Страница 1 от 1

CID датчик..

Публикувано: 22 апр 2008, 19:27
от TIN
Голям проблем....
опитвам да запаля мондеото ....стартера върти аха да запали но не иска...повъртях няколко пъти да кажем 4-5...по около 3 секунди...накрая заработи но тресеше мотора като че ли не всички цилиндри....
като загря пали без проблем....
Направих една диагностика набързо изкарва ми грешка 214 - Датчик за идентификация на цилиндрите (CID) - грешка по веригата....
Сега аз датчика го знам ..знам и как работи но защо на загрял мотор пали нормално....
А, дава и следните грешки още но не мисля че са от значение...
521 - ключ за налягането в системата за сервоуправление (PSPS) - не се активира по време на SD теста
538 - грешка в SD теста това трябва да е в следствие на го рната....
Дайте някаква идея ако някой си е имал работа с този CID?
Възможно ли е като позагрее колата и да работи нормално той....

По принцип редставлява един постоянен магнит монтиран на главата на двигателя от външната страна на разпределителните валове, а на вала от към първи цилиндър има фабрично изработена гърбица която минава ппри въртенето му през магнитното поле създадено от датчика....по този начин комп разбира кога първи цилиндър е на 40 и няколко градуса ( забравил съм колко) след горна мъртва точка...

Идеи някакви ?

Re: CID датчик..

Публикувано: 22 апр 2008, 20:00
от DigiPro
Незнам как е при Мондео и при другите фордове, но съм свалял такъв датчик на рено Меган 2002 понеже отвреме навреме върти но не пали. По самия датчик се бяха полепили метални стружки и явно объркваха показанията му. След хубаво почистване колата пали безпроблемно вече половин година.

Re: CID датчик..

Публикувано: 29 апр 2008, 11:54
от TIN
DigiPro написа:Незнам как е при Мондео и при другите фордове, но съм свалял такъв датчик на рено Меган 2002 понеже отвреме навреме върти но не пали. По самия датчик се бяха полепили метални стружки и явно объркваха показанията му. След хубаво почистване колата пали безпроблемно вече половин година.

Ами оказа се че при мен не е това...демонтирахме датчика нямаше нищо полепнало...явно е нещо в инсталацията му....
Насочих се къде е компютъра на колата но как да демонтирам там около него, и от вътре под жабката или в коша ще имам по добър достъп до крачетата му.....ако имаше някакви снимки във форума как се стига до компа....
Въобще проблема си стои, когат ое студена колата пали трудно и не всички цилиндри в първия момент, а после гасне по време на движение като изключа от скорост....но не всеки път .....това е ...

Re: CID датчик..

Публикувано: 29 апр 2008, 18:11
от Edinuser
Компа е лесен - в коша където е куплунга през самият куплунг преминава един болт - развива се с ключ (май 10-ка беше) и внимателно без много клатене - куплунга излиза - няма смисъл да сваляш самият комп. ( той се държи от едно болче в купето в краката на пътника до шофьора).
Провери куплунга на датчика, почисти му клемите - провери и него самия и тогава тръгвай към компа.

Re: CID датчик..

Публикувано: 03 май 2008, 20:16
от TIN
Edinuser написа:Компа е лесен - в коша където е куплунга през самият куплунг преминава един болт - развива се с ключ (май 10-ка беше) и внимателно без много клатене - куплунга излиза - няма смисъл да сваляш самият комп. ( той се държи от едно болче в купето в краката на пътника до шофьора).
Провери куплунга на датчика, почисти му клемите - провери и него самия и тогава тръгвай към компа.
Проблема е в това че над този куплунг стои съда със хидравличната течност...и като гледам трябва да се демонтира и той....

Re: CID датчик..

Публикувано: 04 май 2008, 22:45
от Edinuser
Съда за хидравликата просто се надига нагоре и излиза - внимавай само с маркучите му, и да не го счупиш.

Re: CID датчик..

Публикувано: 07 май 2008, 16:29
от TIN
А някой има ли идея възможно ли е колата да гасне на свободна и от VSS, колата ходи на сервиз за смяна на кабелите на фаровете че напукани и гледам "майсторите" оставили жилото на VSS да се допира до EGR , сега е попрегоряло...и компа дава грешка в VSS...?
оборотомера и километража си работят....
А как се демонтира от таблото това жило ?

Re: CID датчик..

Публикувано: 07 май 2008, 20:12
от Edinuser
VSS датчика се намира пам където жилото влиза в скоростната кутия.
На МК1 проблема в самия VSS не оказва влияние върху километража и оборотомера - ако самото жило работи и се върти. Но има проблем за други модули и системи които използват този сигнал.
По този сигнал например ЕКУ-то разбира кога автомобила се движи и кога стои на място.

Re: CID датчик..

Публикувано: 08 май 2008, 11:24
от TIN
Edinuser написа:VSS датчика се намира пам където жилото влиза в скоростната кутия.
На МК1 проблема в самия VSS не оказва влияние върху километража и оборотомера - ако самото жило работи и се върти. Но има проблем за други модули и системи които използват този сигнал.
По този сигнал например ЕКУ-то разбира кога автомобила се движи и кога стои на място.

въпроса ми беше свързан именно с това, дали като не знае кога се движи автомобила е възможно да обърква сместа необходима за поддържане не ниски обороти да кажем...

Re: CID датчик..

Публикувано: 09 мар 2009, 20:30
от baro
Колеги някой може ли да даде по-подробна информация за този датчик че и на мене ми излиза същата грешка.Каде се намира и такива работи.Благодаря предварително.

Re: CID датчик..

Публикувано: 10 мар 2009, 01:29
от kriki
Датчик за положението на разпределителният вал (camshaft position sensor) това е грешка 214 намира се зад разпределителните валове от дясно на мотора

Re: CID датчик..

Публикувано: 10 мар 2009, 15:32
от TED
Проверете инсталацията !!! Всички кабели на Мондео от този набор са с напукана и втвърдена изолация.... Зетек-а няма датчик на разпределителните валове, има само на коляновият вал (ДИС, патентована от Форд система за запалване). Имал съм проблем точно с кабелите към него, окъсяваха когато двигателя помръдваше на тампоните. Смених кабелите и се оправи. Датчика се намира долу на блока, на педя под тялото на термостата и към него отиват два проводника.

Re: CID датчик..

Публикувано: 10 мар 2009, 15:42
от TIN
TED написа:Проверете инсталацията !!! Всички кабели на Мондео от този набор са с напукана и втвърдена изолация.... Зетек-а няма датчик на разпределителните валове, има само на коляновият вал (ДИС, патентована от Форд система за запалване). Имал съм проблем точно с кабелите към него, окъсяваха когато двигателя помръдваше на тампоните. Смених кабелите и се оправи. Датчика се намира долу на блока, на педя под тялото на термостата и към него отиват два проводника.


Айде бе няма....
Датчика се намира точно под маркуча за картерна вентилация ( този който отива към кутията на въздушния филтър ) на капака на валовете !
Абе...що пишеш да объркваш хората...като не знаеш давай го по кротко...

Re: CID датчик..

Публикувано: 11 мар 2009, 22:13
от baro
Благодаря на колегата kriki за информацията .