Страница 1 от 1

На бушона му пари

Публикувано: 30 юли 2008, 17:31
от Danchev
Искам да попитам каква може да е причината да загрява някой от бушоните. Той не само че загрява ами за 2-3 дена е напълно стопен. Става въпрос за бушона на перката на купето, по указание е 20А, толкова и слагам. Иначе не гори, само се стапя и пак си баца :?

Re: На бушона му пари

Публикувано: 30 юли 2008, 18:03
от samsung_bg
Ами при мен става абсолютно същото с 20А бушон, когато сложа от ония, дето цееелия комплект струва 1лв. Като си сложа оригинален - не се стапя.

Re: На бушона му пари

Публикувано: 30 юли 2008, 22:07
от ewgeny
Търсете проблем. Бушон не гори от износване.

Re: На бушона му пари

Публикувано: 30 юли 2008, 22:16
от Edinuser
Ама му се разтапя пластмасата от калпава изработка и лош контакт на пластините.
Особено тези китайските дето са по 1лв. за цял комплект.

Re: На бушона му пари

Публикувано: 31 юли 2008, 09:25
от ewgeny
Абе за да му се разтапя пластмасата начи пак има проблем.

Re: На бушона му пари

Публикувано: 31 юли 2008, 10:52
от nikolovvd
Проблема ти идва от окислени контакти и в следствие на нагряването контактите са омекнали. В точката на контакт има по-голяма от нормалното съпротивление и се отделя топлина.
Решенията са 2 - лесно и временно или трудно.
Най-лесно е да вземеш с една финна пиличка да премахнеш окиса от контактите, в които опира бушона или да опиташ (но невярвам да стане добре) с контактен спрей.
По-трудния начин е да извадиш таблото. След като го разглобиш да почистиш контактите на всички бушонни легла. С една дума пълна ревизия на ел.таблото. Натегни допълнително или най-добре смени контактните пластини на топящия се предпазител, ако е възможно.
Бих ти препоръчал преди всичко да се снабдиш с едно ел.табло ІІ-ра употреба, защото може да се окаже че има и допълнителни поражения, а ти нямаш резервни части.

УСПЕХ!

Re: На бушона му пари

Публикувано: 31 юли 2008, 11:18
от samsung_bg
Danchev,
Моя съвет е да сложиш на това място където ти се топи бушона таъв същия от друго място(сигурно има и други 20А-ови) и да видиш какво ще стане. Наистина може да има проблем, ама може и да няма _friends_

Re: На бушона му пари

Публикувано: 31 юли 2008, 17:37
от Danchev
Ами момчета проблема не е в предпазителя, аз за това питам. Вярно, че си купувам бушони от 15 стотинки бройката, но досега не е имало проблем. Зимата ми беше блокирала перката на купето и съответно беше изгорял предпазителя. Перката я оправих, писал съм по други теми как, преди и "пееше" като бачка сега дори не се чува че работи, чува се само как духа :) Когато я правихме с бащата нямах предпазител 20, затова слойихме 30А и сме го забравили. Така до преди 2 дена като отворих капачето и видях, стопеният предпазител. Пробвах с нова 20-ка с такава от друго гнездо сичките си греят. Затова питам дали проблема е в клемите или някъде по пътя по кабелъка. Свалих таблото кабелите са ОК, гледах кабелите на копчето - същата работа, кабелите на перката няка как да видя щото имам 30 минути разглобяване докато се добера до тях. Интересното, което забелязах е ,че от двете клемички на които се ръга предпазителя, грее само горната, но не знам горната на входа или на изхода е???? Ще пробвам тези дни да извадя клемите от гнездата и да им ударя една шкурка, пък да видим :)

Re: На бушона му пари

Публикувано: 03 авг 2008, 23:38
от madboy
С пробна лампа лесно ще провериш къде е "+". Ако не се лъжа е на горните клеми. Проблема може да е лоша връзка на самата клема на предпазителя откъм таблото. От това може също да грее, но пък да не е достатъчно да изгори 20А предпазител.

Re: На бушона му пари

Публикувано: 04 авг 2008, 04:43
от Danchev
Оправих го :) с малка пиличка запилих двата контакта, контактен спей или спирт, както направих аз, че спрея ми свърши. Контактите се бяха разширили доста от преди това, а аз с пилата ги раздаличих още повече, затова с една отвертка бутах отстрани внимателно докато ми хареса резултата. Вече не грее :)

Re: На бушона му пари

Публикувано: 17 апр 2011, 22:14
от toniboy
да колега и при мен стана така, топеше се предпазителя на вентилатора 20А и аз по същият начин го оправих, почистване и стягане на контактните пластини.