Страница 1 от 1
Универсална ламбда сонда
Публикувано: 12 фев 2008, 20:50
от OhljovchO
Здравейте
Днес си закупих универсална ламбда сонда за фокус-а с 4 жици.
Сега обаче идва проблема как най-правилно да я свържа. В различните схеми виждам различни неща и за това питам.
Универсалната сонда има:
- 2бр бели кабели за подгряването
- черен - към компютъра
- сив - земя
Според инструкцията се ползва буксата от старата сонда, като се реже и пресвързва - новата има клемички за кримтване.
Двете за подгряване ще ги намеря лесно. Въпроса е коя отива в компа и коя на земя от другите 2...
Как е според мен: 1-Зелен/жълт и 2-Черно/жълт - подгряване, 3-бяло - сигнал, 4-кафяв-маса
Не съм убеден, че гледам правилните схеми...
Фокус 1.4 16в, 2000г
Публикувано: 12 фев 2008, 21:47
от debug
Мисля, че си прав. Проверих ги и в сервизното ръководство, и в TIS - това са цветовете. Бялата и кафявата отиват в компютъра, кафявата е обща за двете сонди - би трябвало да е маса.
Подгряването е зелено-жълто - от таблото с бушоните (предполагам плюс), черно-жълто - към компютъра.
А колко пари ти излезна сондата?
Публикувано: 12 фев 2008, 21:55
от OhljovchO
LEMARK AUTOACCESSORIES LIMITED
ENGLANG
UNIVERSAL ZIRCONIA SENSOR FOUR WIRE
PART N L0S04
Взех я за 140лв.
Отделно ми предложиха на различни места:
170лв БОШ
225лв БОШ
240лв БОШ
120лв някаква, бяха я продали и не можах да я видя.
Публикувано: 16 фев 2008, 22:53
от OhljovchO
За информация
Смених сондата.
Кабелите между буксата и старата сонда бяха същите цветове като новата и ги свързах цвят по цвят.
Никакви проблеми.
Сега остава да засека разхода и да видя дали всичко е наред.
Или да мина пак на газ анализатор.
Благодаря на всички отзовали се

Re: Универсална ламбда сонда
Публикувано: 14 мар 2008, 20:39
от OhljovchO
Малък ЪП с продължение към темата.
Та по последна засечка разхода излезе 10/100 градско
Преди смяната беше 10.6-7
В началото с мръсен въздушен филтър 11.5/100
Та на въпроса.
Смених си сондата, но не ресетнах компа веднага.
Дали компа се сеща да ползва сондата след смяната, при положение че тя дълго време не е била изправна или си иска ресет.
Знам, че по инструкция пише разкачаш акумулатора - смяна на сондата - закачане ма аз не го разкачих, просто я смених.
Компа го ресетнах в средата на прехода, в който засекох последния разход. Сега като засека пак ще излезе работата но ми е интересно до колко са ентелегентни тез машинки.
След ресета на компа и изминати 100км в тест моде вика DTC:NONE което ме радва. Преди това не мога да кажа дали е имало грешка.
Re: Универсална ламбда сонда
Публикувано: 19 мар 2008, 09:35
от schrack
Искам и аз да попитан нещо тъй като вече има такава тема......та.......моята синда явно не работи коректно и реших да проверя във МП колко струва

само 357лв със поръчка

има ли някакъв начин и аз да си взема явно такава универсална и дали ще ми работи във параметрите........
Re: Универсална ламбда сонда
Публикувано: 19 мар 2008, 20:37
от OhljovchO
До колкото аз разбрах ламбда сондите подават еднакви параметри при всички автомобили. Единствената разлика е колко кабела излизат от сондата и такава се търси. Ако някой има друго инфо да казва.
Тази универсалната е без конектор, но е и по-евтина. Предполагам БОШ за 240 ще си е с конектор специално за съответния форд - по каталог ги гледаха в магазина. Трябва да се пита какви са вариантите.
На универсалната пише, че ако старата сонда не е със същите по цвят кабели следва да не се използва. За късмет старата беше с точно такива кабели - явно стандартни цветове.
При мен мисля, че новата работи, тъй като има разлика в разхода на гориво.
След още 200км ще разбера дали е задължително да се ресетне компютъра след смяна или компа си се усеща веднага. Все пак мисля, че е по-добре да се следва процедурата по ръководство - разкача се минуса на акумулатора, сменя се сондата и се закача.
Успех с търсенето на новата сонда.
Re: Универсална ламбда сонда
Публикувано: 21 сеп 2008, 15:56
от belleamie
За да не правя нова тема, бих искала да помоля за съвет. Преди няколко дни ми светна лампичката за двигателя, изшашках се и още същия ден закарах колата на диагностика в сервиза на ХЕЕД в Надежда. Оказа се, че ламбда сондата не работи. Купих универсална Бош, която съвпада за модела на колата (140 лв, но с отстъпка заради приятел). Имах записан час за вчера в сервиза за да я сменят и да заварят изпускателните колектори, че има няколко дупчици по тях. Отказаха ми да направят и двете защото не трябвало да се слага универсална сонда. Можело да ми се скапе компютъра, двигателя,... абе, наплашиха ме допълнително.
Прозвъних всички фирми за части, за които се сетих и навсякъде ми предложиха само универсална сонда - същата, каквато вече си имам, естествено с по-високи цени. Ходих до Бош сервиза на Данаил Николаев и там казаха, че няма проблем, че е универсална, стига да съвпада за модела.
Оригиналната сонда, струва около 370 лв и в Мото Пфое няма налична и трябва да се чака доставка от Германия.
В този ред на мисли, доволни ли сте от универсалните сонди и какво ме съветвате да предприема? Мога да върна сондата и да си взема парите и да поръчам оригиналната, или да я слагам в някой друг сервиз.
Благодаря предварително.
Re: Универсална ламбда сонда
Публикувано: 23 сеп 2008, 15:39
от OhljovchO
Привет
Аз си карам с универсалната сонда вече почти година. Не съм ходил на диагностика след смяната, но пък разхода падна с малко над 1л. на 100км тъй че според мен сондата си работи. Освен всичко цветовете на универсалната сонда съвпадат точно с цвета на оригиналните жици към фордовската ламбда, която махнах.
Според мен просто иди да ти я сменят. Хубаво е където ти я сменят да имат и апаратура за диагностика да я замерят. Имай в предвид, че ламбдата работи след достигане на оптимална температура т.е. на студен двигател може да я няма.
Тези от сервиза според мен са се направили на интересни, щото не е купена от тях.
бтв. Сервиза на ХЕЕД в Надежда ми е на 5мин пеша...
А... сега ми направи впечатление... на мен лампата на двигателя никога не ми е светила... та не зная дали може да е от ламбдата... ма щом така казват компутрите.. сменяй и си свиркай

Re: Универсална ламбда сонда
Публикувано: 23 сеп 2008, 20:25
от paci
OhljovchO написа:Имай в предвид, че ламбдата работи след достигане на оптимална температура т.е. на студен двигател може да я няма.
Основна част на електрохимичния датчик е керамичен накрайник.
Той се намира в потока изгорели газове. Ефективната работа на датчика е възможна при температура не по- ниска от 300-350 градуса по целзий. Затова, за бързо загряване след пускане на двигателя, съвременните датчици са снабдени с електрически нагревателен елемент.
Датчиците без нагревател могат да имат 1 или 2 проводника, а пък датчиците с нагревател могат да имат 3 или 4 проводници. Като правило проводниците в светли цветове се отнасят за нагревателя, а тъмните - към сигналните проводници. Във връзка с това, че датчика за кислорода може да изработва ел. сигнал само при температура 300 350 градуса по Целзий и нагоре, датчиците без нагревател се поставят в изпускателния колектор, а с нагревател - пред катализатора. Понякога се поставят по два кислородни датчика: пред катализатора и след него.
В случая имате 4 на вашите, нали?!
http://www.clubford.org/portal/content/view/33/95/
Re: Универсална ламбда сонда
Публикувано: 23 сеп 2008, 22:59
от debug
Да, и на двете. Така изглеждат на Зетек 2,0.

Re: Универсална ламбда сонда
Публикувано: 24 сеп 2008, 09:35
от belleamie
debug написа:Да, и на двете. Така изглеждат на Зетек 2,0.

Това на снимката струва ми се са кабелите на универсалната, защото и на моята изглеждат така. В багажника е, мога да я снимам после да ви покажа. На оригиналната видях само зелени, но ще огледам по-добре като се постопли навън.
Re: Универсална ламбда сонда
Публикувано: 24 сеп 2008, 10:35
от cocoff
Ето ги най-разпространените сонди.
Не мисля, че колите, които караме биха се разсърдили на каквато и да е сонда... Аз лично вече втора година съм с Магнети Марели за 90 лв.
Re: Универсална ламбда сонда
Публикувано: 24 сеп 2008, 22:52
от debug
belleamie написа:debug написа:Да, и на двете. Така изглеждат на Зетек 2,0.

Това на снимката струва ми се са кабелите на универсалната, защото и на моята изглеждат така. В багажника е, мога да я снимам после да ви покажа. На оригиналната видях само зелени, но ще огледам по-добре като се постопли навън.
Оригинални са и двете...