Въпрос за термодатчика
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Въпрос за термодатчика
Фиеста 1998 г. 1.26 зетек 16 V, стрелката на температурата стои долу ниско и не мърда, видях че датчика е под делкото, към него отиват две жици и има куплунг.
1. Как се вади този куплунг да зачистя?
2. Ако окъся двете жици и е изправен уреда на таблото ще покаже ли максимум. Допустимо ли е такова окъсяване ?
Преди да сменя датчика искам да съм сигурен че е той виновен.
1. Как се вади този куплунг да зачистя?
2. Ако окъся двете жици и е изправен уреда на таблото ще покаже ли максимум. Допустимо ли е такова окъсяване ?
Преди да сменя датчика искам да съм сигурен че е той виновен.
- RsMondeo
- потребител
- Мнения: 128
- Регистриран: 11 фев 2005, 10:24
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 16v 115+ hp
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Колега с Мондео МК1 съм но миналата седмица имах същите болежки.И моята стрека седеше долу.Извадих куплунга същия е като на инжекторите... пръснах го с контактен спрей ама нямаше фаида.После го окасих и само дадох на контакт и стрелката стремеглаво тръгна към максимума.Прях до там.На другия ден купих въпросния датчик от МП за 48лв. и си го смених за 5 мин.Така че окасявай смело и ще разбереш.Ако не мрудне и след това значи е самият датчик на таблото.
Успех
Успех
- paci
- Модератор
- Мнения: 7886
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Там има две букси!
Коя си дърпал?
Малката отдоло с единичния която е по на бабината си, е това което ти трябва.
И аз съм мъчил да дърпам моята поради същата причина но не успях.
Не бях и много напорист де, но ще се пробвам пак.
Моята стрелка стига до началото на N и там умира.
Оня ден се дигна до О и се поуплаших ама пак си се върна на N.
Определено не сочи вярно защото лятото перката на охлаждането на двигателя се включваше на бързата степен при каране градско с климатик а уреда сочеше все тази температура.
Имай ме в предвид, че и аз имам там проблем и не съм се преборил затова ще се радвам като се пребориш да споделиш.
По-голямата букса която е с 2 кабела ако искаш да я откачиш за да не ти пречи, си има една телчица която е контра. Притискаш телчицата към буксата и дърпаш.
Малката която ни трябва на нас при мен опира в блока и затова не излиза. Иначе нищо друго не я държи. Вътре е с една стоманена тел напречно почти през средата на отвора на буксата и се нанизва на датчика. С малко по-голямо усилие се намъква и измъква, но сама не би трябвало да може да изкочи
Коя си дърпал?
Малката отдоло с единичния която е по на бабината си, е това което ти трябва.
И аз съм мъчил да дърпам моята поради същата причина но не успях.
Не бях и много напорист де, но ще се пробвам пак.
Моята стрелка стига до началото на N и там умира.
Оня ден се дигна до О и се поуплаших ама пак си се върна на N.
Определено не сочи вярно защото лятото перката на охлаждането на двигателя се включваше на бързата степен при каране градско с климатик а уреда сочеше все тази температура.
Имай ме в предвид, че и аз имам там проблем и не съм се преборил затова ще се радвам като се пребориш да споделиш.
По-голямата букса която е с 2 кабела ако искаш да я откачиш за да не ти пречи, си има една телчица която е контра. Притискаш телчицата към буксата и дърпаш.
Малката която ни трябва на нас при мен опира в блока и затова не излиза. Иначе нищо друго не я държи. Вътре е с една стоманена тел напречно почти през средата на отвора на буксата и се нанизва на датчика. С малко по-голямо усилие се намъква и измъква, но сама не би трябвало да може да изкочи

- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Ха сега де направо ме объркахте, казвате "... Там има две букси!
Коя си дърпал?
Малката отдоло с единичния която е по на бабината си, е това което ти трябва. ...".
Къде точно е тоя шибан датчик ?
Разпечатах отнякъде една рисунка където се вижда че сензора на температурата на антифриза е вертикално надолу от "разпределителя на делкото-запалителна бобина, откъдето излизат кабелите за свещите". Този сензор има два кабела които излизат от него.
Коя си дърпал?
Малката отдоло с единичния която е по на бабината си, е това което ти трябва. ...".
Къде точно е тоя шибан датчик ?
Разпечатах отнякъде една рисунка където се вижда че сензора на температурата на антифриза е вертикално надолу от "разпределителя на делкото-запалителна бобина, откъдето излизат кабелите за свещите". Този сензор има два кабела които излизат от него.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Paci, гледах го добре, има следните сензори по блока - подчертавам по блока:
1. термосензор входящ въздух
2. до него клапан за празен ход
3. под запалителната бобина е този сензор за температурата на аптифриза - от който излизат два кабела
4- По напред от него е сензора за положение на дросела.
5. има сензор за положение на коляновия вал, долу ниско.
6 сензор за налягане на масло - в ляво под алтернатора.
Абе сега не мога да разбера откъде разпечатах една рисунка където всичко съвпада с моя двигател.
Извинявам се за нецензурирания израз.
1. термосензор входящ въздух
2. до него клапан за празен ход
3. под запалителната бобина е този сензор за температурата на аптифриза - от който излизат два кабела
4- По напред от него е сензора за положение на дросела.
5. има сензор за положение на коляновия вал, долу ниско.
6 сензор за налягане на масло - в ляво под алтернатора.
Абе сега не мога да разбера откъде разпечатах една рисунка където всичко съвпада с моя двигател.
Извинявам се за нецензурирания израз.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Paci сигурно си прав, този датчик - като застанеш отпред с лице към двигателя от дясната ми страна с двете жици е явно за вентилатора може би. За уреда на арматурното табло би трябвало да е с една жица, ама не мога да го видя, кажи поне от коя страна да гледам, казваш "е по на бабината си". Абе то наблъскано с тръби и чаркове та се обърква човек.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7886
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Там там пак там.
Там където си гледал.
Май е един и същи датчик само, че единичното кабелче е отстрани. При мен се пада отдоло. Може би зависи от резбата на датчика къде ще спре при навиване и от това зависи положението на кабелчето къде да го дириш.
Ако е един и същи датчик вероятно моята нямаше да включва и перките или щеше да прави други магари .. ма не, кукла е
Там където си гледал.
Май е един и същи датчик само, че единичното кабелче е отстрани. При мен се пада отдоло. Може би зависи от резбата на датчика къде ще спре при навиване и от това зависи положението на кабелчето къде да го дириш.
Ако е един и същи датчик вероятно моята нямаше да включва и перките или щеше да прави други магари .. ма не, кукла е

- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Да бе paci като дойдеш към Варна имаш почерпка. Благодаря за съветите.
Ще си оправя профила.
А между другото четох доста за това кога да включва перката на радиатора, но не ми става ясно по какво разбирате кога включва, светва ли нещо по таблото или се чува?
Питам защото тази сутрин попаднах в задръстване и двигателя ми позамириса, стрелката на температурата отиде на М (не е влизала в червено) но не чух да се включва перка.
Ще си оправя профила.
А между другото четох доста за това кога да включва перката на радиатора, но не ми става ясно по какво разбирате кога включва, светва ли нещо по таблото или се чува?
Питам защото тази сутрин попаднах в задръстване и двигателя ми позамириса, стрелката на температурата отиде на М (не е влизала в червено) но не чух да се включва перка.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта