Страница 1 от 1

Въпрос за термодатчика

Публикувано: 29 фев 2008, 14:04
от tankovbg
Фиеста 1998 г. 1.26 зетек 16 V, стрелката на температурата стои долу ниско и не мърда, видях че датчика е под делкото, към него отиват две жици и има куплунг.
1. Как се вади този куплунг да зачистя?
2. Ако окъся двете жици и е изправен уреда на таблото ще покаже ли максимум. Допустимо ли е такова окъсяване ?
Преди да сменя датчика искам да съм сигурен че е той виновен.

Публикувано: 29 фев 2008, 16:50
от RsMondeo
Колега с Мондео МК1 съм но миналата седмица имах същите болежки.И моята стрека седеше долу.Извадих куплунга същия е като на инжекторите... пръснах го с контактен спрей ама нямаше фаида.После го окасих и само дадох на контакт и стрелката стремеглаво тръгна към максимума.Прях до там.На другия ден купих въпросния датчик от МП за 48лв. и си го смених за 5 мин.Така че окасявай смело и ще разбереш.Ако не мрудне и след това значи е самият датчик на таблото.
Успех

Публикувано: 29 фев 2008, 17:49
от tankovbg
Да бе ама как се вади куплунга, с дърпане или има нещо което го държи защото пробвах не мърда, да не счупя нещо.

Публикувано: 29 фев 2008, 18:22
от paci
Там има две букси!
Коя си дърпал?
Малката отдоло с единичния която е по на бабината си, е това което ти трябва.
И аз съм мъчил да дърпам моята поради същата причина но не успях.
Не бях и много напорист де, но ще се пробвам пак.
Моята стрелка стига до началото на N и там умира.
Оня ден се дигна до О и се поуплаших ама пак си се върна на N.
Определено не сочи вярно защото лятото перката на охлаждането на двигателя се включваше на бързата степен при каране градско с климатик а уреда сочеше все тази температура.

Имай ме в предвид, че и аз имам там проблем и не съм се преборил затова ще се радвам като се пребориш да споделиш.

По-голямата букса която е с 2 кабела ако искаш да я откачиш за да не ти пречи, си има една телчица която е контра. Притискаш телчицата към буксата и дърпаш.
Малката която ни трябва на нас при мен опира в блока и затова не излиза. Иначе нищо друго не я държи. Вътре е с една стоманена тел напречно почти през средата на отвора на буксата и се нанизва на датчика. С малко по-голямо усилие се намъква и измъква, но сама не би трябвало да може да изкочи :)

Публикувано: 29 фев 2008, 18:50
от cocoff
Или с дърпане, или с телчица както пише Паци, или има едни "пъпки", които трябва да ги натиснеш. Дано от тез драскулки се ориентираш за принципа

Публикувано: 29 фев 2008, 19:01
от paci
cocoff написа: ...
Не се обиждай обаче аз съм барал там и по картинката ти не можах да се ориентирам.
Ако имаш фенерче иди я виж какво представлява и ела я нарисувай щом можеш.
Аз не се наемам да рисувам щото мога да рисувам само зайче, а зайче не е подходящо за случая :D

Публикувано: 29 фев 2008, 23:07
от tankovbg
Ха сега де направо ме объркахте, казвате "... Там има две букси!
Коя си дърпал?
Малката отдоло с единичния която е по на бабината си, е това което ти трябва. ...".

Къде точно е тоя шибан датчик ?
Разпечатах отнякъде една рисунка където се вижда че сензора на температурата на антифриза е вертикално надолу от "разпределителя на делкото-запалителна бобина, откъдето излизат кабелите за свещите". Този сензор има два кабела които излизат от него.

Публикувано: 29 фев 2008, 23:33
от paci
Тва е което си гледал на твоята.
Просто утре го огледай малко по-добре.

Публикувано: 01 мар 2008, 00:00
от tankovbg
Paci, гледах го добре, има следните сензори по блока - подчертавам по блока:
1. термосензор входящ въздух
2. до него клапан за празен ход
3. под запалителната бобина е този сензор за температурата на аптифриза - от който излизат два кабела
4- По напред от него е сензора за положение на дросела.
5. има сензор за положение на коляновия вал, долу ниско.
6 сензор за налягане на масло - в ляво под алтернатора.
Абе сега не мога да разбера откъде разпечатах една рисунка където всичко съвпада с моя двигател.
Извинявам се за нецензурирания израз.

Публикувано: 01 мар 2008, 00:12
от paci
Нищо ти няма добре си :)
Ае утре пак огледай, опипай и пак ще говорим.
Така като седнем да си раздвижваме пръстите по клавиатурата мноо ме яд щото не се прави нищо и искаме да ги оправим тея коли с приказки.
:wink:

Публикувано: 01 мар 2008, 20:20
от tankovbg
Paci сигурно си прав, този датчик - като застанеш отпред с лице към двигателя от дясната ми страна с двете жици е явно за вентилатора може би. За уреда на арматурното табло би трябвало да е с една жица, ама не мога да го видя, кажи поне от коя страна да гледам, казваш "е по на бабината си". Абе то наблъскано с тръби и чаркове та се обърква човек.

Публикувано: 01 мар 2008, 20:27
от paci
Там там пак там.

Там където си гледал.
Май е един и същи датчик само, че единичното кабелче е отстрани. При мен се пада отдоло. Може би зависи от резбата на датчика къде ще спре при навиване и от това зависи положението на кабелчето къде да го дириш.

Ако е един и същи датчик вероятно моята нямаше да включва и перките или щеше да прави други магари .. ма не, кукла е *00147*

Публикувано: 01 мар 2008, 21:10
от tankovbg
Paci, явно има разлика между твоята и моята, датчика е един, от него излизат успоредно две жици, напълно възможно е в едно тяло да са сложили двата датчика - единия да е за таблото а другия не знам за къде си.
Утре ще пробвам с едно съпротивление към маса и ще го улуча

Публикувано: 03 мар 2008, 19:21
от tankovbg
Опса намерих го почти отзад, кабелчето висеше, след поставянето му на датчика уреда на таблото си отчита нормално температурата.
Мерси Paci

Публикувано: 03 мар 2008, 20:03
от paci
Моля! :)
Аз ко ти казах :wink:
Ае сега си чакам бирите :P

Вземи си добави данните за фиестата в профила.

Публикувано: 04 мар 2008, 10:01
от tankovbg
Да бе paci като дойдеш към Варна имаш почерпка. Благодаря за съветите.
Ще си оправя профила.
А между другото четох доста за това кога да включва перката на радиатора, но не ми става ясно по какво разбирате кога включва, светва ли нещо по таблото или се чува?
Питам защото тази сутрин попаднах в задръстване и двигателя ми позамириса, стрелката на температурата отиде на М (не е влизала в червено) но не чух да се включва перка.

Публикувано: 04 мар 2008, 14:30
от paci
2 степени са.
Бавната не се чува но бързата ще я чуеш.

Публикувано: 04 мар 2008, 14:56
от tankovbg
Благодарско Paci, полезно е да се общува с теб, явно си навътре в нещата с фиестите.