Запалителни свещи и топлинното им число?
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Запалителни свещи и топлинното им число?
Тия дни се сетих, че на мойте свещи им е дошло времето да ги подменям.
Та се замислих дали да си взема предписаните от Ford или да потърся свещи с друго топлинно число.
Зачудих се защото двигателя работи 95% от времето на пропан-бутан. А при него температурата е различна, в сравнение с бензина.
Един газаджия ми каза, че топлинното число трябва да е по-високо от предписаното.
А в сайта на autolite пише, че ако двигателя работи на пропан-бутан е хубаво топлинното число да е една единица по-ниско (ако правилно съм разбрал английският текст).
Има ли във форума хора, които са достатъчно на ясно с този въпрос? Моля ви дайте ъкъл, за да реша какви свещи да си взема.
П.П.
За сега съм се спрял на autolite. Първо защото се оказа, че те правят свещи и за Motorcraft и второ, защото са по-евтини от тях.
Та се замислих дали да си взема предписаните от Ford или да потърся свещи с друго топлинно число.
Зачудих се защото двигателя работи 95% от времето на пропан-бутан. А при него температурата е различна, в сравнение с бензина.
Един газаджия ми каза, че топлинното число трябва да е по-високо от предписаното.
А в сайта на autolite пише, че ако двигателя работи на пропан-бутан е хубаво топлинното число да е една единица по-ниско (ако правилно съм разбрал английският текст).
Има ли във форума хора, които са достатъчно на ясно с този въпрос? Моля ви дайте ъкъл, за да реша какви свещи да си взема.
П.П.
За сега съм се спрял на autolite. Първо защото се оказа, че те правят свещи и за Motorcraft и второ, защото са по-евтини от тях.
-
- потребител
- Мнения: 407
- Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Запалителни свещи и топлинното им число?
Нали знаеш какво казват англичаните, че не са богати да купуват евтини работи.Аз карам 25000 вече с платина на Моторкрафти нямям грижа, така че моят съвет за 10 или 15 лв. не е голяма разлика - веми моторкрафт.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Запалителни свещи и топлинното им число?
Доста фирми произвеждат свещи специално за LPG.
Освен топлинното число (за газ свещите трябва да са по-студени...объркването вероятно идва от факта, че при всепризнатият лидер при газовите свещи - NGK например, по-ниското топлинно число се отбелязва върху свещта с по-голямо число...BPR6EFS-13 са за LPG ,а BPR5EFS-13- за бензин) много важно е и намаленото разстояние (с 0.1) между електродите, което се налага поради по-голямото ел. съпротивление на газо-въздушната смес, сравнено с това на бензино-въздушната.
С две думи, ако намериш специализирани свещи-взимай от тях, колкото и да струват.
Освен топлинното число (за газ свещите трябва да са по-студени...объркването вероятно идва от факта, че при всепризнатият лидер при газовите свещи - NGK например, по-ниското топлинно число се отбелязва върху свещта с по-голямо число...BPR6EFS-13 са за LPG ,а BPR5EFS-13- за бензин) много важно е и намаленото разстояние (с 0.1) между електродите, което се налага поради по-голямото ел. съпротивление на газо-въздушната смес, сравнено с това на бензино-въздушната.
С две думи, ако намериш специализирани свещи-взимай от тях, колкото и да струват.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Запалителни свещи и топлинното им число?
Това за разстоянието между електродите, респективно за качествата на газовъздушната смес, не го знаех...
Ще се поразровя да потърся свещи с харектеристиките за моя двигател. Ако между временно някой е намерил или без да търси знае, да си каже тук в темата.
П.П.
Относно цената на свещите - не е въпроса дали ще платя свещта 10 или 15 лв. Просто не виждам смисъл да давам по 5 лв. повече на бройка за продукт, който продаден ми като оригинален, всъщност е произведен от друга фирма, която е сложила лого и печат на фирмата от която има поръчка. Май стана малко объркано дано сте ме разбрали. Предлагам да се концентрираме върху основната тема и да я разводняваме, но малко.
ДОПЪЛНЕНИЕ: Чета по разни сайтове във връзка с топлинните числа и стигнах до информацията, че за да се сложат свещи с топлинно число различно от посоченото от производителя на колата, трябва температурата в горивната камера да е променена с 70-120 градуса по Целзий. А ако не е сигурно какво трябва да е топлинното число да се сложат "студени" свещи. Това би предпазило двигателя, защото ако свеща трябва да е по-гореща просто в един момент студената ще спре да дава искра, докато в обратни вариант - с гореща свещ може да се стигне до детонации и от там проблеми за двигателя.
Остана да изясним с колко градуса се различава температурата на горене на газо-въздушната смес от бензино-въздушната?
Ако разликата е до горепосочените температури, значи че свещите предписани от Ford важат и за двигатели на пропан бутан, инаме трябва да се търси различно топлинно число.
Ще се поразровя да потърся свещи с харектеристиките за моя двигател. Ако между временно някой е намерил или без да търси знае, да си каже тук в темата.
П.П.
Относно цената на свещите - не е въпроса дали ще платя свещта 10 или 15 лв. Просто не виждам смисъл да давам по 5 лв. повече на бройка за продукт, който продаден ми като оригинален, всъщност е произведен от друга фирма, която е сложила лого и печат на фирмата от която има поръчка. Май стана малко объркано дано сте ме разбрали. Предлагам да се концентрираме върху основната тема и да я разводняваме, но малко.
ДОПЪЛНЕНИЕ: Чета по разни сайтове във връзка с топлинните числа и стигнах до информацията, че за да се сложат свещи с топлинно число различно от посоченото от производителя на колата, трябва температурата в горивната камера да е променена с 70-120 градуса по Целзий. А ако не е сигурно какво трябва да е топлинното число да се сложат "студени" свещи. Това би предпазило двигателя, защото ако свеща трябва да е по-гореща просто в един момент студената ще спре да дава искра, докато в обратни вариант - с гореща свещ може да се стигне до детонации и от там проблеми за двигателя.
Остана да изясним с колко градуса се различава температурата на горене на газо-въздушната смес от бензино-въздушната?
Ако разликата е до горепосочените температури, значи че свещите предписани от Ford важат и за двигатели на пропан бутан, инаме трябва да се търси различно топлинно число.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Запалителни свещи и топлинното им число?
Предполагам, че поне някой от газаджийте, които посещаваме щеше да е наясно дали трябва да се слагат специални свещи. Тъй като никой нищо не е споменал не знам дали си струва да продължаме в тази насока.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
-
- потребител
- Мнения: 407
- Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Запалителни свещи и топлинното им число?
До колкото си спомням четох някъде за темперятурата бензина беше 1800 градуса ,а газта беше 1600-1700 градуса.Така се зачудих но се оказа вярно това беше много важно за мен относно клапаните в какъв топлинен режим работят ,тъй като монтирах уредба за принудително смазване и охлаждане на клапаните.Мисля че оргиналното топл. число пасва и на газ и на бензин.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Запалителни свещи и топлинното им число?
Според мен въпросът е не толкова в температурата, която развиват при горене бензинът и газта, а в скоростта на горене и че газо-въздушната смес по-слабо охлажда свещта.
За посоката на темата не знам, но, че се произвеждат свещи за LPG е факт.
P.S. Autolite е също американска фирма, произвеждаща части за форд, но е с друг собственик.
За посоката на темата не знам, но, че се произвеждат свещи за LPG е факт.
P.S. Autolite е също американска фирма, произвеждаща части за форд, но е с друг собственик.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
-
- потребител
- Мнения: 120
- Регистриран: 26 окт 2007, 14:52
- Модел на автомобила: sierra 2.0 ohc,sierra 2.0 купе
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Запалителни свещи и топлинното им число?
Мойта кола горе долу от 7 години се кара се на газ но когато идва ред за свеЩи си ги сменям с най - нормални като за моя модел.Незнам дали сте се Усети Чак такава разлика ако се сложат свещи уж само за ГАЗ.Тва е неЩо като масло за коли с АГУ.Ходил съм на газаджия и той вика, Че Чак такава разлика нямало.ВеЧе каква става температурата на двигателя сте ни трябва неЩо повеЧе от термометър да разбереме дали имам някаква промяна в работата му.Според мен тва е пазарен трик тъй като много коли минаха на газ(стари .нови) просто са се насоЧили към Широкия кръг така нареЧени "сигурни клиенти" .Все едно се опитват да те задължат да правиШ няква по специална експлоатация на автомобил с АГУ
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта