:shock: :lol: 5лв е регулиране на фарове по сервизите
Каква е идеята като ще направят това което и ти а не е толкова сложно да завъртиш 1 врътка :)

Публикувано: 20 дек 2007, 12:11
от Атанас
FordSierra1.6L написа:...
Каква е идеята като ще направят това което и ти а не е толкова сложно да завъртиш 1 врътка :)
Идеята е, че на определено разстояние от колата свтлинния сноп трябва да бъде на определена височина, а тази височина може да се разминава с това, което на теб ти харесва. Същото важи и за това, колко наляво и колко надясно ще светят фаровете.
Същото важи и за електрическите.

Публикувано: 20 дек 2007, 12:21
от FordSierra1.6L
Атанас написа:
FordSierra1.6L написа:...
Каква е идеята като ще направят това което и ти а не е толкова сложно да завъртиш 1 врътка :)
Идеята е, че на определено разстояние от колата свтлинния сноп трябва да бъде на определена височина, а тази височина може да се разминава с това, което на теб ти харесва. Същото важи и за това, колко наляво и колко надясно ще светят фаровете.
Същото важи и за електрическите.
Това е така но и обикновен човек може да си го направи...просто ще ги пусне на височина която да не пречи на отсрещните...смисъл става но след като на някой му се дават пари да дава :) аз съм регулирал на няколко коли вече и никой не се е оплакал или пък да са го хранили че са високи или заслепяват....въпрос на нагласа е :)
А и сервизите трябва да работят :)

Публикувано: 20 дек 2007, 12:51
от doctordre
FordSierra1.6L написа:
doctordre написа:
b2d написа:За да не се дават в мото-пфое 30лв. за тази манипулация, ако не се лъжа толкова беше...

П.П. Опааа можеше да го редактирам ама пусти бутони :P
:shock: :lol: 5лв е регулиране на фарове по сервизите
Каква е идеята като ще направят това което и ти а не е толкова сложно да завъртиш 1 врътка :)
ами има си определени разстояния на които да светят фаровете, не е проблема в самото въртене а в правилното регулиране както е по книгите 8)

Публикувано: 20 дек 2007, 13:07
от b2d
А на мондеото за ел. ясно за механичното настройване къде се намират тез врътки... ?

Публикувано: 20 дек 2007, 14:27
от Атанас
Ето:

Изображение

Публикувано: 20 дек 2007, 19:02
от cocoff
В мрежата има много схеми за регулиране:
http://www.bmwe34.net/E34main/Maintenan ... stment.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.356registry.org/Tech/headlig ... tment.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.danielsternlighting.com/tech/aim/aim.html" onclick="window.open(this.href);return false;
превод на горната статия =>
http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewt ... 7&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;,
но най-точният начин, според мен е този, описан от FordSierra1.6L, стига да знаеш какви са законовите изисквания, нещо, което аз не знам :D
Най-вероятно единственото изискване е да не заслепяваш насрещния, а ако искаш ги кръстосай на 5 метра пред себе си :)

Публикувано: 20 дек 2007, 20:42
от cenzor
cocoff написа: но най-точният начин, според мен е този, описан от FordSierra1.6L, стига да знаеш какви са законовите изисквания, нещо, което аз не знам :D
Най-вероятно единственото изискване е да не заслепяваш насрещния, а ако искаш ги кръстосай на 5 метра пред себе си :)
Ето и препоръката на Форд:
Headlamp Adjustment (321130)

Headlamp Adjustment (321130)


General Equipment
ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
³ Beam setting equipment ³
ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ

Vehicles with load-levelling shock absorbers
1. Leave the vehicle for at least a minute without shaking or loading it before headlamp adjustment.

All vehicles
2. Place the vehicle on a level surface.

3. Make sure that the tire pressures are to specification and that the vehicle is not abnormally laden.

4. Operate the headlamp levelling system several times and then set the headlamp levelling switch to position 0.

5. Set the measuring screen of the beam setting equipment to the correct headlamp adjustment setting.

µ 6. Note:
Switch on the low beam.

Adjust the headlamp so that the boundary line touches the horizontal line.
Изображение
µ 7. Note:
Some scattered light from the low beam may lie above the 15 degrees line.

Note:
Readjustment of the vertical axis may be necessary following adjustment of the horizontal axis.

Adjust the headlamp so that the rising line of the boundary line lies at the intersection of horizontal line and the 15 degree line (left-hand drive vehicle shown).
:wink:

Публикувано: 20 дек 2007, 21:08
от cocoff
И след толкова мъки като седнем 2х120 кг отпред и фаровете се забиват на 10 м пред мен :D

Публикувано: 21 дек 2007, 08:39
от Атанас
cocoff написа:И след толкова мъки като седнем 2х120 кг отпред и фаровете се забиват на 10 м пред мен :D
Още двама по 120 отзад и готово :P

Публикувано: 21 дек 2007, 12:32
от eskort_79
Всяка година ,мисля 4е беше преди акция"светлина" на КАТ,в центровете на СБА се настройват безплатно.Препоръ4вам на всеки да го направи там,хората определено си разбират :wink:

Публикувано: 21 дек 2007, 18:48
от cocoff
За последните 10 години два пъти са ми регулирали фарове в сервиз и двата пъти светеха накъдето им е удобно.
Знае ли някой по какви норми или изисквания се регулират фарове у нас?
----------
Единственото, което пише в
З Д П
Глава втора
Раздел СЕДЕМНАДЕСЕТИ
ИЗПОЛЗВАНЕ НА СВЕТЛИНИТЕ


Чл. 70 (1) .......
(2) Използването на дългите светлини е забранено :
1. при разминаване; в този случай превключването от дълги на къси светлини става, когато разстоянието между превозните средства е не по-малко от 150 метра или в момента, в който насрещният водач подаде сигнал чрез превключването на светлините;
2. ...
3. при движение зад друго моторно превозно средство на разстояние по-малко от 50 метра.
(3) ....
Чл. 71 (1) ....
(2) Всяка ръчна количка теглена или бутана, ... трябва да има най-малко една бяла или жълта добре различима светлина отпред и най-малко една червена светлина отзад. Светлините не са задължителни за ръчни колички с широчина по-малко от едии метър.

Публикувано: 21 дек 2007, 21:27
от jojo
и аз това за СБА съм го чувал,но май е бая кратко и е с рекламната цел,иначе не би трябвало да е скъпо.
аз няколко пъти съм регулирал на механични,преди сложих едни нови крушки и не ги''наместих'' и една вечер зимата тръгнах на път 200км е малък ужас,нищо не виждах,затова че регулирайте!
ето и моят класически пример като се стъмне паркираш пред едно гаражче включваш светлините дигаш капака ,ако има врътка въртиш си я докато докараш положението иначе е игра с крушки но пак става и после нямаш никви ядове по път

Как се регулират фаровете наляво и надясно?

Публикувано: 13 фев 2008, 18:00
от Mindjigger
Имам Ескорт 96 и отзад на фара има врътка, която мести лъча нагоре и надолу, но левият ми бие наляво, което е доста кофти ако ги вдигна. Ако някой знае как се мърда наляво и надясно лъча, моля да обясни.
Благодаря.

Публикувано: 13 фев 2008, 18:23
от varta777
Всеки фар има по 2 врътки едната е за нагоре и надолу а другата за настрани. Та на височина мове и да си ги настрои сам чевек но за настрани не може да се прецени затова отижа6 си на уред даваш 10 15 лева и ти ги настройвта прецизно. :) да не ти бият настрани и нагоре надолу. Моита до скоро беше кривогледа като олигофрен. Отидох настроиха си ми ги и си е ок :)

Re: Как се регулират фарове ?

Публикувано: 05 ное 2010, 19:46
от levski_sf_1914_real
Някой можели да ми каже как да си регулирам фаровете ( на fiesta 1.4 `92г. ), че десния бие много нагоре, но нещо неоткривам от каде да го регулирам