Страница 1 от 1

Куплунг под перката на радиатора?

Публикувано: 27 мар 2008, 11:01
от eizo
Привет,

Вчера както си карах ми светна лампата на алтернатора. Веднага изключих контакта и отбих в страни (добре, че бях по едни малки улички). Та, спирам си аз и гледам от предния капак излиза дим. Отварям и гледам - един кабел гори...Изскубах го моментално. Странното е, че бушоните са здрави :x Не мога да разбера обаче за къде е кабелът без да сваля кутията на въздушния филтър. Иначе долу идва от един куплунг (те са два един до друг). Намира се в долната част на радиатора, вдясно от перката. Някой знае ли случайно за какво е. Сега ми свети лампата на алтернатора и ми се струва,че от време на време в движение - сутринта докато идвах на работа, от към релетата се чува звук все едно, че нещо дава на късо. Не е непрекъснато, като спра на светофара и не се чува. Може и да си въобразаявам, поне съм откачил скобата дето държи блока с бушоните, а тя има и пружина...та може и тя да дрънка. Кофти работа, след малко в обедната почивка слизам с мултицета.

Re: Куплунг под перката на радиатора?

Публикувано: 27 мар 2008, 11:59
от vladislav
Колега все си мисля, че това е от инсталацията на перката, да не би тя да е заяла и да натоварва кабела и затова да се е запалил.
Предпазителите на перката на радиатора са до акумулатора /или по-точно на плюса в една пластмасова кутиика/, виж там как е положението.

Re: Куплунг под перката на радиатора?

Публикувано: 27 мар 2008, 17:37
от eizo
Мерих зареждането - всичко си е ОК -14,5 волта. Обаче открих едно реле - сивото, май е за подгряването на предното стъкло. Единият му кондензатор е заминал и което е по-тъпото, кондензаторът има капачка, алуминиева май, която е паднала и е дала на късо...Чудя се,защо не ми е изгорял бушона в такъв случай... Предполагам, че и заради това се е запалил въпросния кабел.

Re: Куплунг под перката на радиатора?

Публикувано: 27 мар 2008, 18:01
от mrdds
предпазителя се прекъсва при голям преминаващ ток.
При твоя случай си мисля,че кабела ,който е горял се е запалил поради повишено съпротивление и повишаване на температурата на точката с най голямо съпротивление.Затова и не се е прекъснал бушона,тъй като физически нее преминавал ток на късо съединение.
Обикновено в този случай се стапя изолацията,чак да се запали и да гори.... *unknw* ?