Страница 1 от 1

ЕЕC4 неприятни пикове в оборотите

Публикувано: 05 юни 2008, 16:17
от bai_Petko
Привет колеги,

Сега се връщам от метанаджията и комай Мондеото има следният проблем: при обороти на празен ход данните от компютъра сочат че има моментни пикове на оборотите. Нормалните за колата са към 720, но от време на време на екрана излизат за съвсееем кратко обороти от рода на 2000. Времето е колкото 1-3 инжекторни импулса. Това на бензин не оказва никакъв ефект обаче на метановия инжекцион му разказва играта - т.е. колата гасне защото при 2000 об. инжекторното време е доста по-малко отколкото на 750. А колата в този момент работи на 750.
Някой има ли идея що става така и каква може да е причината компа да се лъже така. Ходих вече на диагностика и всички датчици работят перфектно (не са проверени EGR и оня клапан за бензиновите пари). Дали ЕКУ-то не сдава багажа?

Re: ЕЕC4 неприятни пикове в оборотите

Публикувано: 05 юни 2008, 17:18
от Edinuser
Съмнително е да е ЕКУ-то ...
вероятно може да има някакъв проблем ... в датчика за положението на разпределителните валове - от тях се определя кога да отворят инжекторите или пък датчика за положението на коляновия вал.
Може проблема да не е в самият датчик а в съединителя и/или кабела.

Re: ЕЕC4 неприятни пикове в оборотите

Публикувано: 05 юни 2008, 17:26
от bai_Petko
Edinuser написа:Съмнително е да е ЕКУ-то ...
вероятно може да има някакъв проблем ... в датчика за положението на разпределителните валове - от тях се определя кога да отворят инжекторите или пък датчика за положението на коляновия вал.
Може проблема да не е в самият датчик а в съединителя и/или кабела.
Не знаех че има датчици на разпределителните валове!??! Обримчили са я тази кола в сензори :D И аз се сетих за датчика на коляновия вал май от него се черпи инфо за оборотите?

Re: ЕЕC4 неприятни пикове в оборотите

Публикувано: 05 юни 2008, 18:01
от debug
Доколкото ми е известно, от датчика на коляновия вал взима информация за оборотите, а от датчика за разпределителните валове - информация за положението на клапаните / буталата - т.е. кога да да отвори инжекторите и кога да пусне искра. Тоя датчик е сравнително прост, и цената му май не е много висока - нещо като 50 лева за оригинален ми се върти в главата. Знам, че се проверява се с осцилоскоп, но как точно...

Re: ЕЕC4 неприятни пикове в оборотите

Публикувано: 24 юни 2008, 13:53
от bai_Petko
Колеги малко да повдигна темата. Как мога да разбира дали работят правилно датчиците на коляновия и разпределителния вал? Те мисля са датчици на Хол и или бачкат или не - има ли средно положение? На ниски обороти си се появява тоя пик, колата гасне и ще ме побърка направо :D Явно при пика на обороти компа затваря клапана за празен ход и затова гасне. Има ли друг датчик замесен при определянето на оборотите?

Re: ЕЕC4 неприятни пикове в оборотите

Публикувано: 26 юни 2008, 00:02
от Sasho85
Датчика на Хол го проверяваш като мериш съпротивлението между двата извода на самия датчик. То трябва да е между 200 и 450 ома