Страница 1 от 1

зарежда 14,5волта

Публикувано: 20 авг 2008, 20:45
от plamenford
Става дума за мондео 1 8тд 94г.Динамото зарежда 14,5волта,а като запаля колата акомулатора започва да кипи.ходих на майстор за акомулатори замери зареждането и каза че всичко е добре да си сменя акомулатора защото ми бил заминал.Днес си купих нов акумолатор,слагам го на колата и като я запаля и новия започва да бълбука.отидох до едни майстори които се занимават с алтернатори,събраха се трима и се чудят и се маят такова нещо не са виждали.Динамото не презарежда а акомулатора кипи.дайте съвет ако някой е патил от това

Re: зарежда 14,5волта

Публикувано: 20 авг 2008, 21:20
от isoiso
Нормално е динамото зарежда по книга 14,464 а това че бълбука при зареждане - отиди в някое зарядно за акумулатори - всички бълбукат и вътре не се диша :) не се шашкай. Ако кипи нещо фрапиращо вече намери някой да ти види тоците!

Re: зарежда 14,5волта

Публикувано: 20 авг 2008, 22:03
от plamenford
стария акомулатор направо ври,а новия балбука лекичко.Май не е нормално като запалиш и веднага да започне да ври,при положение че алтернатора зарежда нормално.

Re: зарежда 14,5волта

Публикувано: 20 авг 2008, 22:39
от isoiso
Това по памет ти го казвам, не съм специалист. Според мен няма нищо тревожно, ама не пречи да се допиташ до някой( ама гледай да е компетентен, не само да те хвърлят на черешата разни всезнайковци) >:D<:

Re: зарежда 14,5волта

Публикувано: 21 авг 2008, 00:03
от nikolovvd
Ако имаш някой познат в сервиз за телевизори и с осцилоскоп, помоли го да видите колко е прав правия ток към акумулатора. Лично съм виждал до 600 V пикове на един Москвич, но няма гаранция при определени обстоятелства и при теб да има повишено напрежение. Виж си провери гъстотата на разтвора (на електролита) в стария акумулатор. Устроуството - денсиметър се продава в OMV и Лукойл и струва около 3 лв. мисля, но цената е от миналата година.

Re: зарежда 14,5волта

Публикувано: 21 авг 2008, 17:03
от plamenford
днес ходих на ул.Антим 1 при едни жичкаджий занимават се само със стартери и алтернатори и те казаха че било нормално в тези жеги така да кипи акомулатора.Зареждането за тях е добро/14,5волта/и казаха да си карам така и да не се притеснявам.

Re: зарежда 14,5волта

Публикувано: 21 авг 2008, 18:24
от зуница
Колега, 14.5 V трудно биха накарали здрав акумулатор да кипне.Кипенето е признак на голям заряден ток.Можеш да го получиш само при високо зарядно напрежение , или силно разреден акумулатор. За да разделиш проблема ,ти предлагам следното: Постави акумулатора на зарядно устроиство .Зарядния ток е не по-вече от 10% от номиналния на
акумулатора и постепенно спада.При по-голям ток който не спада във времето имаш кипене и проблем в акумулатора.
Ако можеш виж дали всички клетки кипят,ако някоя не кипи - дала е на късо. За другите остава повишено напрежение ,презареждат се и кипят.Ако всички клетки кипят еднакво и след няколко часа кипенето спре ,а напрежението наближи 14V насочи вниманието си към алтернатора .Там нещата са по-сложни .Поне ще знаеш къде е проблема.

Re: зарежда 14,5волта

Публикувано: 22 авг 2008, 00:30
от Edinuser
Максималното напрежение на напълно зареден акумулатор без товар е 14.4 V (2.4 V на клетка).Така че е нормално да имаш 14.5V на алтернатора.Ако си обърнал внимание малките крушки по осветлението таблото ако са оригинални пише 14.4V а не 12V.
Аз ако не карам колата 1 месец и нагоре задължително си зареждам акумулатора на зарядно с с ток 5-7% от капацитета (моят е 62 Ah - с 4A) зарядното ни е автоматично и изкл. когато акумулатора стигне 14.4V на празен ход. Правя това защото автомобила няма регулиране на зарядният ток и той може да стигне високи стойности - като резултат се получава загряване, кипене ... и се съкращава живота на акумулатора.

Re: зарежда 14,5волта

Публикувано: 23 авг 2008, 16:29
от stoy@n
Edinuser написа:Максималното напрежение на напълно зареден акумулатор без товар е 14.4 V (2.4 V на клетка).Така че е нормално да имаш 14.5V на алтернатора.Ако си обърнал внимание малките крушки по осветлението таблото ако са оригинални пише 14.4V а не 12V.
Аз ако не карам колата 1 месец и нагоре задължително си зареждам акумулатора на зарядно с с ток 5-7% от капацитета (моят е 62 Ah - с 4A) зарядното ни е автоматично и изкл. когато акумулатора стигне 14.4V на празен ход. Правя това защото автомобила няма регулиране на зарядният ток и той може да стигне високи стойности - като резултат се получава загряване, кипене ... и се съкращава живота на акумулатора.
Колега не съм голям специалист но на генератора(алтернатора)където са четките има една"джаджа" която върши работата на регулатор....

:roll:

Re: зарежда 14,5волта

Публикувано: 23 авг 2008, 22:41
от Edinuser
stoy@n написа:...
Колега не съм голям специалист но на генератора(алтернатора)където са четките има една"джаджа" която върши работата на регулатор....

:roll:
Тя регулира напрежението алтернатора да бъде 14.4V независимо от оборотите и натоварването, а не зарядния ток на акумулатора до колкото знам.

Re: зарежда 14,5волта

Публикувано: 26 авг 2008, 19:24
от msotiroff
Мойта кола откакто я имам зарежда на 14,6 пък акумулатора не е кипял до сега... въпреки че е 8-годишен :)

Значи 14,5 V не е прекалено много ;)

Re: зарежда 14,5волта

Публикувано: 27 авг 2008, 23:02
от Sim3
Проверявал ли си в този случай дали ти се затоплят клемите на акумулатора?