Проблем-трета степен на вентилатор-Ескорт 96 климатик(РЕШЕН)

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Mindjigger
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 04 дек 2007, 13:31
Модел на автомобила: Kuga 2011 TDCi
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Проблем-трета степен на вентилатор-Ескорт 96 климатик(РЕШЕН)

Мнение от Mindjigger » 15 яну 2008, 10:13

Здравейте,
От скоро спря да ми работи третата степен на превключвателя на степените на вентилатора. Останалите две степени (четри положения) са ОК. Става въпрос за ключа, който е едновременно и за включване на климатик. Свалих го и го разглобих. От вътре се оказа, че ключа е в сравнително добро състояние. Все пак го минах с финна шкурка и почистващ спрей G-22. При сглабянето, не успях да напасна пластинката, която дава маса на лампичката, която индикира състоянието на климатика. Това е първият ми проблем. Мерих ключа с мултицет и съм 99 процента сигурен че не е проблема от него. Все пак ако имам някаква схема бих го проверил още веднъж. Вторият проблем е че нямам идея от къде другаде може да ми спре третата степен на вентилатора. Схема на ключа и на тази част от електрическата инсталация би ми била доста полезна.
Благодаря.
Поздрави.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 15 яну 2008, 19:19

За схеми разгледай :arrow: http://store1.data.bg/tco/ford/

:twisted:

fordman
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 16 сеп 2005, 11:22
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 combi 96.; MK1
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от fordman » 15 яну 2008, 21:44

Не е от ключа колега. Има някакви реостатчета които намалят мощността. Поне на мондеото е така. Като го купих имах същия проблем(не ми работеше 3 степен.) Продавача взе от друга кола и го смени за 3 минути, но не беше клуч. За съжаление не видях къде се намира тая джаджа която смени.Като се оправиш напиши с две думи какво е било.
Успех!
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 15 яну 2008, 21:46

fordman написа: ...
И аз тва щях да му пиша ама кат незнам де се намират тези резистори :(
На мойта кочина и на Мондеото са под жабката и така почти зад нея ама на Ескорта незнам :(

Mindjigger
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 04 дек 2007, 13:31
Модел на автомобила: Kuga 2011 TDCi
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Разфасоване

Мнение от Mindjigger » 16 яну 2008, 00:04

В най-скоро време ще проверя дали вентилатора е зад жабката. Ако все пак някой знае дали се намира там и как точно се разглабя ще е изключително полезно. Ще ви информирам за развитието на нещата.
Поздрави.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 16 яну 2008, 17:49

На ескорта е под решетката на чистачките :wink:
Изображение

Mindjigger
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 04 дек 2007, 13:31
Модел на автомобила: Kuga 2011 TDCi
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

При въздушният филтър ли?

Мнение от Mindjigger » 16 яну 2008, 21:31

Как се стига до него? Моля за по-подробно описание.
Поздрави.

marto
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 03 мар 2006, 18:09
Модел на автомобила: Велосипед "Балкан"-Ловеч
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

даи една снимка

Мнение от marto » 17 яну 2008, 01:18

снимай двигателния отсек с вдигнат капак и някой колега ще ти нарисува една стрелка къде ти е болката. кутията се намира в средата между основите на двете чистачки. отгоре има 2-3 метални щипки, откопчаваш вдигаш капачето и на него или под него са три "пружини". измери ги, едната е изгоряла.
пиши к'во стана
успех :)

Mindjigger
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 04 дек 2007, 13:31
Модел на автомобила: Kuga 2011 TDCi
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Къде се намира вентилатора, резисторите и термозащитата?

Мнение от Mindjigger » 18 яну 2008, 10:44

Прилагам снимки на решетката пред предното стъкло. Ако някой може да ми посочи къде точно се намира вентилатора за купето, резисторите за трите степени и термозащитното съпротивление.
Благодаря.
PS: Имам съмнения че ми е зад жабката. Ако е така моле за някакви инструкции за разглабянето и.
Предварително благодаря.
Прикачени файлове
IMG_2160.JPG
IMG_2161.JPG
IMG_2162.JPG
IMG_2163.JPG
Поздрави.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Къде се намира вентилатора, резисторите и термозащитата?

Мнение от paci » 18 яну 2008, 19:52

Недей разглобява жабката уе :)
Нагъзи се напърво време се огледай зад нея ако видиш нещо като букса с кабели по него.
Имам една тема за един неизвестен маркуч при мен в купето и там мисля, че се виждаше буксата. Ама е за моята и може да те подведе но пък може да ти даде насока.
Ще поровя да видя за темата. Ти в това време вирни гъз и гледай зад жабката и викай ко си видял
Баси няма ли някой с Ескорт да даде рамо по темата .. баси :(

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 19 яну 2008, 17:40

Еми явно колегите дето са сваляли вентилатора ги мързи да пишат. Аз само съм виждал, ама не мога да рисувам добре по снимки.
Май трябва да свалиш кората, която е между двигателя и нишата с чистачките. Онова с гуменото уплътнение отгоре е кората. В нишата е заврян мотора. В едно черно, пластмасово, закръглено - като бидонче е. Ей там трябва да ровиш.
Изображение

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 19 яну 2008, 18:41

Точно зад надписа EFI имаш един капак. За да го махнеш първо си сваляш чистачките, после махаш и пластмасовата решетка, след това е лесно. До колкото знам съпротивленията са на моторчето, но все пак провери в дебелите книги какво пише, да не го разглобяваш напразно.
Последна промяна от cossy на 19 яну 2008, 18:53, променено общо 1 път.
Изображение

Mindjigger
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 04 дек 2007, 13:31
Модел на автомобила: Kuga 2011 TDCi
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Утре ще пробвам

Мнение от Mindjigger » 19 яну 2008, 18:52

Мерси колеги,
Днеска се гъзих по съвет на paci, обаче не видях никакъв куплунг под жабката. Утре ще опитам да отворя решетката под чистачките. Дано там се крие проблема с третата степен.
Благодаря.
Поздрави.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 19 яну 2008, 19:08

Eто една снимка на моторчето.
Прикачени файлове
motorche.JPG
Изображение

Drake
потребител
потребител
Мнения: 123
Регистриран: 23 мар 2006, 22:48
Модел на автомобила: Focus 1.6 2011
Местоположение: София/Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от Drake » 19 яну 2008, 20:35

Преди няколко дена сваляхме този вентилатор. На картинката капакът, под който се намира той, е ограден с червения правоъгълник:
Изображение
След отвиването на болтовете отбелязани със стрелки (със сигурност има още болотве, но не мога да си спомня разположението на всички) капакът може да се свали. От страна на купето той се държи на щифтове. Под капака се вижда вентилатора. Сваля се акумулатора и се развиват страничните болтове на самия вентилатор. Той може да бъде издърпан през пространството освободено от акумулатора. Преди това обаче трябва да се откачи резистрония блок и жицата за маса.

Доста е пипкава тази процедура, но поне не се налага сваляне на чистачките...

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 19 яну 2008, 20:39

Drake написа:Преди това обаче трябва да се откачи резистрония блок ...
Точно май той се дири в случая!

Drake
потребител
потребител
Мнения: 123
Регистриран: 23 мар 2006, 22:48
Модел на автомобила: Focus 1.6 2011
Местоположение: София/Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от Drake » 19 яну 2008, 21:29

paci написа: Точно май той се дири в случая!
Ами на снимката дадена от cossy той е означен с "A" в лявата картинка. За да се свали просто се издърпва. За тая операция е нужно май да се свали само капака под решетката под чистачките.

Mindjigger
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 04 дек 2007, 13:31
Модел на автомобила: Kuga 2011 TDCi
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Стана работата

Мнение от Mindjigger » 21 яну 2008, 00:15

Днес, успях да ремонтирам вентилатора. Маха се решетката под чистачките. Това става сравнително лесно има 6 винта, а самите чистачки са с ключ 13. Издърпват им се ламаринените кожухчета в долната част нагоре и отдолу са гайките. Винтовете са маскирани с малки кръгли пласмасови декоратори. Те се изчоплят с малка права отверка. След като се махне решетката в участъка показан на снимката приложена от Drake, има малка правоъгълна пластмаса хваната с два винта в която влиза букса. Развиват се винтовете и от долната страна има два резистора и мисля че другият елемент е термозащитата. При мен проблема беше, че буксата е адски клеясала и разтопена. Реших го като зачистих крачетата на платка (правоъгълната пластмаска), изрязах жиците от буксата и ги запоих директно на платката. После ги залях със силикон да не влиза влага и ги монтирах обратно. Ще приложа снимки на търсената платка.
Прикачени файлове
IMG_2169.JPG
IMG_2170.JPG
Поздрави.

fordfen
потребител
потребител
Мнения: 114
Регистриран: 26 май 2006, 10:39
Модел на автомобила: Ford Focus 1,8 TDDI 90ph 2001g.
Местоположение: Pernik
Status: Извън линия

Мнение от fordfen » 22 яну 2008, 17:55

Браво, това е чудесен пример как да си помагаме =D>:

MotorqgA
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 04 фев 2009, 20:45
Модел на автомобила: Ford Escort KombY 1.6 16V 92g
Status: Извън линия

Re: Проблем-трета степен на вентилатор-Ескорт 96 климатик(РЕШЕН)

Мнение от MotorqgA » 09 дек 2009, 00:13

Колеги браво вси4ко в темите е мн ясно и подробно днеска разглобявах от сутрента от 8 до сега 00:00 и съм студент и имах празник.Проблем при мен е 4е форда е с Климатик и е малко по разли4но тази котия бе6е цяла с 2 търбини А докато стигна до двигателя ми се такова майката и както и да е изкарах мотор4ето и ТО РАБОТЕ6Е.Взех тази схема с прожинките замерех я и тя работе6е и понеже съм на 19 и не съм от наи добрите еладжии отидох на майстор и знаете ли какво се окоза - Окоза се 4е вси4ко работи и схемата е здрава и мотор4ето - Проблема бил там 4е аз замервам ключа с мултицет и тои ми показва 4е има напрежение и вси4ко е ОК но като отидох при маистор тои просто слови товат на клиу4а където са степените и не светна и ми каза 4е като го мери6 ти показва но под товар няма никой.С две думи или аз съм мега тъп или просто нямах късмет и празника ми днеска и вси4ко отиде на майната си !
Моя съвет е колеги ако имате пари4ки си платете на майстор дето знае какво прави,ако пък нямате опитаите се да се нау4ете сами но винаги знаите 4е работата Ви може да е безполезна и после да се услойни пове4е КАТО ПРИ МЕН. За6тото сега имам парно но климатика не6то не вклиу4ва (добре 4е идва зима и няма да ми трябвА )

:(: :(: :(: :(: :(: :(: :(: :(: :(:

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта