Страница 1 от 1
За майсторите с любов или издухана ламбда сонда !
Публикувано: 12 мар 2005, 15:38
от stangen
Както повечето от вас знаят, Фиестата ми имаще страхотен рзход 20/100 градско , проблем с оборотите и след посещение при разни майстори всички единодушно ми казаха ,че ламбда сондата ми се е скапала .......да ама не ..............проблема се оказа от регулировка на клапани ................някой (не помня кой) се е учил да регулира клапани на моята кола и съответно на първи цилиндър е объркал регулировката на всмукателният и изпускателният клапън .......смених свещи и колата стана супер
Публикувано: 12 мар 2005, 19:02
от _SLiThER_
Теста с диода не го ли прави да видиш

Публикувано: 12 мар 2005, 20:12
от stangen
_SLiThER_ написа:Теста с диода не го ли прави да видиш

Ами не го направих ...........

Публикувано: 13 мар 2005, 16:07
от madmaximus
_SLiThER_ написа:Теста с диода не го ли прави да видиш

А бихте ли казали какъв е теста, за невежите като мен
sorry

Публикувано: 13 мар 2005, 18:03
от aaleks
И каква е разликата в двата вида клапани, имам предвид настройката. Наприме единия 0,15 а другия 0,20, цифрите са образно споменати от мен.
И този разход да е само от тази регулировка

, дано не ти е прегорял клапан, а от свеща по може - така предполагам /Жигулски опит

/.
Публикувано: 13 мар 2005, 23:15
от ewgeny
Ами че ти как не си усетил тракането и това че като я оставиш на празни обороти и прилича на загубен цилиндър (празен такт)
Публикувано: 13 мар 2005, 23:32
от _SLiThER_
madmaximus написа:_SLiThER_ написа:Теста с диода не го ли прави да видиш

А бихте ли казали какъв е теста, за невежите като мен
sorry

Ти май си с карб нали няма да стане при теб той е само при инжекцион
Публикувано: 14 мар 2005, 11:21
от komando_boy
_SLiThER_ написа:Теста с диода не го ли прави да видиш

Колега, ако не те затруднява можеш ли да кажеш за какво точно иде реч.
Моята сонда външно не е в много добър вид и ме "гризат" някои съмнения за работата й.

Публикувано: 15 мар 2005, 22:22
от stangen
Slither.........Светльо си взе Ескорта и намери страхотна схема за тест на ламбда с светодиодна матрица ........в неделя на сбирката ще разяснява .......даже и диоди съм си намерил , ако не си ги вградя в таблото ...............
Публикувано: 15 мар 2005, 22:50
от _SLiThER_
komando_boy написа:
Колега, ако не те затруднява можеш ли да кажеш за какво точно иде реч.
Моята сонда външно не е в много добър вид и ме "гризат" някои съмнения за работата й.

Значи необходими са ти кламер

и диод .
Твоя DLC (data link connector) за твоя мотор се намира тук:

Ето ти и схемата на вързване:

като 2 и 3 ги вързваш чрез кламера след като го огънеш в нужната форма

или някоя медна жичка. Ако ползваш кламер препоръчвам ти първо с една запалка да му загрееш 2та края да изгори покритието му

Включваш на контакт след което почваш да броиш премигванията на диода по следната схема:

Светлиният код е в 3 групи като времетраенето м/у всяка група е 1.5сек (В на схемата) а между различните кодове е 3 сек. (С на схемата)
D=7сек. това е в началото на теста след което ще премигне за 0,5.сек (Е на схемата) след което свети още 4,5 сек. (F на схемата)
Напиши ми после резулата и аз ще ти кажа има ли проблем и кое е

Публикувано: 15 мар 2005, 23:14
от _SLiThER_
komando_boy написа:
Моята сонда външно не е в много добър вид и ме "гризат" някои съмнения за работата й.

То от самата сонда не се вижда нищо освен жичките които излизат

сондата е прецакана ако керамчното и покритие е прецакано което не се вижда понеже е в тръбата

Публикувано: 16 мар 2005, 08:35
от komando_boy
@_SLiThER_ благодаря за информацията!
В събота ще го направя и ще постна резултата.

Публикувано: 16 мар 2005, 17:36
от madmaximus
_SLiThER_ написа:
Ти май си с карб нали няма да стане при теб той е само при инжекцион
Да с карбуратор съм Ford VV и ми върти мозъка
Публикувано: 09 юли 2005, 01:24
от dedo_liben
_SLiThER_ написа:komando_boy написа:
Колега, ако не те затруднява можеш ли да кажеш за какво точно иде реч.
Моята сонда външно не е в много добър вид и ме "гризат" някои съмнения за работата й.

Значи необходими са ти кламер

и диод .
Твоя DLC (data link connector) за твоя мотор се намира тук:

Ето ти и схемата на вързване:

като 2 и 3 ги вързваш чрез кламера след като го огънеш в нужната форма

или някоя медна жичка. Ако ползваш кламер препоръчвам ти първо с една запалка да му загрееш 2та края да изгори покритието му

Включваш на контакт след което почваш да броиш премигванията на диода по следната схема:

Светлиният код е в 3 групи като времетраенето м/у всяка група е 1.5сек (В на схемата) а между различните кодове е 3 сек. (С на схемата)
D=7сек. това е в началото на теста след което ще премигне за 0,5.сек (Е на схемата) след което свети още 4,5 сек. (F на схемата)
Напиши ми после резулата и аз ще ти кажа има ли проблем и кое е

този тест на сиера с модул EEC ІV важи ли, или има друг начин на свързване на диода?аз имам два куплунга за свързване за диагностика - единият е непосредствено до акумулатора, другия е до индукционната бобина- доколко съм чел трябва да свържа диода към този до акумулатора- ако греша поправете ме.колата е сиера с двигателя 2000 кубика, инжекцион, с катализатор , N4B е кодът на двигателя.
едит: забравих да кажа - и при мен проблемът е в разхода- прави ми около 16-17 литра на 100 км. при положение, че я карам с омв 100 бензин и не й давам много зор.от около месец е така, а преди ми гореше "само" 12-13 на сто.Интересното е, че разходът на извнъградско не е променен- все така доволно малък- до 120 км/ч 7,5 -8 л. та се надявам с тоя диод системата за самодиагностика да ми каже къде е проблема.
едит?: направих теста (пънха "уредите" кламер и диод където е посочено в черния куплунг до акумулатора, обаче след това нищо не разрах какво става.не мога да определя какъв код ми дава.това, което видях беше:
7 сек. в началото свети постоянно (-), след това премигване (х) и след това
2сек. -- х
4сек. ----х
3сек. ---х
4сек. ----хх (две премигвания)
5сек. -----х
2сек. --х
4сек. ----х
3сек. ---х
5сек. -----х
ако някой може да ми каже какво значи това преведон като цифри ще съм му много благодарен.
Публикувано: 25 сеп 2005, 14:29
от _SLiThER_
dedo_liben написа:
ако някой може да ми каже какво значи това преведон като цифри ще съм му много благодарен.
Нямаш проблеми спокойно

Публикувано: 21 сеп 2006, 14:30
от john3v
...едит: забравих да кажа - и при мен проблемът е в разхода- прави ми около 16-17 литра на 100 км. при положение, че я карам с омв 100 бензин и не й давам много зор.от около месец е така, а преди ми гореше "само" 12-13 на сто.Интересното е, че разходът на извнъградско не е променен- все така доволно малък- до 120 км/ч 7,5....
Е, отговора сам си го дал - ОМВ е причината.
При едни и същи условия, натоварване, скорост и цена на бензина - в едната посока, зареден от ОМВ 95H - 33лв, а в обратната посока, зареден от Лук Ойл - 26лв. Сами си правете изводите.
Последно пак от лук-а заредих и досега съм минал доста повече км, от колкото от предпоследното зареждане в омв. Пък и ускорението е по-различно.
Публикувано: 21 сеп 2006, 15:58
от paci
И аз зареждам само на ОМВ и забелязвам, че като пада цената на бензина колата ми вдига разхода.