Страница 1 от 1
Помощ: Изведнъж спря да зарежда
Публикувано: 29 дек 2007, 11:50
от ewgeny
Вчера се прибирам към нас, и изведнъж гледам, лампата на акумулатора светна. Докато се прибирах я наблюдавах внимателно и забелязах че, свети слабо, даже по някое време едвам се виждаше. Когато дам на контакт, не свети, но като запаля едвам едвам свети.
Проблема е обаче че и акумулатора не зарежда.
Акумулатора ми е сравнително нов - на няколко месеца.
Помагайте, че сервиза където ходя не работи, а по-добре сам да осера нещата, отколкото на някой да сам пари той да ми ги осере.
Публикувано: 29 дек 2007, 11:58
от mrdds
развий и завий гайката,вероятно не прави добра връзка.Ако това не помогне,мериш с волтмертър на шпилката на генератора(там,където е тази гайка завита) и маса.Ако не показва поне 12В. сваляй генератора за ремонт.Четки,почистване на ротора,реле....
Публикувано: 29 дек 2007, 12:34
от doctordre
еми то не зависи от акумулатора дали ще се зарежда или не (щом ти е нов)

ако не е лоша връзка както каза mrdds, значи е от алтернатора. най-разпространената диагноза е "реле-регулатор"

и ремонта е 50ина лева
Публикувано: 29 дек 2007, 13:09
от ewgeny
mrdds написа:развий и завий гайката,вероятно не прави добра връзка.Ако това не помогне,мериш с волтмертър на шпилката на генератора(там,където е тази гайка завита) и маса.Ако не показва поне 12В. сваляй генератора за ремонт.Четки,почистване на ротора,реле....
За коя гайка говориш?
Публикувано: 29 дек 2007, 14:25
от paci
ewgeny написа:За коя гайка говориш?
На задно ляво колело
Проследи кабела от генератора до акумулатора и обратно и ще се ориентираш коя е гайката на шпилката на генератора.
Публикувано: 29 дек 2007, 15:03
от mrdds
гайката е само една и кабела е само един.Други по корпуса няма ,освен тези гайки ,които държат корпуса на статора.Гайката е фи 6мм и се развива с ключ 10.
Кабела обикновено е червен с кръгло ухо,но може да има и изключения.
При мен от това се оправиха тоците.На акумулатора идваше 12,5В,като замерихме дирктно на гайката и маса излезнаха 14волта.Само с развиване и завиване се оправиха нещата.Явно има окисления и връсотия.
Не знам при теб как е,но при мен е изключено да проследиш кабели,този излиза от един сноп увит с некви бандажи,и на акумулатора има сноп с няколко кабела към (+).
Публикувано: 29 дек 2007, 17:13
от ewgeny
При мен такава гайка няма. Има една клема със щипка и 3 кабела и още един кабел на клема.
Но извадих релето релето, четките бяха заяли, но така и не тръгна това реле и купих друго. Обаче после като се позагледах, беше стопена пластмасата на която се държат четките. Разрових се още малко из форума (докато чаках да ми докарат новото реле), и намерх една тема в която пише че маслото и нафтата разяждали лаковото покритие на намотките и давали на късо. А така! Аз преди седмица си бях спукал хидравликата и доста покапа върху динамото. Ама от тогава съм минал 200-300 км. Днес покарах около 20 км. с новото реле, работи все още.
Вие какво ще кажете относно масълцето по динамото?