Страница 1 от 1
Кодове за грешки!?
Публикувано: 13 апр 2005, 10:51
от Щ-304
Диагностичния куплунг, светодиод и таблица на кодовете.
Диагностицирам, че имам проблем в МАП сензора. Какво значи това и що за проблем ще е това? Развален МАП сензор ли значи или?
Едно предложение...
Публикувано: 13 апр 2005, 11:00
от kEFi
Що не ги пробваш майсторите от МП какво ще ти кажат в деня на "отворените врати"?
А иначе доколкото знам за да отчита грешка значи имаш отклонение в параметъра на датчика, въпроса е колко е той - а оттам и до каква степен има или не проблем. А може да е просто лош контект?
Re: Кодове за грешки!?
Публикувано: 13 апр 2005, 13:00
от _SLiThER_
Щ-304 написа:Диагностичния куплунг, светодиод и таблица на кодовете.
Диагностицирам, че имам проблем в МАП сензора. Какво значи това и що за проблем ще е това? Развален МАП сензор ли значи или?
Ами първо виж куплонга ако имаш контактен спрей да го почистиш, после виж жичките мен така на датчика за дросела едната беше прекъсната и не ми дава вече грешка

Re: Кодове за грешки!?
Публикувано: 13 апр 2005, 16:10
от Щ-304
_SLiThER_ написа:Ами първо виж куплонга ако имаш контактен спрей да го почистиш, после виж жичките мен така на датчика за дросела едната беше прекъсната и не ми дава вече грешка

Жалко
Аз си мислех, че е достатъчно само да откача компа от акуто, (рестарт, нулиране) и след това няма да ми свети грешката, а компа ще се самообучи да работи с дефектиралия МАФ.

Не става така...
Публикувано: 13 апр 2005, 16:16
от kEFi

При откачане на акумулатора се затриват запаметените грешки, но ако след това датчика, който ги пише продължи да ги подава...
Публикувано: 13 апр 2005, 16:36
от _SLiThER_
Да така се нулира ама ако не е в ред пак ще си го запише

на загрят двигател го правиш теста нали?

Публикувано: 13 апр 2005, 16:46
от Щ-304
_SLiThER_ написа:Да така се нулира ама ако не е в ред пак ще си го запише
Е, няма ли да се самообучи да работи с дефектиралия?

Кога се самообучава впрочем....

Тема за размисъл....
Публикувано: 13 апр 2005, 16:55
от kEFi
Логически предполагам, че при минимална промяна в показанията на някой датчик, стига да е в рамките на допустимото (което пък предполагам, че е фабрично заложено) системата реагира, компенсира и т.н. нали все пак е точно за това. Но ако въпросните отклонения на важен датчик (какъвто е МАП-а) излязат от допуск или той самия спре да респондва - тогава системата минава в авариен режим на работа или както при ОС Прозорец - влизаме в SAVE MODE...

Re: Тема за размисъл....
Публикувано: 13 апр 2005, 17:03
от Щ-304
kEFi написа:Логически предполагам, че при минимална промяна в показанията на някой датчик, стига да е в рамките на допустимото (което пък предполагам, че е фабрично заложено) системата реагира, компенсира и т.н. нали все пак е точно за това. Но ако въпросните отклонения на важен датчик (какъвто е МАП-а) излязат от допуск или той самия спре да респондва - тогава системата минава в авариен режим на работа или както при ОС Прозорец - влизаме в SAVE MODE...

Т.е. светва КОД за грешка. Ако се излезе от допустимите граници. Също е необходимо при първоначално пускане на двигателя време за обход на датчиците (проверка). Нали така? И примерно след 30 секунди проверката е ОК и ако всичко е ОК нищо не свети-няма Код за грешка.
И продължавам да питам какво значи "самообучение", термин от автомобилните форуми. Дали се няма предвид времето за самотест на системата и обход и проверка на датчиците?
Ами...
Публикувано: 13 апр 2005, 17:12
от kEFi
...това, че работи въпреки нея т.е. записва грешка, примерно, взема я предвид и продължава да си работи. А записа(демото

) е за сервиза...В края на краищата - работи и записва, а самообучението му предполагам е чрез предварително написани алгоритми. Прави тест на системата и съобразно резултата влиза в съответен режим. Нали затова имл 10 ли бяха 15 процесора ли???
Re: Ами...
Публикувано: 13 апр 2005, 17:20
от Щ-304
kEFi написа: а самообучението му предполагам е чрез предварително написани алгоритми. Прави тест на системата и съобразно резултата влиза в съответен режим. Нали затова имл 10 ли бяха 15 процесора ли???
Ясно! Значи просто системата си работи в различните ситуации по твърдо заложени алгоритми които са ноу-хау на фирмата производител. С две думи си знае работата и няма на какво ново да се научи (самообучи)
П.П.
Благодаря за отговорите. Аз съм с карбуратор. Да пусна темата ме провокираха писания в други автомобилни форуми.
Например: Дава ми КОД за грешка на ХХХ. Отговорът е: Нулирай компа!?!? (А не-върви си оправи първо ХХХ);
Терминът "време за самотест при старт", непонятно защо е заменен с термина "самообучение" (сигурно грешен превод от английски?).
Публикувано: 13 апр 2005, 17:41
от The seven
Щ-304 написа:Ясно! Значи просто системата си работи в различните ситуации по твърдо заложени алгоритми които са ноу-хау на фирмата производител. С две думи си знае работата и няма на какво ново да се научи (самообучи)
Ако си обърнал внимание на Хайнеси-те, всички ремонти описани там започват с откачете акумулатора

. Та въпросното "самообучение" е свързано с това че ако си сменил датчик или си почистил такъв и той е променил показанията си компа го прочита и след това на база педварително зададените алгоритми избира най - добрия според него.
Така че всъщност "научава" какво показват дачиците и решава как да работи двигателя.
Публикувано: 13 апр 2005, 17:45
от Щ-304
The seven написа:
Така че всъщност "научава" какво показват дачиците и решава как да работи двигателя.

Мдааа, по тази логика значи и термодатчика "научава" каква е температурата и решава какво да покаже прибора на таблото. И той се самообучава
Както и да е. Да приключваме темата. Всеки да си прави изводите.
Публикувано: 13 апр 2005, 17:51
от The seven
Ами не си прав. Термодатчика не е комп. В него няма записана информация или ? А въпроса за "самообъчението" според мен опира до грешен превод. По коректно би било да се говори за настройка на системата според мен.
Публикувано: 13 апр 2005, 17:56
от Щ-304
The seven написа:Ами не си прав. Термодатчика не е комп. В него няма записана информация или ? А въпроса за "самообъчението" според мен опира до грешен превод. По коректно би било да се говори за настройка на системата според мен.
Така е, прав си, примерно не е записана стойноста на термодатчика. (а студен пуск?). Просто дадох екстремен разбираем пример. А по втората част: Да, самотест на системата, и след това в зависимост от показанията на датчиците-вземане на някакви решения. Просто и ясно-то това му е и работата на компа. Просто си върши работата. Няма никакво самообучение.
ПРОТЕСТИРАМ срущу "мъдрата" употребата на термина "самообучение" !!!!
Просто системата си работи! Първоначално си се тества, после си обхожда датчиците и после си управлява впръска. И това е винаги, и това и е нормалната работа и предназначение. При пуск, времето за обход на датчиците си е също винаги едно и също и заложено твърдо. Така че: "самообучение"= нормална работа или просто-компа си работи.
Точно така!
Публикувано: 14 апр 2005, 08:53
от kEFi
Думата самообучение е измислена като много силно послание към клиента (обикновено праволинеен и супер тясно образован т.е.разбира само това което се иска от него цял живот

). Реано погледнато - невярно послание. Все пак ако може да се самообучава ще е изкуствен интелект!
Re: Точно така!
Публикувано: 14 апр 2005, 09:05
от Щ-304
kEFi написа:Все пак ако може да се самообучава ще е изкуствен интелект!

Взе ми думите от устата!
Така е. Това което е в автомобила си е обикновен контролер и нищо по-вече.