Предложете свещи и акумулатор за 1.6 Дизел 86'
Публикувано: 21 фев 2008, 01:14
Здравейте драги съфорумници!
Пак е зима - отново проблеми със стартирането на старите дизели.
Става дума за Ескорт 1.6 Д 1986г.
Проблемът ми:
Щом се застуди есента, свещите ми една по една почнаха да изгарят. Те бяха обикновените Bosch Duraterm (не иридиевите или каквито там бяха), купувани преди близо 2 години. За съжаление имах неблагоразумието да ги заменя с каквито ми попаднат. В резултат сега имам 4 различни марки свещи: 1 е от първоначалния комплект Бош, знам че имам 1 бързонагряващ Champion, а останалите 2 са някакви измислени уж "бързонагряващи". Но въпреки тази какафония колата палеше, при по-топлло време от раз с 4-5 сек. подгряване.
Преди Нова година не бях карал колата около 2 седмици, и в големите бури на 02.01.2008 излязох да се покефя по снега - звярът запали без проблем. След като се размрази няколко дни по-късно - тц - акумулатора беше паднал. Говоря за Exide 70Ah с електролит, на 2,5 години. Това щеше да бъде първото зареждане, сервизиране и вадене на акумулатора от колата - дотогава не ми беше създавал проблеми. Понеже съм си умник, пък и нали акумулатора не се беше обаждал, не бях му проверявал електролита - и О, ужас! - долях му цели 1,5 л
дестилирана вода!
След зарежданетоколата бързо запали. Оттогава допреди седмица да съм карал Ескорта не повече от 2-3 пъти.
Втората фаза на проблемите започна преди няколко дни - сви сухия студ и температурите паднаха до -10*.
Подгрявам не повече от 10 сек, въртя (имам нов стартер на по-малко от година, който върти като центрофуга), обаче паленето става след 4ти, 5ти опит. Освен това на последните опити акумулатора сякаш "кляка" и стартера върти по-бавно. В понеделник (18.02.) успях да запаля с теглене на 3та без никакъв ток в акумулатора. Вчера (19.02.) оставих акумулатора цял ден да се зарежда, снощи нощува на топло вкъщи. Днес - старата песен - уж зареден обаче имаше ток да завърти за първите няколко опита, естествено без резултат, пак ме изтеглиха, но този път при стартирането стартера помогна със сетни сили.
От няколко години зареждам от една невразчна бензиностанция (ул. Мир, посока Хлебозавода след кръстовището с ул. Христо Смирненски - варненци сигурно я знаят). Нафтата е с 10ст. по-евтина, разхода ми е стабилен - 6,25/100. Освен това слагам безнин против замръзване на парафина, пръскам етер,поливам гореща вода по горивна помпа и нафтопроводи...
Преди година замервах компресия - 30-28-30-28, а преди 10 години като купих колата стойностите бяха: 32-30-32-30 атм. - проблема с паленето не е от компресията.
Следобеда оставих акумулатора на при моя авто-майстор, а той ми даде чисто нов сух акумулатор. Замерихме напрежението на динамото - 14,4V без натоварване, 13,5V с включени дълги, вентилатор, реотани, музика и т.н. Преди малко получих новини за състоянито - 2 от 6 клетки са заминали - следва покупка на нов акумулатор.
Прегледах търсачката, но за съжаление не открих много информация относно свещи за 1.6 Д. Затова питам тук:
Какви свещи да купя за Ескорта?
За цени и място на покупка ще проверя в темата "кой, какво, откъде...".
Има ли свещи с гаранция? Има ли смисъл от "бързонагряващи"?
Акумулатора предпочитам да бъде по-голям - над 70-и-няколко Ач - имам усилватели, субуфер, една сурия тонколони... Гаранцията също е фактор при покупката. Exide имат 2 години гаранция, а проблемите идват малко след изтичането на гаранцията - баща ми кара неговия Ескорт 1.8ТД Турниер Гия 96' със сух Exide 70Ah, но и той има проблеми (макар и далеч по-малки от моите) с тоците и паленето при студ. Фиестата е с един куц МонБат 44Ач -зимата всеки месец иска зареждане - МонБат отпада!
Какъв акумулатор да купя?
Предварително благодаря на всички отзовали се! Всеки коментар ще е от полза!
Поздрави
д-р С. Маринов мл.
Пак е зима - отново проблеми със стартирането на старите дизели.
Става дума за Ескорт 1.6 Д 1986г.
Проблемът ми:
Щом се застуди есента, свещите ми една по една почнаха да изгарят. Те бяха обикновените Bosch Duraterm (не иридиевите или каквито там бяха), купувани преди близо 2 години. За съжаление имах неблагоразумието да ги заменя с каквито ми попаднат. В резултат сега имам 4 различни марки свещи: 1 е от първоначалния комплект Бош, знам че имам 1 бързонагряващ Champion, а останалите 2 са някакви измислени уж "бързонагряващи". Но въпреки тази какафония колата палеше, при по-топлло време от раз с 4-5 сек. подгряване.
Преди Нова година не бях карал колата около 2 седмици, и в големите бури на 02.01.2008 излязох да се покефя по снега - звярът запали без проблем. След като се размрази няколко дни по-късно - тц - акумулатора беше паднал. Говоря за Exide 70Ah с електролит, на 2,5 години. Това щеше да бъде първото зареждане, сервизиране и вадене на акумулатора от колата - дотогава не ми беше създавал проблеми. Понеже съм си умник, пък и нали акумулатора не се беше обаждал, не бях му проверявал електролита - и О, ужас! - долях му цели 1,5 л

След зарежданетоколата бързо запали. Оттогава допреди седмица да съм карал Ескорта не повече от 2-3 пъти.
Втората фаза на проблемите започна преди няколко дни - сви сухия студ и температурите паднаха до -10*.
Подгрявам не повече от 10 сек, въртя (имам нов стартер на по-малко от година, който върти като центрофуга), обаче паленето става след 4ти, 5ти опит. Освен това на последните опити акумулатора сякаш "кляка" и стартера върти по-бавно. В понеделник (18.02.) успях да запаля с теглене на 3та без никакъв ток в акумулатора. Вчера (19.02.) оставих акумулатора цял ден да се зарежда, снощи нощува на топло вкъщи. Днес - старата песен - уж зареден обаче имаше ток да завърти за първите няколко опита, естествено без резултат, пак ме изтеглиха, но този път при стартирането стартера помогна със сетни сили.
От няколко години зареждам от една невразчна бензиностанция (ул. Мир, посока Хлебозавода след кръстовището с ул. Христо Смирненски - варненци сигурно я знаят). Нафтата е с 10ст. по-евтина, разхода ми е стабилен - 6,25/100. Освен това слагам безнин против замръзване на парафина, пръскам етер,поливам гореща вода по горивна помпа и нафтопроводи...
Преди година замервах компресия - 30-28-30-28, а преди 10 години като купих колата стойностите бяха: 32-30-32-30 атм. - проблема с паленето не е от компресията.
Следобеда оставих акумулатора на при моя авто-майстор, а той ми даде чисто нов сух акумулатор. Замерихме напрежението на динамото - 14,4V без натоварване, 13,5V с включени дълги, вентилатор, реотани, музика и т.н. Преди малко получих новини за състоянито - 2 от 6 клетки са заминали - следва покупка на нов акумулатор.
Прегледах търсачката, но за съжаление не открих много информация относно свещи за 1.6 Д. Затова питам тук:
Какви свещи да купя за Ескорта?
За цени и място на покупка ще проверя в темата "кой, какво, откъде...".
Има ли свещи с гаранция? Има ли смисъл от "бързонагряващи"?
Акумулатора предпочитам да бъде по-голям - над 70-и-няколко Ач - имам усилватели, субуфер, една сурия тонколони... Гаранцията също е фактор при покупката. Exide имат 2 години гаранция, а проблемите идват малко след изтичането на гаранцията - баща ми кара неговия Ескорт 1.8ТД Турниер Гия 96' със сух Exide 70Ah, но и той има проблеми (макар и далеч по-малки от моите) с тоците и паленето при студ. Фиестата е с един куц МонБат 44Ач -зимата всеки месец иска зареждане - МонБат отпада!
Какъв акумулатор да купя?
Предварително благодаря на всички отзовали се! Всеки коментар ще е от полза!
Поздрави
д-р С. Маринов мл.