Свещи за дизел

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Свещи за дизел

Мнение от divinity » 07 ное 2005, 13:44

Здравейте колеги! Изникна ми следният проблем-от скоро като дам на контакт и ми изгасне лампата на подгревателните свещи (моторът е 1,8 дизел `92г.), колата пали без проблем, но след няколко минути в движение ми светва отново. Не свети със същата яркост, а по-скоро мъждука. Няма промяна в поведението при ниски и високи обороти. Може ли свещите да отиват или релето или нафтата е зле? Интересното е, че това се появи, когато стана студено и че не го прави всеки път!

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 07 ное 2005, 16:25

99% нафтата е зле.

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от divinity » 07 ное 2005, 19:52

И аз така си помислих, защото като сипах от добавката на Кастрол за дизел изчезна! А и аз по принцип зареждам само от една и съща бензиностанция и досега всичко беше ОК, но те се дънят явно...
Мерси за мнението, дано е така!

teoto
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 23 фев 2005, 18:31
Модел на автомобила: Пежо 307 SW HDI
Фокус 1.8tdci '03 комби
Ситроен С3 1.1i
Status: Извън линия

Мнение от teoto » 07 ное 2005, 20:05

Просветлете неукия каква е връзката на нафтата с тоците.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 07 ное 2005, 20:17

И на мен не ми се вързва нещо с нафтата, ако прекъсва, губи мощност, пуши и тем подобни - да може да е от нафтата! Ама най-вероятно ще е свързано с релето и прилежащите му жици.
Небойте се роби Спартак е с вас!

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 08 ное 2005, 11:08

ми не съм специалист по дизели, ама карам и такива от верме на време.та на повечето в упътванията пише, че ако светне лампата за подгр на свещи по време на движение възможностите са две: 1. некачествена нафта и 2. проблем в системата за впръскване на горивото. Е на ВСИЧКИ дизелови коли, на които ми е светвала лампата в движение проблема се е оказвал лоша нафта..Та за това бях толкова сигурен :D

owen
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 03 окт 2005, 23:24
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D
Местоположение: Pernik
Status: Извън линия

Мнение от owen » 27 ное 2005, 19:28

Проблемчето няма никаква връзка с качеството на горивото.Подгряването на горивната камера с помоща на свещи е необходимо при палене на двигателя.Усъвършенстването на дизела през годините доведе до въвеждането на предкамера,която спомогна за по "меката" работа на дизела.Въвеждането на предкамера има недостатък че без подгряване двигателя не пали. Имал съм същия проблем като причината беше малко куриозна.Карах Фолксваген бус TD и понеже бях вързал контактния ключ на голяма и тежка връзка ключове:lol: при ускоряване кючовете се люлеят и в движение изключваха за момент контакта.Следствие лампата за подгряване светваше, а двигателя не може да угасне понеже съм на скорост и в движение.Тая куриозна ситуация реших като махнах тежката връзка ключове от контактния ключ.Мисля че проблема на колегата е в контактния ключ и лош контакт между контактните пластини в него. :wink:

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 28 ное 2005, 10:13

е да ама не! след диагностика на 2 различни коли в два различни официални сервиза /рено и хюндай/ се оказа, че светещите лампи са точно в следствие на некачествена нафта...

ivboje
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
Модел на автомобила: Mondeo TD
Status: Извън линия

Мнение от ivboje » 28 ное 2005, 11:39

racer11, това със светещите лампи и лошата нафта се отнася за дизели с "електронни" помпи, а Форд слагат на колите след 2000г. такива, така че случая съвсем не е такъв...

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 28 ное 2005, 14:00

ivboje написа:racer11, това със светещите лампи и лошата нафта се отнася за дизели с "електронни" помпи, а Форд слагат на колите след 2000г. такива, така че случая съвсем не е такъв...
ок,както казах, не съм особено в час с дизелите :(

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от divinity » 28 ное 2005, 14:06

Ако някой има предположение какво друго може да е освен нафтата, моля да го сподели, за да не закъсам някъде насред пътя в зимно време. Проблемът изчезна, след като заредих с друга нафта, но пак повтарям, че лампата не светеше, а присветкваше едвам едвам.

Потребителски аватар
dgg_g
потребител
потребител
Мнения: 155
Регистриран: 23 юни 2005, 11:10
Модел на автомобила: Eskort '93 1.8D-->Хонда Сивик '99
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от dgg_g » 28 ное 2005, 15:39

И аз силно се съмнявам, че е от качеството на нафтата! На моята съм слагал няколко пъти кофти нафта, всичко друго е ставало(гори повече, не върви...) ама лампа не ми е присвяткала!
В нормалната ГНП няма никаква елктроника и датчици които да "усетят" лошата нафта. Моето мнение е, че трябва да отидеш до някои "автоел." услуги и да им кажеш за проблема. Предполагам, че е някоя лоша връзка, лошо замасяване...

ivboje
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
Модел на автомобила: Mondeo TD
Status: Извън линия

Мнение от ivboje » 29 ное 2005, 10:13

хич не се притеснявай! от такъв проблем с тая кола на път няма да останещ, но погледни жиците и най-вече релето и таймера за свещите щото някоя студена сутрин няма да запалиш. Фордовия дизел пали трудно дори с една неработеща свещ, а при такъв проблем отказват и 4-те поради липса на захранващо напрежение.

Димитар
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 11 апр 2006, 09:54
Модел на автомобила: Mondeo 1.8ТДИ
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от Димитар » 08 окт 2006, 11:12

Не съм съгласен,че дизела на форд пали трудно при изгоряла свещ.На моето Мондео 98г,му се откачи захраващия кабел на свещите,при температура 5 градуса запали за около 5-7 сек.Я пробваи да запалиш 1.7ТДИ Исузо при 30градуса-на стартер нестава.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 08 окт 2006, 12:29

Няма смисъл да спориме коя кола как пали /изкарах декември месец на две свещи - просто нямах пари/ - значи проблема ти най-вероятно се дължи на проблем в ел. инсталацията и от някъде /вероятно поради нарушена изолация на кабели/ чат пат при дупка се наместват и подават ток след релето. За това съдя по това, че не винаги ти свети лампата и свети по-слабо, тоест ампеража е по-нисък. Съветвам те да отидеш на ел. техник и да отстраниш проблема, за да не стане беля!

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 08 окт 2006, 13:19

Това с лошата нафта бе страховито,те тия лампи ако светят при лоша нафта то у нас май изобщо трудно ще угаснат!

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 08 окт 2006, 13:23

Aбе колеги мисля си ,че за една година човека все си е решил проблема! :lol:

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 08 окт 2006, 14:13

Опс, не гледах датите!

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта