Въпрос за термодатчика

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Въпрос за термодатчика

Мнение от tankovbg » 29 фев 2008, 14:04

Фиеста 1998 г. 1.26 зетек 16 V, стрелката на температурата стои долу ниско и не мърда, видях че датчика е под делкото, към него отиват две жици и има куплунг.
1. Как се вади този куплунг да зачистя?
2. Ако окъся двете жици и е изправен уреда на таблото ще покаже ли максимум. Допустимо ли е такова окъсяване ?
Преди да сменя датчика искам да съм сигурен че е той виновен.

Потребителски аватар
RsMondeo
потребител
потребител
Мнения: 128
Регистриран: 11 фев 2005, 10:24
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 16v 115+ hp
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Мнение от RsMondeo » 29 фев 2008, 16:50

Колега с Мондео МК1 съм но миналата седмица имах същите болежки.И моята стрека седеше долу.Извадих куплунга същия е като на инжекторите... пръснах го с контактен спрей ама нямаше фаида.После го окасих и само дадох на контакт и стрелката стремеглаво тръгна към максимума.Прях до там.На другия ден купих въпросния датчик от МП за 48лв. и си го смених за 5 мин.Така че окасявай смело и ще разбереш.Ако не мрудне и след това значи е самият датчик на таблото.
Успех

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Мнение от tankovbg » 29 фев 2008, 17:49

Да бе ама как се вади куплунга, с дърпане или има нещо което го държи защото пробвах не мърда, да не счупя нещо.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 29 фев 2008, 18:22

Там има две букси!
Коя си дърпал?
Малката отдоло с единичния която е по на бабината си, е това което ти трябва.
И аз съм мъчил да дърпам моята поради същата причина но не успях.
Не бях и много напорист де, но ще се пробвам пак.
Моята стрелка стига до началото на N и там умира.
Оня ден се дигна до О и се поуплаших ама пак си се върна на N.
Определено не сочи вярно защото лятото перката на охлаждането на двигателя се включваше на бързата степен при каране градско с климатик а уреда сочеше все тази температура.

Имай ме в предвид, че и аз имам там проблем и не съм се преборил затова ще се радвам като се пребориш да споделиш.

По-голямата букса която е с 2 кабела ако искаш да я откачиш за да не ти пречи, си има една телчица която е контра. Притискаш телчицата към буксата и дърпаш.
Малката която ни трябва на нас при мен опира в блока и затова не излиза. Иначе нищо друго не я държи. Вътре е с една стоманена тел напречно почти през средата на отвора на буксата и се нанизва на датчика. С малко по-голямо усилие се намъква и измъква, но сама не би трябвало да може да изкочи :)

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 29 фев 2008, 18:50

Или с дърпане, или с телчица както пише Паци, или има едни "пъпки", които трябва да ги натиснеш. Дано от тез драскулки се ориентираш за принципа
Прикачени файлове
conn.jpg
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 29 фев 2008, 19:01

cocoff написа: ...
Не се обиждай обаче аз съм барал там и по картинката ти не можах да се ориентирам.
Ако имаш фенерче иди я виж какво представлява и ела я нарисувай щом можеш.
Аз не се наемам да рисувам щото мога да рисувам само зайче, а зайче не е подходящо за случая :D

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Мнение от tankovbg » 29 фев 2008, 23:07

Ха сега де направо ме объркахте, казвате "... Там има две букси!
Коя си дърпал?
Малката отдоло с единичния която е по на бабината си, е това което ти трябва. ...".

Къде точно е тоя шибан датчик ?
Разпечатах отнякъде една рисунка където се вижда че сензора на температурата на антифриза е вертикално надолу от "разпределителя на делкото-запалителна бобина, откъдето излизат кабелите за свещите". Този сензор има два кабела които излизат от него.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 29 фев 2008, 23:33

Тва е което си гледал на твоята.
Просто утре го огледай малко по-добре.

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Мнение от tankovbg » 01 мар 2008, 00:00

Paci, гледах го добре, има следните сензори по блока - подчертавам по блока:
1. термосензор входящ въздух
2. до него клапан за празен ход
3. под запалителната бобина е този сензор за температурата на аптифриза - от който излизат два кабела
4- По напред от него е сензора за положение на дросела.
5. има сензор за положение на коляновия вал, долу ниско.
6 сензор за налягане на масло - в ляво под алтернатора.
Абе сега не мога да разбера откъде разпечатах една рисунка където всичко съвпада с моя двигател.
Извинявам се за нецензурирания израз.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 01 мар 2008, 00:12

Нищо ти няма добре си :)
Ае утре пак огледай, опипай и пак ще говорим.
Така като седнем да си раздвижваме пръстите по клавиатурата мноо ме яд щото не се прави нищо и искаме да ги оправим тея коли с приказки.
:wink:

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Мнение от tankovbg » 01 мар 2008, 20:20

Paci сигурно си прав, този датчик - като застанеш отпред с лице към двигателя от дясната ми страна с двете жици е явно за вентилатора може би. За уреда на арматурното табло би трябвало да е с една жица, ама не мога да го видя, кажи поне от коя страна да гледам, казваш "е по на бабината си". Абе то наблъскано с тръби и чаркове та се обърква човек.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 01 мар 2008, 20:27

Там там пак там.

Там където си гледал.
Май е един и същи датчик само, че единичното кабелче е отстрани. При мен се пада отдоло. Може би зависи от резбата на датчика къде ще спре при навиване и от това зависи положението на кабелчето къде да го дириш.

Ако е един и същи датчик вероятно моята нямаше да включва и перките или щеше да прави други магари .. ма не, кукла е *00147*

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Мнение от tankovbg » 01 мар 2008, 21:10

Paci, явно има разлика между твоята и моята, датчика е един, от него излизат успоредно две жици, напълно възможно е в едно тяло да са сложили двата датчика - единия да е за таблото а другия не знам за къде си.
Утре ще пробвам с едно съпротивление към маса и ще го улуча

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Мнение от tankovbg » 03 мар 2008, 19:21

Опса намерих го почти отзад, кабелчето висеше, след поставянето му на датчика уреда на таблото си отчита нормално температурата.
Мерси Paci

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 03 мар 2008, 20:03

Моля! :)
Аз ко ти казах :wink:
Ае сега си чакам бирите :P

Вземи си добави данните за фиестата в профила.

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Мнение от tankovbg » 04 мар 2008, 10:01

Да бе paci като дойдеш към Варна имаш почерпка. Благодаря за съветите.
Ще си оправя профила.
А между другото четох доста за това кога да включва перката на радиатора, но не ми става ясно по какво разбирате кога включва, светва ли нещо по таблото или се чува?
Питам защото тази сутрин попаднах в задръстване и двигателя ми позамириса, стрелката на температурата отиде на М (не е влизала в червено) но не чух да се включва перка.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 04 мар 2008, 14:30

2 степени са.
Бавната не се чува но бързата ще я чуеш.

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Мнение от tankovbg » 04 мар 2008, 14:56

Благодарско Paci, полезно е да се общува с теб, явно си навътре в нещата с фиестите.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта