Предложете свещи и акумулатор за 1.6 Дизел 86'
- dr. Svetlyo
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
- Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89 - Местоположение: Германия (преди това: Варна)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Предложете свещи и акумулатор за 1.6 Дизел 86'
Здравейте драги съфорумници!
Пак е зима - отново проблеми със стартирането на старите дизели.
Става дума за Ескорт 1.6 Д 1986г.
Проблемът ми:
Щом се застуди есента, свещите ми една по една почнаха да изгарят. Те бяха обикновените Bosch Duraterm (не иридиевите или каквито там бяха), купувани преди близо 2 години. За съжаление имах неблагоразумието да ги заменя с каквито ми попаднат. В резултат сега имам 4 различни марки свещи: 1 е от първоначалния комплект Бош, знам че имам 1 бързонагряващ Champion, а останалите 2 са някакви измислени уж "бързонагряващи". Но въпреки тази какафония колата палеше, при по-топлло време от раз с 4-5 сек. подгряване.
Преди Нова година не бях карал колата около 2 седмици, и в големите бури на 02.01.2008 излязох да се покефя по снега - звярът запали без проблем. След като се размрази няколко дни по-късно - тц - акумулатора беше паднал. Говоря за Exide 70Ah с електролит, на 2,5 години. Това щеше да бъде първото зареждане, сервизиране и вадене на акумулатора от колата - дотогава не ми беше създавал проблеми. Понеже съм си умник, пък и нали акумулатора не се беше обаждал, не бях му проверявал електролита - и О, ужас! - долях му цели 1,5 л дестилирана вода!
След зарежданетоколата бързо запали. Оттогава допреди седмица да съм карал Ескорта не повече от 2-3 пъти.
Втората фаза на проблемите започна преди няколко дни - сви сухия студ и температурите паднаха до -10*.
Подгрявам не повече от 10 сек, въртя (имам нов стартер на по-малко от година, който върти като центрофуга), обаче паленето става след 4ти, 5ти опит. Освен това на последните опити акумулатора сякаш "кляка" и стартера върти по-бавно. В понеделник (18.02.) успях да запаля с теглене на 3та без никакъв ток в акумулатора. Вчера (19.02.) оставих акумулатора цял ден да се зарежда, снощи нощува на топло вкъщи. Днес - старата песен - уж зареден обаче имаше ток да завърти за първите няколко опита, естествено без резултат, пак ме изтеглиха, но този път при стартирането стартера помогна със сетни сили.
От няколко години зареждам от една невразчна бензиностанция (ул. Мир, посока Хлебозавода след кръстовището с ул. Христо Смирненски - варненци сигурно я знаят). Нафтата е с 10ст. по-евтина, разхода ми е стабилен - 6,25/100. Освен това слагам безнин против замръзване на парафина, пръскам етер,поливам гореща вода по горивна помпа и нафтопроводи...
Преди година замервах компресия - 30-28-30-28, а преди 10 години като купих колата стойностите бяха: 32-30-32-30 атм. - проблема с паленето не е от компресията.
Следобеда оставих акумулатора на при моя авто-майстор, а той ми даде чисто нов сух акумулатор. Замерихме напрежението на динамото - 14,4V без натоварване, 13,5V с включени дълги, вентилатор, реотани, музика и т.н. Преди малко получих новини за състоянито - 2 от 6 клетки са заминали - следва покупка на нов акумулатор.
Прегледах търсачката, но за съжаление не открих много информация относно свещи за 1.6 Д. Затова питам тук:
Какви свещи да купя за Ескорта?
За цени и място на покупка ще проверя в темата "кой, какво, откъде...".
Има ли свещи с гаранция? Има ли смисъл от "бързонагряващи"?
Акумулатора предпочитам да бъде по-голям - над 70-и-няколко Ач - имам усилватели, субуфер, една сурия тонколони... Гаранцията също е фактор при покупката. Exide имат 2 години гаранция, а проблемите идват малко след изтичането на гаранцията - баща ми кара неговия Ескорт 1.8ТД Турниер Гия 96' със сух Exide 70Ah, но и той има проблеми (макар и далеч по-малки от моите) с тоците и паленето при студ. Фиестата е с един куц МонБат 44Ач -зимата всеки месец иска зареждане - МонБат отпада!
Какъв акумулатор да купя?
Предварително благодаря на всички отзовали се! Всеки коментар ще е от полза!
Поздрави
д-р С. Маринов мл.
Пак е зима - отново проблеми със стартирането на старите дизели.
Става дума за Ескорт 1.6 Д 1986г.
Проблемът ми:
Щом се застуди есента, свещите ми една по една почнаха да изгарят. Те бяха обикновените Bosch Duraterm (не иридиевите или каквито там бяха), купувани преди близо 2 години. За съжаление имах неблагоразумието да ги заменя с каквито ми попаднат. В резултат сега имам 4 различни марки свещи: 1 е от първоначалния комплект Бош, знам че имам 1 бързонагряващ Champion, а останалите 2 са някакви измислени уж "бързонагряващи". Но въпреки тази какафония колата палеше, при по-топлло време от раз с 4-5 сек. подгряване.
Преди Нова година не бях карал колата около 2 седмици, и в големите бури на 02.01.2008 излязох да се покефя по снега - звярът запали без проблем. След като се размрази няколко дни по-късно - тц - акумулатора беше паднал. Говоря за Exide 70Ah с електролит, на 2,5 години. Това щеше да бъде първото зареждане, сервизиране и вадене на акумулатора от колата - дотогава не ми беше създавал проблеми. Понеже съм си умник, пък и нали акумулатора не се беше обаждал, не бях му проверявал електролита - и О, ужас! - долях му цели 1,5 л дестилирана вода!
След зарежданетоколата бързо запали. Оттогава допреди седмица да съм карал Ескорта не повече от 2-3 пъти.
Втората фаза на проблемите започна преди няколко дни - сви сухия студ и температурите паднаха до -10*.
Подгрявам не повече от 10 сек, въртя (имам нов стартер на по-малко от година, който върти като центрофуга), обаче паленето става след 4ти, 5ти опит. Освен това на последните опити акумулатора сякаш "кляка" и стартера върти по-бавно. В понеделник (18.02.) успях да запаля с теглене на 3та без никакъв ток в акумулатора. Вчера (19.02.) оставих акумулатора цял ден да се зарежда, снощи нощува на топло вкъщи. Днес - старата песен - уж зареден обаче имаше ток да завърти за първите няколко опита, естествено без резултат, пак ме изтеглиха, но този път при стартирането стартера помогна със сетни сили.
От няколко години зареждам от една невразчна бензиностанция (ул. Мир, посока Хлебозавода след кръстовището с ул. Христо Смирненски - варненци сигурно я знаят). Нафтата е с 10ст. по-евтина, разхода ми е стабилен - 6,25/100. Освен това слагам безнин против замръзване на парафина, пръскам етер,поливам гореща вода по горивна помпа и нафтопроводи...
Преди година замервах компресия - 30-28-30-28, а преди 10 години като купих колата стойностите бяха: 32-30-32-30 атм. - проблема с паленето не е от компресията.
Следобеда оставих акумулатора на при моя авто-майстор, а той ми даде чисто нов сух акумулатор. Замерихме напрежението на динамото - 14,4V без натоварване, 13,5V с включени дълги, вентилатор, реотани, музика и т.н. Преди малко получих новини за състоянито - 2 от 6 клетки са заминали - следва покупка на нов акумулатор.
Прегледах търсачката, но за съжаление не открих много информация относно свещи за 1.6 Д. Затова питам тук:
Какви свещи да купя за Ескорта?
За цени и място на покупка ще проверя в темата "кой, какво, откъде...".
Има ли свещи с гаранция? Има ли смисъл от "бързонагряващи"?
Акумулатора предпочитам да бъде по-голям - над 70-и-няколко Ач - имам усилватели, субуфер, една сурия тонколони... Гаранцията също е фактор при покупката. Exide имат 2 години гаранция, а проблемите идват малко след изтичането на гаранцията - баща ми кара неговия Ескорт 1.8ТД Турниер Гия 96' със сух Exide 70Ah, но и той има проблеми (макар и далеч по-малки от моите) с тоците и паленето при студ. Фиестата е с един куц МонБат 44Ач -зимата всеки месец иска зареждане - МонБат отпада!
Какъв акумулатор да купя?
Предварително благодаря на всички отзовали се! Всеки коментар ще е от полза!
Поздрави
д-р С. Маринов мл.
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Подгревни свещи - "BERU", цената им трябва да е под 15лв. за свещ - много са добри /аз съм с такива и при смяната установих, че и австриеца преди мен бе заложил на тази марка/!
Колкото до акумулатор - моя съвет е да избягваш българските, голяма част от тях са фабричен брак и вероятността да попаднеш на калпав екземпляр е голяма /по чисто български модел читавите ги изнасят, а за в нас оставят 2-ро качество и т.н./; Освен това като си взимаш акумулатор огледай го хубаво, на него трябва да има щампа кога е произведен /целта е да е на по-малко от година/!
Колкото до акумулатор - моя съвет е да избягваш българските, голяма част от тях са фабричен брак и вероятността да попаднеш на калпав екземпляр е голяма /по чисто български модел читавите ги изнасят, а за в нас оставят 2-ро качество и т.н./; Освен това като си взимаш акумулатор огледай го хубаво, на него трябва да има щампа кога е произведен /целта е да е на по-малко от година/!
- форд мк2
- потребител
- Мнения: 828
- Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
- Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ми щом не си проверяваш акумулатора редовно /1,5 дестилирана вода казваш че си долял/ не очаквай чудеса. на дизела му трябва як ток особенно на по старичките . аз карам същия мотор с усливател и сума тонколони по купето. въртя си без проблем с един отличен бг акумулатор СТАРТ 62 ампера и си свиркам вече трета година. а за свещи имах едни ауто лайт / италянски/ 4 бр чисто нови в резерва метнах ги и почна да ми пали нормално. ти определено си за нови. с кво масло я караш твоята печка?
Be happy
- ivocsim
- потребител
- Мнения: 80
- Регистриран: 28 фев 2006, 13:07
- Модел на автомобила: escort 1,6 16 v Zetec 1998
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
виж това
виж това на на този линг http://www.brisk.biz/" onclick="window.open(this.href);return false; . един приятел е с такива и е много доволен. пък и на цена са по ... (за дизел)
- dr. Svetlyo
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
- Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89 - Местоположение: Германия (преди това: Варна)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Благодаря за отговорите!
Поразпитах тук там, почетох из нета... Харесах си акумулатор -
Пазарджишки ARNO 75Ah 700A, калциеви плочи, "необслужваем", с око със светлина, има капачка за доливане и проверка при нужда, цена 150лв, 140лв с изкупуване на стар акумулатор, 2 год. гаранция.
Имам опция да взема Exide X-Tra (калциев, необслужваем, 75Ah 800A) от Ескорта на бащата, пък и ще ми излезе без пари !
Относно свещите - в по-топлото време нямам проблеми с паленето, освен това ги прегледах и замерих - всички греят на върха и колата пали от 2-3 оборота. Не както времето когато бях с 4 Бош Дуратерм - палех от 1/4 оборот... Е, ако спестя от закуски, ще подменя свещите... Ако ли не - нови свещи ще има зиме!
Някой има ли впечатления от Пазарджишките акумулатори и по-специално от Арно? Дали си заслужават за стархотно ниската цена от 150лв?
Поразпитах тук там, почетох из нета... Харесах си акумулатор -
Пазарджишки ARNO 75Ah 700A, калциеви плочи, "необслужваем", с око със светлина, има капачка за доливане и проверка при нужда, цена 150лв, 140лв с изкупуване на стар акумулатор, 2 год. гаранция.
Имам опция да взема Exide X-Tra (калциев, необслужваем, 75Ah 800A) от Ескорта на бащата, пък и ще ми излезе без пари !
Относно свещите - в по-топлото време нямам проблеми с паленето, освен това ги прегледах и замерих - всички греят на върха и колата пали от 2-3 оборота. Не както времето когато бях с 4 Бош Дуратерм - палех от 1/4 оборот... Е, ако спестя от закуски, ще подменя свещите... Ако ли не - нови свещи ще има зиме!
Някой има ли впечатления от Пазарджишките акумулатори и по-специално от Арно? Дали си заслужават за стархотно ниската цена от 150лв?
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
- Sim3
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 юни 2007, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,8 TDdi '99
- Местоположение: Burgas
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Предложете свещи и акумулатор за 1.6 Дизел 86'
Аз също карах моята фиестичка с полски свещи и останах много доволен, а за акумулатор - 72 Ah - Искра - 2,5 г., Монбат - 2 г. Bosch - не съм пробвал, но със сигурност ще е повече.
Успех!
Успех!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 90 госта