Страница 1 от 1
Странно поведение
Публикувано: 10 дек 2005, 14:17
от cybernone
Като по-продължително седя на аварийни светлини в едни момент оборотите на колата започват да се менят по цъкането на светлините в диапазн от 500об/м, подам ли газ в този момент колата заглъхва със всяко цъкане на аварийките. Изключа ли аварийините всичко се оправя, но често от време нещо "изцъква" при бощоните и оборотите отлитат на 1500 на празен ход. Някакви идеи.
П.С. Става дума за Ескорта.
Публикувано: 10 дек 2005, 18:45
от muko
И на мене ми се е случвало - теории много, но не знам точно от какво е!

Публикувано: 10 дек 2005, 18:59
от BadAngel
тия работи си имат цака - търси някой майстор жичкаджия и не бъзикай сам да не стане по-лошо - това е моето мнение

аз винаги много съм се страхувал да пипам по тоците на колата ми

Публикувано: 11 дек 2005, 00:42
от cybernone
muko написа:И на мене ми се е случвало - теории много, но не знам точно от какво е!

А ти отстрани ли проблема или така си седи?
Да се притеснявам ли?
Публикувано: 12 дек 2005, 00:10
от cybernone
Хайде де, няма ли някои който да е имал подобен проблем и да го остранил. Не се случва често но забелязах, че като задържи по високи обороти не върви както трябва, се едно някой от цилиндрите бяга. Осетих го като се връщах от банско тези дни. Като отпусна педала на гаста в движение и натиснат съединител оборотите падат много бавно, подавам и ускорява тромаво и изведнъж сама се оправя

Публикувано: 12 дек 2005, 12:01
от kEFi
Според мен първо си замери алтернатора, дали подава нормално напрежение в различните режими, особено по-високите (нали там ти се появява проблем); второ - провери си крушките на аварийките - някоя да не е с по-голяма консумация от предвидената и да товари...
трето - ако не е това остава лоша свещ/и или кабел/и, евентуално и бубина, готвеща се да си заминава...
Публикувано: 12 дек 2005, 12:41
от aaleks
Поогледай двигателния отсек за: стърчащ/а, клатещ/а се жица, датчик. Хлабъв кабел на някая свещ, пОтенциометърчето за положението но дроселовата клапа, маркуча за въздух на празен ход /ако има такъв/ и бог знае още какво да гледаш.
Не ми се вярва да има общо с аварийките, те са следствие на минималната мощ на двигателя и успяват до му "надвият". Успех в откриването на проблема и неговото отстраняване

!
Публикувано: 12 дек 2005, 13:43
от Dragonwagon
cybernone написа:Като отпусна педала на гаста в движение и натиснат съединител оборотите падат много бавно, подавам и ускорява тромаво и изведнъж сама се оправя

На мене т'ва ми се случва постоянно. Няколко пъти се оправяше в следствие на смяна на изгорели ламбда-сонди и нулиране на гресшките на компа. После спрях да му обръщам внимание, щото се случва от време на време, пък и никой майстор не можа да ми каже от какво е. Не че това е решение на проблема ти, но не мисля че е свързан с аварийните.
Публикувано: 12 дек 2005, 19:54
от kEFi
Аварийките са консуматор, макар и малък. Но ако товарят верига - стават голям. Оттам дърпат повечко ток, ако и алтернатора или бубината или някой кабел или свещ не е наред...слаба искра и губиш цилиндър отвреме на време!
Така, че споерд мен колкото и невероятно да звучи - има връзка.
Публикувано: 12 дек 2005, 23:47
от cybernone
10x за отговорите.
Трябва да отида на диагностика, но все не стига време. Последния път когато ходих в МП ми викат колата е без проблем, ама уви

. Като има развитие ще пиша веднага, а дотогава които има идей и хрумвания да казва. Аз лично се повече си мисля че е потенциометър на дроселовата клапа и/или някой кабел, ама на стенд илизат ок. Де да имаше някакъв начин да механично да проверя различен от искри на тъмно..
Публикувано: 13 дек 2005, 00:40
от kEFi
За какви искри говориш???
Става въпрос за съвсем слабо видими (на тъмно) бягащи светлинки по кабелите (прозиращи под обвивката им). Няма какво да търсиш искри

Ей ся е тъмно, пали, дигни капака и подавай ръчно газ (вземи чадър, да не те целне някой комшия, че е късничко

) и се вгледай в кабелите. Ако някой е заминал - не може да не го видиш!