Проблем с температурен датчик
- Sashko_pld
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 17 сеп 2007, 20:59
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1 95г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Проблем с температурен датчик
става въпрос за този който се намира от горе на кожуха на термостата...който управлява перката.....сега му мерих съпротивлението...горе доло при загрял автомобил,и е безкрайно голямо....п.п Перката не ми се е включвала от години ...и затова се зачудих.....та въпроса ми е следния...има ли някво отношение с модула който изчислява момента на подаване на искра и т.н демек компа....Колата е Форд Фиеста 1.1 карбуратор 1995г....благодаря ви предварително 

- to6kooo
- потребител
- Мнения: 213
- Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
- Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
- Местоположение: варна
- Status: Извън линия
Този датчик само включва перката и няма нищо общо с други неща.Той има безкрайно голямо съпротивление защото не работи или защото не е достигната температура за перка.Ако работи той просто прави верига при темп.около 90-95градуса,но по принцип Фиестата има страшно охлаждане много рядко и се налага да включи перката 

- Sashko_pld
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 17 сеп 2007, 20:59
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1 95г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 190
- Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Датчика, който се намира отгоре на термостата отговаря само и единствено за включването на перката - след достигане на определена температура (има различни датчици) т.е. това е термоключ.
Датчика, който се намира отпред на термостата дава сигнал към уреда на таблото.
Датчика за температурата на охлаждащата течност/двигателя, който подава сигнал към "компа"
се намира отдолу на входящия колектор 
Характеристиката му е следната (според Haynes):
Съпротивление:
при 0ºC - 89 to 102 kОhms
при 20ºC - 35 to 40 kОhms
при 100ºC - 1.9 to 2.5 kОhms
при 120ºC- 1.0 to 1.4 kОhms
Датчика, който се намира отпред на термостата дава сигнал към уреда на таблото.
Датчика за температурата на охлаждащата течност/двигателя, който подава сигнал към "компа"


Характеристиката му е следната (според Haynes):
Съпротивление:
при 0ºC - 89 to 102 kОhms
при 20ºC - 35 to 40 kОhms
при 100ºC - 1.9 to 2.5 kОhms
при 120ºC- 1.0 to 1.4 kОhms
- Sashko_pld
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 17 сеп 2007, 20:59
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1 95г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Благодаря на колегата carrot
да те питам....кое определя дали да гълта топъл въздух и отпред да си гълта нормално??знам,че някав вакуум ги комадва...ама на мойта фиеста няма нищо свързано...смисъл няма маркуч...за вакуум...имам проблем ..много богата смес и цапа свещите...вчера смених възд.филтър и ги изчистих свещите от черния нагар и има разлика сега....някой ако е имал подобен проблем и го е решил,ако може да сподели
п.п. малко се отклонявам от темата...ама си мислих,че тоя температурен датчик прави мизерии...и за това ...като е студена не работи като хората.....извинявам се предварително


п.п. малко се отклонявам от темата...ама си мислих,че тоя температурен датчик прави мизерии...и за това ...като е студена не работи като хората.....извинявам се предварително

- doctordre
- потребител
- Мнения: 1664
- Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
- Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
принципно трябва на тръбата към въздушния филтър да има клапа, като е студена колата взима топъл въздух от изпускателния колектор. постепенно клапата се отваря и въздух идва и отвън. поне на сиерата е така, не вярвам да е по-различно щом е карбуратор, въпреки че аз поне досега не съм видял кола с работеща такава система. всички си карат директно на студен въздух отвън 

-
- потребител
- Мнения: 190
- Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
За въздуха - предната част на кутията на въздушния филтър би трябвало да има допълнителен отвор върху изходящия колектор (свързани са чрез една тенекия
). Та вътре в кутията има една пластина свързана с клапа, която според температурата на въздуха регулира притока на топъл/студен въздух.
Напълно е възможно проблема ти да е от датчика за температурата - премери го дали е близо до посочените данни.
Не си уточнил дали си с моноинжекция или карбуратор. Оппаа, уточнил си
, ама съм кьорчо
По принцип "компа", при управлението на момента на запалване се интересува от положението на коляновия вал (чрез датчик на Хол), от температурата на въздуха (датчик в кутията на в. филтър), от температурата на охл. течност (датчик във вх. колектор), от налягането във вх. колектор (маркучле, което отива от вх. колектор в "компа") - туй при карбуратор, на Fiesta Mk3, HCS мотор. При моно има още
ред.: Провери си датчиците първо, огледай/ослушай разните маркучлета да не са заминали. В краен случай може на карбураторджия да пипне качеството на сместа, ама само ако ти гори много и не върви!, вкл. на дълъг път!
Ако караш само на къси разстояния не е ненормално да ти цапа свещи...студена, смукач...

Напълно е възможно проблема ти да е от датчика за температурата - премери го дали е близо до посочените данни.
Не си уточнил дали си с моноинжекция или карбуратор. Оппаа, уточнил си


По принцип "компа", при управлението на момента на запалване се интересува от положението на коляновия вал (чрез датчик на Хол), от температурата на въздуха (датчик в кутията на в. филтър), от температурата на охл. течност (датчик във вх. колектор), от налягането във вх. колектор (маркучле, което отива от вх. колектор в "компа") - туй при карбуратор, на Fiesta Mk3, HCS мотор. При моно има още

ред.: Провери си датчиците първо, огледай/ослушай разните маркучлета да не са заминали. В краен случай може на карбураторджия да пипне качеството на сместа, ама само ако ти гори много и не върви!, вкл. на дълъг път!
Ако караш само на къси разстояния не е ненормално да ти цапа свещи...студена, смукач...
Последна промяна от carrot на 11 яну 2008, 13:14, променено общо 2 пъти.
- Sashko_pld
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 17 сеп 2007, 20:59
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1 95г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
http://www.fiat-bg.com/forum/viewtopic.php?t=602" onclick="window.open(this.href);return false;Sashko_pld написа:....свещите ми са в черен нагар....какво ги цапа постоянно незнам...![]()

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- Sashko_pld
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 17 сеп 2007, 20:59
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1 95г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
сега излезнах за малко да ида до един магазин...чудо...колата има мощност....не мирише на неизгорял бенз.... върви супер...и взех на бързо един спрей за карбуратора да го почиста...и ся напраих едно кръгче...и върви много (колкото за 1.1 мотор) ....дано проблема с разхода изчезне и ще черпя...че 13-14 / 100км...не е хубав разход ...явно проблема беше във възд.филтър...не е стигало достатъчно въздух...за сега е това...благодаря ти пак колега...отвори ми очите за тоя комп...



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 7 госта