Страница 1 от 1
Проблем със палене (стартер ?)
Публикувано: 27 апр 2008, 23:29
от kiril_nedev
Ами преди малко ми възникна следният проблем...
тръгвам да паля ... стартера завърта но сякаш завърта двигателя само 1-2 оборота и след това сякаш се разкача връзката и само стартера върти напразно
чува се как върти но с високи обороти и без да завърта двигателя... и това всеки път като паля... и тъй като завърта само 1-2 оборота и е много трудно да запали и почти не успява да запаля... идеи на какво може да се дължи?
Фиеста 1.1 с карбуратор '91 година Бензин + газова уредба lovato
Re: Проблем със палене (стартер ?)
Публикувано: 28 апр 2008, 09:46
от kiril_nedev
Доколкото успях да прочета из разни книги за устройството на стартера видях че има механизъм който връща зъбното колело навътре (отделя го от маховика на двигателя) когато двигателя запали... но по какво точно съди че е запалил.... т.е. кое е това което казва на механизма за отделяне кога точно трябва да се отдели и да спре да предава въртящ момент
Re: Проблем със палене (стартер ?)
Публикувано: 28 апр 2008, 12:33
от paci
На 1-во време си провери и евентуално зареди акумулатора.
Провери си всички връзки от него към стартера и генератора.
Туй нещо до което си стигнал е шалтер с бендикс.
Бендикса е зъбното колело което свърза стартера с маховика за да завърти двигателя.
Шалтера изхвърля бендикса когато му се подаде ток и се връща когато падне тока.
Затова си мисля, че ти е слаб акумулатора или има кофти връзки, тока пада и шалтера отпуска.
Ако не е това то стартера ще се нуждае от сваляне обслужване.
Шалтера има едни силови контакти на които се образува нагар.
А може да имаш проблем и пластините на контактния ключ.
Тва е моя опит от стартер на Баба Лада

Re: Проблем със палене (стартер ?)
Публикувано: 28 апр 2008, 13:32
от kiril_nedev
Мерси много, на първо време ще откача кабелите от стартера и шалтера ще ги почистя и ще видя дали ще се оправи
Re: Проблем със палене (стартер ?)
Публикувано: 28 апр 2008, 18:57
от kiril_nedev
Благодаря Ви много за отговорите, близките 2 дни съм командировка но като се върна в четвъртък ще го смъкна ще го тествам със старият ми акумулатор от другата кола и ще пиша какво е станало
Още веднъж благодарности!
Re: Проблем със палене (стартер ?)
Публикувано: 28 апр 2008, 19:28
от cocoff
За да върти, значи бендиксът е изхвърлен и шалтерът е включен. Според мен не се осъществява връзката между бендикса и венеца на маховика.
Re: Проблем със палене (стартер ?)
Публикувано: 28 апр 2008, 19:32
от kiril_nedev
ако не е изхвърлен бендикса няма ли пак да си върти... на практика при завъртане на ключа то завърта двигателя отначало прави 1-2 оборота понякога до 3-4 оборота и след това сякаш се прекъсва кинематичната връзка и почва да си върти на празен ход... но отначало зацепва за няколко оборота... повечето пъти недостатъчни за да запали
Re: Проблем със палене (стартер ?)
Публикувано: 28 апр 2008, 19:38
от cocoff
Аха, ясно. Значи започва да върти и по някаква причина се самоизключва, без ти да пускаш контактния ключ. Ми...освен , както писаха колегите, шалтерът да е нагорял (което не е рядкост при огромния ток, който тече там).
Re: Проблем със палене (стартер ?)
Публикувано: 28 апр 2008, 19:41
от kiril_nedev
именно.. тръгва и се самоизключва.... ами шалтерът ако е нагорял смяна ли се налага? или просто да го почистя за да намаля съпротивлението при контакт? (малко не съм наясно кое точно е шалтера)
Re: Проблем със палене (стартер ?)
Публикувано: 28 апр 2008, 19:47
от cocoff
Това е първата схема, която ми попада. Принципът е един. Шалтерът е медна плочка/пластина, която прави контант между други две, за да протече ток и да завърти стартера. Ерозира от искренето. До някое време минава с чистене, после със смяна
Re: Проблем със палене (стартер ?)
Публикувано: 28 апр 2008, 21:30
от g.taskov
100процента бендикс.
Re: Проблем със палене (стартер ?)
Публикувано: 29 апр 2008, 19:20
от HACKO
Както писа g.taskov, проблема е в самия Бендикс и не подлежи на ремонт а на смяна с нов, никакви експерименти със почистване на контакти, стягане на връзки или смени на акумулатори няма да помогне. Ако се промие самия бендикс с бензин, може да даде някакъв резултат, но той ще бъде съвсем краткотраен. Просто ролките които предават усилието от ротора към зъбното колело са износени.
Re: Проблем със палене (стартер ?)
Публикувано: 29 апр 2008, 20:10
от kiril_nedev
Приблизителната цена на нов каква е долу горе?.... в магазините за авточасти ли да търся?

Re: Проблем със палене (стартер ?)
Публикувано: 04 май 2008, 10:27
от kiril_nedev
ПИШИ НА КИРИЛЦА !!!
Re: Проблем със палене (стартер ?)
Публикувано: 05 май 2008, 21:47
от kiril_nedev
Въй, тука много зли модераторите

и много стриктни за правилата
та извинявам се че съм писал на латиница, просто го написах от джобният си комп където нямам кирилица предното съобщение
Днес смених бендикса с чисто нов на цена 33лв, сега всичко е ОК пали си перфектно, надявам се да нямам проблеми за в бъдеще
Благодаря много за помощта на Всички!

Re: Проблем със палене (стартер ?)
Публикувано: 19 яну 2011, 11:39
от Spensar
Здравейте
Аз имам следния проблем когато дам на контакт се чува едно ромолене което идва от стартера (по точно ромоленето на бендикса)известно време палеше от втория опит но след това ваобще зе да не пали и се чува само ромоленето вече.Работил сам в свера на двигатели и горе доло знам за кво става вапрос от обща представа.Реших да сваля стартера огледах бендикса но няма кой знае какви поражения по него колелцето се варти и в двете посоки(незнам дали трябва да е така)по врахчетата има малко захабено но е приемливо за 18 г кола.Огледах и венеца сащо невидях да има нещо по него.Та пуснах му ток от акомулатора варти,избутва го всичко си е наред.Проблема е там мисля че неможе да захапе винеца и да направи обороти.Каде е проблема и аз незнам в този случей.Дори немога да запаля да я закарам на Ремонт.След като свалих стартера текна и вода от двигателя и аз незнам от каде но ми изтече антифриза.Ако може някои да ми помогне.Благодаря предварително

Re: Проблем със палене (стартер ?)
Публикувано: 19 яну 2011, 12:03
от HACKO
Бендикса е за сменяне, колелото трябва да се върти само в едната посока.
Стартера няма нищо общо със охлаждането, търси причината защо е изтекъл антифриза.