Страница 1 от 2

"Щекер октаново число"

Публикувано: 12 авг 2008, 10:40
от dimotaxi
Тези дни ходих на диагностика и единствената грешка,която излиза и не може да се махне е "активиран щекер октаново число"!
Някой знае ли какво значи това и как да го махна?
Другото което ме вълнува е,че колата не пали от "раз" и на празен ход като че ли прекъсва.
Сменил съм:кабели-100лв.,свещи-40лв.,почистване на дюзи с ултра звук-станаха като нови!,всички видове филтри-нови,мерих компресия:1-12,2-12,3-12 и 4-12 ,от диагностиката-всички датчици функционират/само "щекера"/! :-/:
Всичко това го направих,защото ми вкарваше бензин в маслото и палеше не от раз,а след 3-4 секунди и на място има едно малко прекъсване,което ме дразни.Иначе има динамика и е повратлива!ПОМОЩ? :-/:
Двигател:1.6iXR3-i ,77kw/105к.с./,EFI.

Re: "Щекер октаново число"

Публикувано: 12 авг 2008, 10:56
от vladislav
Не е по темата, но къде ти направиха диагностика, че моят двигател е същия с малки разлики и аз имам проблем с паленето, но само ако стой по дълго.

Re: "Щекер октаново число"

Публикувано: 12 авг 2008, 12:11
от Edinuser
Щекер октаново число е за каране със бензин с по-ниско октаново число от А95.
Когато е активиран ЕКУ-то мисли че си с по-нискооктанов бензин и променя предварението на запалването и т.н.
Като резултат - сигурно ти гори по-вече, и няма оптимална работа на двигателя ( макар че не се знае то в БГ май бензина само се води 95 ... а колко е точно не се знае )
Това е един 2-ка ли беше? 3-ка ли беше куплунг който е затапен с един мост/щекер за 95 и ако го няма този мост/щекер е за по-ниско октанов бензин.

Re: "Щекер октаново число"

Публикувано: 12 авг 2008, 14:02
от dimotaxi
До тук ясно,но какво да правя от тук на татък? :-/:

Re: "Щекер октаново число"

Публикувано: 12 авг 2008, 17:32
от Edinuser
Ами трябва да му се сложи такъв щекер.
Намираш един от някоя морга и готово.
Само първо виж къде е този щекер, при мен се намира до куплунга за диагностика със светодиод.
Къде е при теб - не знам.
Виж в някой Хайнес като за твоя ескорт.

Re: "Щекер октаново число"

Публикувано: 12 авг 2008, 18:25
от dimotaxi
Имам една празна букса точно до тази за диагностиката/много странна?/ и е с 2 отвора!-а ако сложа един мост? или не е желателно????? :-/:

Re: "Щекер октаново число"

Публикувано: 12 авг 2008, 20:00
от dimotaxi
vladdko написа:Не е по темата, но къде ти направиха диагностика, че моят двигател е същия с малки разлики и аз имам проблем с паленето, но само ако стой по дълго.
На ул.Кирил и Методий-м/у ул.Б.Морава и Овче поле.
Майсторите са баща и син и съм много доволен,защото през цялото време им седях на главите и ми обясняваха най-подробно.
Имат техника за диагностика последна дума на техниката,без кабели а с Bluetooth за всякакви марки коли,мерат компресия също имат и ултразвук за дюзи.
Много съм доволен,а и не взимат скъпо. *00143*
P.S.-Като караш по ул.К.Методий и точно преди ул.Овче поле от ляво има една малка бутка и има и звънец.Това защото и от другата страна има голям сервиз,да не се объркаш! :-/:

Re: "Щекер октаново число"

Публикувано: 12 авг 2008, 23:19
от Edinuser
Виж на някой колега с Ескорт с подобен на твоя двигател - и ако има една тапа/мост на този куплунг, слагай смело! Това за да си сигурен просто.

Re: "Щекер октаново число"

Публикувано: 13 авг 2008, 08:53
от vladislav
Благодаря за адреса, ще го имам впредвид.
Моят ескорт не е същия, но двигателя като гледам е същия и при мен няма такъв щекер на тази букса, дали да не сложа - вчера точно проверих и аз се чудех за какво е тази букса?

Re: "Щекер октаново число"

Публикувано: 13 авг 2008, 09:03
от cenzor
http://www.rsbible.co.uk/escort/efi.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Тук има откъслечно инфо.
И там е споменато, че :
3, Brown/Yellow – octane / idle adjust
Разгледай диаграмите, може и да помогнат.


А в един друг сайт казват следното за XR3i ;
Изображение
There are two problems for cars which need leaded fuel. Firstly, the octane rating of Premium Unleaded is 95 RON, which is lower than Four-Star leaded and may mean you need to use the higher-octane and more expensive 98 RON, Super Unleaded to get the engine to run properly. The second problem is that engines designed to run on leaded fuels rely on the lubricating action of the lead to protect the valves and seats.

They'll run on unleaded but the seats and valves will suffer serious damage very quickly.

Re: "Щекер октаново число"

Публикувано: 13 авг 2008, 11:15
от dimotaxi
Тази букса върху казанчето е за диагностиката,става въпрос за другата букса /2-ка/ и си мисля че тя е за октановото число? :-/:

Re: "Щекер октаново число"

Публикувано: 13 авг 2008, 11:34
от vladislav
Незнам дали ти помагам, но при мен е свободна тази бялата (която прилича на тази за диагностика и пак си има капаче), имаш ли предства тя за какво е при теб.

Re: "Щекер октаново число"

Публикувано: 13 авг 2008, 12:32
от dimotaxi
vladdko написа:Незнам дали ти помагам, но при мен е свободна тази бялата (която прилича на тази за диагностика и пак си има капаче), имаш ли предства тя за какво е при теб.
Тази бяла букса е за доп.фарове,които се включват с дългите.Мисля че само XR3-i го имат като опция??? :-/:
На аватара ги има снимани.

Ако някой има идея от къде да си намеря такъв щекер ,да сподели??

Re: "Щекер октаново число"

Публикувано: 13 авг 2008, 13:17
от dimotaxi
Edinuser написа:Ами трябва да му се сложи такъв щекер.
Намираш един от някоя морга и готово.
Само първо виж къде е този щекер, при мен се намира до куплунга за диагностика със светодиод.
Къде е при теб - не знам.
Виж в някой Хайнес като за твоя ескорт.
Колега можеш ли да го снимаш този щекер-в буксата и изваден,да добия представа какво да търся???

Re: "Щекер октаново число"

Публикувано: 13 авг 2008, 17:44
от dimotaxi
cenzor написа:http://www.rsbible.co.uk/escort/efi.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Тук има откъслечно инфо.
И там е споменато, че :
3, Brown/Yellow – octane / idle adjust
Разгледай диаграмите, може и да помогнат.


А в един друг сайт казват следното за XR3i ;
Изображение
There are two problems for cars which need leaded fuel. Firstly, the octane rating of Premium Unleaded is 95 RON, which is lower than Four-Star leaded and may mean you need to use the higher-octane and more expensive 98 RON, Super Unleaded to get the engine to run properly. The second problem is that engines designed to run on leaded fuels rely on the lubricating action of the lead to protect the valves and seats.

They'll run on unleaded but the seats and valves will suffer serious damage very quickly.
Това 3brown/yellow кеде се намира?извинявай за глупавия въпрос!!
На буксата за диагностика ги има като цветове/излизаха на монитора/ *00101*

Re: "Щекер октаново число"

Публикувано: 14 авг 2008, 08:58
от vladislav
Виж аз вчера го снимах при мен бялата букса, черната е за диагностика, ако искаш по качествена снимка дай мел, че много я намалих, кабелите са кафяв-червен и кафяв-син.

Re: "Щекер октаново число"

Публикувано: 17 авг 2008, 22:05
от dimotaxi
Незнам какво да правя,където и да отида като им кажа щекер октаново число и ме гледат все едно съм паднал от луната!
Дайте съвет,а ако отида в МП? :-/:

Re: "Щекер октаново число"

Публикувано: 19 авг 2008, 15:33
от vladislav
Колега какво стана, аз гледах схемите и както написах по-горе бялата букса с кабели - кафяв/син и кафяв/червен ги дават за този щекер.
Аз пробвах и сложих едно кабелче между двете букси, но работата беше зле колата работеше, но на бензин имаше едно предърпване и го махнах.
От както съм купил колата не съм пипал тази букса, но дали се слага нещо, аз на друг форд като моя няма от къде да погледна, но честно казано този форд никога не е вървя за 105 коня, и си мислих дали не е от това и затова реших да пробвам, още повече че сега карам и на газ, а нали е с по-високо октаново число.

Re: "Щекер октаново число"

Публикувано: 19 авг 2008, 18:24
от dimotaxi
vladdko написа:Колега какво стана, аз гледах схемите и както написах по-горе бялата букса с кабели - кафяв/син и кафяв/червен ги дават за този щекер.
Аз пробвах и сложих едно кабелче между двете букси, но работата беше зле колата работеше, но на бензин имаше едно предърпване и го махнах.
От както съм купил колата не съм пипал тази букса, но дали се слага нещо, аз на друг форд като моя няма от къде да погледна, но честно казано този форд никога не е вървя за 105 коня, и си мислих дали не е от това и затова реших да пробвам, още повече че сега карам и на газ, а нали е с по-високо октаново число.
Можеш ли да ми пратиш тези схеми да ги разгледам?
Тя моята е произведена 05.90г.със старото купе но с на по-новите инсталация и глезотийки,ABS и т.н.,абе малко е странна,където и да отида/сервиз,магазин/ ме гледат като паднал от луната. :-/:
Като изключим придърпването бая върви,баш си като 105коня!Накрая ще отида в МП да препрограмират ЕКУ за бензин А-95,може и А-98?,защото и при двата бензина ми предърпва,като съм 99% сигурен че е от тоз щекер,а може и от датчика на коляновия вал,но не излезе като грешка на диагностиката??? :-/:

Re: "Щекер октаново число"

Публикувано: 20 авг 2008, 00:14
от Edinuser
Трябвало е като си сложил кабела/щекера да ресетнеш компа и да го обучиш на ново.