Страница 1 от 1
колата загрява и не включва перката
Публикувано: 28 юни 2008, 18:04
от terminatoro
Днеска цял ден боря един мн досаден проблем с перката на новия ми ескорт!
Значи, колата загрява и не включва перката. Ще изброя по ред на номерата какво съм направил ,пък ако някой даде съвет или се сети нещо ще съм мн благодарен.
1. Дадох на късо на буксата-перката се включва.
2.смених датчика-никакъв ефект (мн. псувни и нерви)
3.Проверих релето-смених го със здравото от другия ми ескорт (Колите са напълно еднакви-дори и цвета

) и пак нестана нищо.
4.хванах мултимера и почнах да проверявам всичко-оказа се,че до едното краче на буксата не идва ток. Според мен на двете крачета трябва да идват 12v и когато стигне някаква темп, релето датчика затваря веригата и се включват двете скорости на перката. Като му дам + на въпросното краче релето сработва и перката тръгва.Та направих му мост,пуснах му захранване, но пак нема никой
5. Остава да е термостата, ако не отваря навреме, но пък маркуча ми се вижда много топъл като проверявах последно.Сега като истине и него ще го сменя,че поне имам резервен.
Дайте НЯКАКЪВ съвет колеги , че вече адски мн съм се нервирал и ще и драсна клечката на тая кола.
Ще ми бъде много полезна една схемичка на свързване на датчика да го видя как точно работи.
Благодаря ви преварително и се извинявам за дългия пост.
Re: Колеги помагайте,че съм откачил.
Публикувано: 28 юни 2008, 19:25
от PPenev
Може би колата загрява нормално и не и е нужно включване на перка. Антифриза ври ли? Кипи ли? Изхвърля ли го от капачката на казанчето? Ако не ги прави тези неща значи всичко е наред. >:D<:
Re: Колеги помагайте,че съм откачил.
Публикувано: 28 юни 2008, 19:56
от HACKO
Грешиш фатално във точка 4. Както ти написа PPenev, най вероятно на колата нищо и няма (поне както го описваш).
Датчика е обикновен термоключ, като достигне определена температура затваря веригата. След като като окъсиш изводите му и вентилатора тръгва, проблема е в датчика ако и датчика е изправен- няма проблем. Ако имаш съмнения в датчика може да го извадиш, да го включиш към буксата и да го нагрееш с пистолет за горещ въздух или със сешоар за коса, трябва след малко вентилатора да се включи.
Re: Колеги помагайте,че съм откачил.
Публикувано: 28 юни 2008, 20:10
от vargala81
е то в тия жеги ако несе пуска тогава кога. моят се включва на предпоследната буква, и на последък често, като карам градско .на последната буква никога нее ходила ,а на извън градско стои между първата и втората буква ,зимата пък само до втората ,перката се включваше само когато работи на място 30 минути някъде ,не съм засичал.ако термостата не отваря мисля че и перката няма да се вклучва.
Re: Колеги помагайте,че съм откачил.
Публикувано: 28 юни 2008, 21:47
от PPenev
Така е , но terminatoro пише, че маркуча е нагрят....значи отваря.
Re: Колеги помагайте,че съм откачил.
Публикувано: 28 юни 2008, 22:09
от terminatoro
Колеги след дълги борби проблема е решен! След всичко, което направих се оказа скапания термостат.
То верно, че амркуча беше топъл, ма ръката не ми е термометър да знам точно колко е топло. Сега стрелката седи малко под средата,както е на другия ми форд,който също е с нов термостат.
Та съвет от мен: ако колата ви поддържа температура над средата на стрелката,може самият термостат да е почнал да отваря по-късно и някой ден да стане като при мен.Полезното е че разучих цялата верига на релето,датчика и вс останало свързано с перката и охлаждането. Та вече и аз мога да давам съвети
Благодаря за отгорите!!!

Re: Колеги помагайте,че съм откачил.
Публикувано: 28 юни 2008, 22:32
от vargala81
PPenev написа:Така е , но terminatoro пише, че маркуча е нагрят....значи отваря.
ами те мъркучите са до двигатела ,как няма да е нагрят.а относно по късното отваряне продават и такива термостати ,на 80,90 ,100 ,105 градуса.за 105 несъм сигорен ама май срешнах из форума и такива.
Re: Колеги помагайте,че съм откачил.
Публикувано: 28 юни 2008, 23:45
от HACKO
Нещо не схванах, проблема в термостата ли е или в датчика? На моя двигател термостата отваря на 88градуса а датчика включва на 102градуса. Така когато се движа извън града стрелката на термометъра показва около средата на сектора а в задръстване или по баирите вентилатора се включва при нужда на N, щом не в червеното значи е нормално, точно това и пише на уреда.
Re: Колеги помагайте,че съм откачил.
Публикувано: 28 юни 2008, 23:48
от vargala81
HACKO написа:Нещо не схванах, проблема в термостата ли е или в датчика? На моя двигател термостата отваря на 88градуса а датчика включва на 102градуса. Така когато се движа извън града стрелката на термометъра показва около средата на сектора а в задръстване или по баирите вентилатора се включва при нужда на N, щом не в червеното значи е нормално, точно това и пише на уреда.
в термостата
Re: Колеги помагайте,че съм откачил.
Публикувано: 29 юни 2008, 20:38
от terminatoro
HACKO написа:Нещо не схванах, проблема в термостата ли е или в датчика? На моя двигател термостата отваря на 88градуса а датчика включва на 102градуса. Така когато се движа извън града стрелката на термометъра показва около средата на сектора а в задръстване или по баирите вентилатора се включва при нужда на N, щом не в червеното значи е нормално, точно това и пише на уреда.
Да в термостата беше проблема! Но според мен да ти включва перката чак на 102 не ми се струва редно. Обикновено датчиците за перки включват към 95 градуса. Доколкото знам за фордовете стрелката трябва да седи в средата та и малко преди това, ако ти поддържа мн висока температура не е мн хубаво двигателя.
Но пък може и да бъркам,все пак твоя е различен

Re: колата загрява и не включва перката
Публикувано: 29 юни 2008, 21:23
от vargala81
абе стрелката ако е в зоната на нормалното значи е добре.
Re: колата загрява и не включва перката
Публикувано: 04 юли 2008, 16:05
от addition
vargala81 написа:абе стрелката ако е в зоната на нормалното значи е добре.
...Така се успокояваме ние, на които перката се включва когато стрелката е между А и L на NORMAL
Между другото и аз съм сигурен, че е от термостата, защото когато не бях сигурен смених моя с някакъв за 12 лв. и само първия път перката се включи някъде малко след средата на скалата, понякога се включва между M и А, а най-често между A и L, датчикът не може да има такива колебания, само термостатът.