Страница 1 от 1
Свещи за дизел
Публикувано: 07 ное 2005, 13:44
от divinity
Здравейте колеги! Изникна ми следният проблем-от скоро като дам на контакт и ми изгасне лампата на подгревателните свещи (моторът е 1,8 дизел `92г.), колата пали без проблем, но след няколко минути в движение ми светва отново. Не свети със същата яркост, а по-скоро мъждука. Няма промяна в поведението при ниски и високи обороти. Може ли свещите да отиват или релето или нафтата е зле? Интересното е, че това се появи, когато стана студено и че не го прави всеки път!
Публикувано: 07 ное 2005, 16:25
от racer11
99% нафтата е зле.
Публикувано: 07 ное 2005, 19:52
от divinity
И аз така си помислих, защото като сипах от добавката на Кастрол за дизел изчезна! А и аз по принцип зареждам само от една и съща бензиностанция и досега всичко беше ОК, но те се дънят явно...
Мерси за мнението, дано е така!
Публикувано: 07 ное 2005, 20:05
от teoto
Просветлете неукия каква е връзката на нафтата с тоците.
Публикувано: 07 ное 2005, 20:17
от aaleks
И на мен не ми се вързва нещо с нафтата, ако прекъсва, губи мощност, пуши и тем подобни - да може да е от нафтата! Ама най-вероятно ще е свързано с релето и прилежащите му жици.
Публикувано: 08 ное 2005, 11:08
от racer11
ми не съм специалист по дизели, ама карам и такива от верме на време.та на повечето в упътванията пише, че ако светне лампата за подгр на свещи по време на движение възможностите са две: 1. некачествена нафта и 2. проблем в системата за впръскване на горивото. Е на ВСИЧКИ дизелови коли, на които ми е светвала лампата в движение проблема се е оказвал лоша нафта..Та за това бях толкова сигурен

Публикувано: 27 ное 2005, 19:28
от owen
Проблемчето няма никаква връзка с качеството на горивото.Подгряването на горивната камера с помоща на свещи е необходимо при палене на двигателя.Усъвършенстването на дизела през годините доведе до въвеждането на предкамера,която спомогна за по "меката" работа на дизела.Въвеждането на предкамера има недостатък че без подгряване двигателя не пали. Имал съм същия проблем като причината беше малко куриозна.Карах Фолксваген бус TD и понеже бях вързал контактния ключ на голяма и тежка връзка ключове:lol: при ускоряване кючовете се люлеят и в движение изключваха за момент контакта.Следствие лампата за подгряване светваше, а двигателя не може да угасне понеже съм на скорост и в движение.Тая куриозна ситуация реших като махнах тежката връзка ключове от контактния ключ.Мисля че проблема на колегата е в контактния ключ и лош контакт между контактните пластини в него.

Публикувано: 28 ное 2005, 10:13
от racer11
е да ама не! след диагностика на 2 различни коли в два различни официални сервиза /рено и хюндай/ се оказа, че светещите лампи са точно в следствие на некачествена нафта...
Публикувано: 28 ное 2005, 11:39
от ivboje
racer11, това със светещите лампи и лошата нафта се отнася за дизели с "електронни" помпи, а Форд слагат на колите след 2000г. такива, така че случая съвсем не е такъв...
Публикувано: 28 ное 2005, 14:00
от racer11
ivboje написа:racer11, това със светещите лампи и лошата нафта се отнася за дизели с "електронни" помпи, а Форд слагат на колите след 2000г. такива, така че случая съвсем не е такъв...
ок,както казах, не съм особено в час с дизелите

Публикувано: 28 ное 2005, 14:06
от divinity
Ако някой има предположение какво друго може да е освен нафтата, моля да го сподели, за да не закъсам някъде насред пътя в зимно време. Проблемът изчезна, след като заредих с друга нафта, но пак повтарям, че лампата не светеше, а присветкваше едвам едвам.
Публикувано: 28 ное 2005, 15:39
от dgg_g
И аз силно се съмнявам, че е от качеството на нафтата! На моята съм слагал няколко пъти кофти нафта, всичко друго е ставало(гори повече, не върви...) ама лампа не ми е присвяткала!
В нормалната ГНП няма никаква елктроника и датчици които да "усетят" лошата нафта. Моето мнение е, че трябва да отидеш до някои "автоел." услуги и да им кажеш за проблема. Предполагам, че е някоя лоша връзка, лошо замасяване...
Публикувано: 29 ное 2005, 10:13
от ivboje
хич не се притеснявай! от такъв проблем с тая кола на път няма да останещ, но погледни жиците и най-вече релето и таймера за свещите щото някоя студена сутрин няма да запалиш. Фордовия дизел пали трудно дори с една неработеща свещ, а при такъв проблем отказват и 4-те поради липса на захранващо напрежение.
Публикувано: 08 окт 2006, 11:12
от Димитар
Не съм съгласен,че дизела на форд пали трудно при изгоряла свещ.На моето Мондео 98г,му се откачи захраващия кабел на свещите,при температура 5 градуса запали за около 5-7 сек.Я пробваи да запалиш 1.7ТДИ Исузо при 30градуса-на стартер нестава.
Публикувано: 08 окт 2006, 12:29
от chains
Няма смисъл да спориме коя кола как пали /изкарах декември месец на две свещи - просто нямах пари/ - значи проблема ти най-вероятно се дължи на проблем в ел. инсталацията и от някъде /вероятно поради нарушена изолация на кабели/ чат пат при дупка се наместват и подават ток след релето. За това съдя по това, че не винаги ти свети лампата и свети по-слабо, тоест ампеража е по-нисък. Съветвам те да отидеш на ел. техник и да отстраниш проблема, за да не стане беля!
Публикувано: 08 окт 2006, 13:19
от evg2
Това с лошата нафта бе страховито,те тия лампи ако светят при лоша нафта то у нас май изобщо трудно ще угаснат!
Публикувано: 08 окт 2006, 13:23
от Gate
Aбе колеги мисля си ,че за една година човека все си е решил проблема!

Публикувано: 08 окт 2006, 14:13
от chains
Опс, не гледах датите!