Страница 1 от 1
Как се регулира делко
Публикувано: 31 яну 2008, 14:53
от doctordre
Взех че го извадих цялото и сега се чудя как да го върна

за да си работи нормално колата

гледам че нещо се върти оста и не знам в какво положение трябва да е и въобще сам мога ли да се справя или трябва майстор

Делко
Публикувано: 01 фев 2008, 08:06
от mladen1984
По принцип то се регулира,но на твоя двигател не знам как става.При мен има скала с градуси.По книта пише че трябва отметката да сочи 12 градуса(базови) и останалото го върши компа.По добре отиди на сервиз,елкон, и там ще го оправят.Все пак от това ти зависи правилното запалване!

Публикувано: 01 фев 2008, 08:55
от cocoff
Сваляш капака на клапаните. Прекарваш с въртене на ръка или с леко бутане някой от цилиндрите в ГМТ със затворени и двата клапана(сиреч в края на сгъстяването , когато свещта теябва да даде искра). Прицелваш палеца към контакта на избрания цилиндър и така зацепваш. Гледаш местата на кабелите да не са разменени(да спазиш последователността на работа на цилиндрите). Изпреварването го правиш според разграфяванията и предписанията за твоя двигател. Ако колата запали, финото регулиране го правиш в сервиз или "на ухо". Ако не запали-псувай ме спокойно. Никога не съм правил подобна операция, но бих я направил по описания начин
Успех
Публикувано: 01 фев 2008, 10:16
от doctordre
cocoff написа:Сваляш капака на клапаните. Прекарваш с въртене на ръка или с леко бутане някой от цилиндрите в ГМТ със затворени и двата клапана(сиреч в края на сгъстяването , когато свещта теябва да даде искра). Прицелваш палеца към контакта на избрания цилиндър и така зацепваш. Гледаш местата на кабелите да не са разменени(да спазиш последователността на работа на цилиндрите). Изпреварването го правиш според разграфяванията и предписанията за твоя двигател. Ако колата запали, финото регулиране го правиш в сервиз или "на ухо". Ако не запали-псувай ме спокойно. Никога не съм правил подобна операция, но бих я направил по описания начин
Успех

мерси, ама се надявах да мина без отваряне на капака

мислех че ако го върна по стария начин ще стане

Публикувано: 01 фев 2008, 10:24
от venom4o
шайбата на колянови вал има нарези.. ниско долу под водната помпа.. има и 1 зъбче което показва кой е белега.. отиваш след първия нарез на 3-тия по малък ще ги видиш.. след това гледаш на дистрибуторната капачка на кой кабелти е 1-ви цилиндър и нагласяш палеца да ти е на него и стягаш отзад 13-ката болт.2-ри вариант ... трябва да стане и при твоя мотор.. даваш на този белег който ти казах. Вадиш кабела който идва от бобината къд делкото и много бавно го въртиш..Кабела който си извадил слагаш да опира на метал някъде.. и въртиш много бавно делкото някъде около първи цилиндър докато от кабела не изкочи искра..в момента в който изкочи искрата спираш да въртиш и стягаш..
Публикувано: 01 фев 2008, 12:22
от madboy
Моето като го слагахме не сме махали капака. Но все пак го слагаше човек с много опит. Зачуди се първо, защото не бяхме белязали как е било, но после го напъха и стана. Регулирането го правихме по следния начин: той леко завърта делкото, аз паля след това. Докато се получи така, че стартера почва да се усеща как върти по-бързо. Резултата трябва да е такъв, че да палиш от раз след това. Все пак е хубаво да минеш и на стенд.
Публикувано: 01 фев 2008, 12:39
от ewgeny
Може да минеш без сваляне. Махаш първа свещ, пъхаш един молив вътре, и гледаш в коя позиция, молива ще е най-високо. Това ГМТ, остава да разбереш 1 или 3 такт. Това става ако сложиш палец на дупката, ако не смуче, значи е първи, ако ти запъне палеца 3.
Бе така и така ще се ходи на елкон....я не се занимавай.
Публикувано: 01 фев 2008, 13:08
от doctordre
еми явно няма да се занимавам, ще се ходи на "майстор" ама тва елкон така и не разбрах какво е

иначе ще гледам да върна делкото криво ляво като да пали (да се надяваме

). а по принцип като колата се кара само на газ трябва да се регулира според газта, нали? защото в книгата пише някакви работи но те са за бензин
Публикувано: 01 фев 2008, 16:28
от venom4o
Човек не се занимавай със сваляне на свещи казах ти как.. Колата не ми е тука да ти го снимам просто.. Шайбата си има белези...

Ако трябва имаш миномера ще ти обясня какво да направиш вищо страшно не е..