Страница 1 от 1

(ABS) - свети лампа - Решен!

Публикувано: 08 яну 2008, 12:22
от AX!S
Днес, на път за работа, в ледовете и локвите както си карам забелязвам че свети лампата. Като тръгнах сутринта светна нормално за няколко секунди и угасна както всеки път. Решавам да пробвам дали работи ABS - с около 20 km/h скачам на спирачката и колата се хлъзва на леда (ABS не сработва). Гася, давам контакт - лампата си свети и не угасва. Четох няколко теми по въпроса, но така и не разбрах има ли смисъл щом не работи ABS да откачам акумулатора? Възможно ли е да е от лед или вода нещо и да се оправи от самосебе си? Разбрах, че трябва да свалям датчици и да меря съпротивления - лошото е, че времето не е никак подходящо за тая работа, а нямам условия да я свърша на закрито и топло. Та се питам да откача ли акумулатора, да изчакам ли да видя, дали ще се оправи от самосебе си или направо да отивам в сервиза?

Публикувано: 08 яну 2008, 13:12
от FordSierra1.6L
за да не ти работи АБС значи някой от датчиците не работи....дори 1 да не работи от двата ще ти свети лампата....виж да не се е разкачило нещо ....другия вариянт е да се е счупил което е слабо вероянто....
Виж първо дали не се е разкачило нещо и тогава ходи на сервиз..

Публикувано: 09 яну 2008, 13:30
от AX!S
Хм, днес на заледена уличка нарочно натиснах здраво спирачката и ABS-а проработи, в същото време и лампата угасна за миг. След минутка повторих упражнението и ABS-а отново сработи, а лампата угасна за постоянно. След това пробвах още няколко пъти - работеше си ABS-а. Преди час, ей така докато си карам лампата отново светна. *unknw*
Поне се чува, че помпата работи, като дам на контакт :?

Публикувано: 09 яну 2008, 13:50
от nikolovvd
Това ти е решението на проблема

Публикувано: 10 яну 2008, 12:33
от AX!S
nikolovvd, разбрах, че ти си им намерил цяра на ABS-ите, затова много ще се радвам ако ми обясниш какво е това, дето е отбелязано със стрелките. :oops:

Публикувано: 10 яну 2008, 14:29
от nikolovvd
Това е кабел за колони - 4 кв.мм многожилен, които слагат в колите от говорителя до усилвателя.
Забелваш оригиналния кабел на около 10 см от датчика и от буксата.
Изрязваш малко от оплетката, за да стигнеш до жилото и премахваш част от изолацията на жилото. Калайдисваш с поялника и запояваш допълнителния кабел. Заливаш с топъл силикон и омотаваш с изолационна лента на 2-3 см от двете страни на споиката. Целта е да не влиза вода вътре.
Да не забравиш да прекараш предварително допълнителния кабел през гуменото уплътнение към купето.

Като дойда лятото на море във Варна ще те проверя какво си направил. :lol:

Публикувано: 10 яну 2008, 15:51
от AX!S
nikolovvd написа:Това е кабел за колони - 4 кв.мм многожилен, които слагат в колите от говорителя до усилвателя.
Забелваш оригиналния кабел на около 10 см от датчика и от буксата.
Изрязваш малко от оплетката, за да стигнеш до жилото и премахваш част от изолацията на жилото. Калайдисваш с поялника и запояваш допълнителния кабел. Заливаш с топъл силикон и омотаваш с изолационна лента на 2-3 см от двете страни на споиката. Целта е да не влиза вода вътре.
Да не забравиш да прекараш предварително допълнителния кабел през гуменото уплътнение към купето.

Като дойда лятото на море във Варна ще те проверя какво си направил. :lol:
Благодаря за обяснението, схванах какво трябва да стане и като доказателство имам няколко въпроса :D
1. Има ли как да разбера (примерно с мултицет) на кой датчик му се е прецакал кабела без да ги свалям всичките. Особено задните мисля ще ме измъчат, че са барабани там... :(
2. Продължава от време на време да угасва ламата и да проработва ABS => Сигурен ли си, че е от кабел това, а не от датчик :roll:
3. Не е ли по-добре да си купя направо от морга друг кабел и да го сменя? :idea:

Публикувано: 11 яну 2008, 00:54
от nikolovvd
Ще започна в обратен ред.
3. Ако намериш купи си. Практикувал съм го това упражнение. Сменяш повредения, ремонтираш го и имаш един готов дежурен.
2. Много е вероятно да е от кабела и то на едно от предните колела. И още по-вероятно да е на дяснато. Ако съм познал не казвай, че ще ме вземат за врачка. :lol:
1. Има начин да се хване кой прекъсва, но трябват двама души.
При изгасен двигател (да не стане сакътлък) откачаш датчика от куплунга в коша на двигателя и мериш съпротивлението. Трабва да ти даде около 1000 ома. За по точно виж в някоя книга. Ако ти даде голямо съпротивление значи си го намерил, ако не един се качва и пали колата. Върти волана от крайно ляво до крайно дясно, докато другия мери с уреда. Ако държеш здраво (не разваляш измервателната верига) и въпреки това съпротивлението се мени от 1000 ома към безкрайност, то това ти е повредения датчик.

Публикувано: 11 яну 2008, 08:37
от cocoff
AX!S написа: ...
Вероятно точно леда и кишата правят мизерии...
Мерни си за всеки случай акумулатора и алтернатора. Чувал съм, че и те правят проблем, подобен на твоя.
P.S. Чудя се една диагностика дали няма да ти "каже" в кой сензор е проблема...

Публикувано: 11 яну 2008, 15:17
от AX!S
Не е от ток, със сигурност, защото ако проблема е от ниско напрежение се оправя, когато то се повиши. На мен (да чукна на дърво) акумулатор и алтернатор са ми в добро здраве.
Обаче всеки ден ABS-а ми работи понякога (и лампата не свети), и понякога не работи (и лампата свети). Утре ще видя какво ще сътворя, но ме притеснява, че май има някаква закономерност в (не)работоспособността на системата. Може би като загреят спирачките спира да работи или като се намокри прекалено много, не зная, но поседи ли колата по-дълго на едно място, после малко след като тръгна всичко си е нормално...в продължение на 10 км...Т.е. не съм толкова убеден като nikolovvd в това за кабелите. Все пак от там ще тръгна. :)
nikolovvd, по тоя кабел какво минава - само "+", "+" и "-" или друго, че не ми е ясно какво трябва да видя като го резна? Освен това задължително ли е да ползвам такъв кабел за тонколони, защото аз мисля е по-добре кабела да е тънък, но с дебела изолация.

Публикувано: 11 яну 2008, 16:35
от nikolovvd
Кабела е като коаксиалния кабел за телевизонин сигнал, т.е. има вътрешен кабел (жило), а външния кабел е оплетката.
Разликата е само в това, че при телевизиония (някой му казват и антенен) вътрешния проводник е едножилен, а на датчика е многожилен. Това е направено, за да може да издържи на множеството усуквания (при завоите) и движения нагоре-надолу (по дупките). Ето защо кабела трябва да е многожилен. Колкото повече и по тънки жички има в него, толкова по-издържлив е на деформации.
Обърни внимание кога ти светва лампата. Като завиваш, като потегляш или спираш, а можи да следиш дали не светва лампата на ABS-а, когато съответното колело влиза в дупка.

Публикувано: 11 яну 2008, 17:57
от AX!S
nikolovvd написа:Обърни внимание кога ти светва лампата. Като завиваш, като потегляш или спираш, а можи да следиш дали не светва лампата на ABS-а, когато съответното колело влиза в дупка.
Ето това вече е много интересно - светва буквално по никое време. Карам из уличките - много завой, много дупки, много лед - никакви проблеми. Както си карам (давам газ, не натискам спирачка) направо по булеварда изведнъж лампата светва и нямам ABS. Сякаш светването на лампата е свързано по-скоро с това колко време съм карал, не в какви условия, но може и да се лъжа.
Нещо много важно не ми е ясно - ABS-а през определени интервали ли се тества или постоянно, защото ми се струва, че по някое време се проверява, решава, че нещо не е наред и спира да работи. :?
*updated*
nikolovvd, не зная обърна ли внимание на това:
поседи ли колата по-дълго на едно място, после малко след като тръгна всичко си е нормално...в продължение на 10 км...
то се потвърждава по няколко пъти на ден. Ако не съм карал няколко часа почти сигурно имам ABS още на първото спиране и докато той е задействан лампата не свети. Като пусна спирачката светва пак, натискам рязко - угасва. Последния път угасна за дълго след като спрях няколко пъти така и после увеличих скоростта. Да не дърпам дявола за опашката, ама да не е от електрониката това. :cry:

Публикувано: 16 яну 2008, 21:56
от AX!S
Колеги, оказа се проблем в датчик на задно дясно колело. Датчика е бил чупен и запояван, и тъй като доста карах в снеговете съвсем се беше разрушил. Неприятното е, че задните датчици са свързани на един куплунг и съответно се наложи да купя и двата - сменени са и сега няма проблем.

Re: (ABS) - свети лампа - Решен!

Публикувано: 28 мар 2008, 20:23
от 4o4o
Колега AX!S от къде си взе датчиците и на каква цена.