Страница 1 от 1

Акумулатор

Публикувано: 03 дек 2008, 13:33
от peterdi_bg
В неделя изкарах колата и почна да ми гасне по светофарите. Беше през цялото време на фарове и с пуснато парно, че бяхме вътре 2 човека и се потяха стъклата. Забелязах че като дръпна ръчния смукач на празен ход и парното се усилваше - явно акумулатора е изтощен.

Нов ако трябва ще мога да си взема чак след седмица, а ще трябва да пътувам тези дни. Предполагам че ще е по-добре ако преди тръгване оставя колата на празен 1-2 минути, или няма да има ефект? Парно се надявам да не ми трябва, което също ще помогне в случая. Иначе акумулатора ми е около 44 Аh (май така се мереше). По-мощен дали ми трябва?

Re: Акумулатор

Публикувано: 03 дек 2008, 14:17
от stoy@n
Възможно е да ти е свършил акумолатора,но при включени фарове и парно коггато колата работи на ниски обороти и и вдигнеш малко оборотите било то с педала на газта или смукача е нормално да ти се "усилва" парното и силата на светене на фаровете.Мисля че причината за гасненето е някъде другаде :roll:


P.S.Ако всичко ти е наред когато стартираш двигателя можеш да свалиш акумолатора и той няма да угасне!

Re: Акумулатор

Публикувано: 03 дек 2008, 15:56
от HACKO
stoy@n написа:........

P.S.Ако всичко ти е наред когато стартираш двигателя можеш да свалиш акумолатора и той няма да угасне!
Това може да се прави на Жигула или Москвич, обаче при колите с електронно запалване още повече с инджекцион, последствията може да са фатални, тъй като при откачане на акумулатора напрежението скача над 20V и може да "изпържи" електрониката.

Re: Акумулатор

Публикувано: 04 дек 2008, 12:17
от stoy@n
HACKO написа:
stoy@n написа:........

P.S.Ако всичко ти е наред когато стартираш двигателя можеш да свалиш акумолатора и той няма да угасне!
Това може да се прави на Жигула или Москвич, обаче при колите с електронно запалване още повече с инджекцион, последствията може да са фатални, тъй като при откачане на акумулатора напрежението скача над 20V и може да "изпържи" електрониката.
Да определено на по-новите не може(не се препоръчва).Моят ескорт беше с електронно и не съм имал никога проблем при откачване на акумолатора!А като гледам и колата на колегата е от същият тип.....

Re: Акумулатор

Публикувано: 06 дек 2008, 10:19
от peterdi_bg
Не знам и не ми се занимава да проверявам дали като си откача акумулатора двг ще продължи да работи. Така или иначе - проблема ми изчезна напълно и даже при студен двигател колата си е нормално, както преди. Вкл. и с пуснато парно. По-нататък сигурно ще го сменям акумулатора, но явно засега не е належащо - просто е бил изтощен и не е можел да се зареди с парното на мах.

Мерси за отговорите и безаварийно!

Re: Акумулатор

Публикувано: 06 дек 2008, 10:23
от peterdi_bg
Но все пак да попитам - 44Ач не са ли малко, чудя се да си взимам 60-70 (иначе сега съм с Topla)

Re: Акумулатор

Публикувано: 06 дек 2008, 15:44
от paci
Кво общо има ПАРНОТО не разбрах?
Загряването там се извършва от охлаждащата течност на двигателя.
Кво общо има с електрониката ?

Re: Акумулатор

Публикувано: 06 дек 2008, 16:55
от peterdi_bg
Имах предвид перката и подгряването на задното стъкло (а това последното не съм го написал...). Както и да е. Ще чакам следващия голям студ да видя как ще е

Re: Акумулатор

Публикувано: 06 дек 2008, 16:58
от DigiPro
paci има впредвид, че парно и вентилатор са две напълно различни неща.

Re: Акумулатор

Публикувано: 06 дек 2008, 19:01
от HACKO
Преди да хвърлиш акумулатора отиди някъде да ти проверят генератора, щото проблема може да е във него, 44Ah е напълно достатъчно за бензинов мотор.
Гасненето което описваш няма нищо общо с акумулатора, проблема е в карбуратора.

Re: Акумулатор

Публикувано: 07 дек 2008, 11:05
от paci
HACKO написа:Гасненето което описваш няма нищо общо с акумулатора, проблема е в карбуратора.
Ако не зарежда генератора и тока в акумулатора падне, кой ще дава ток на свещите?

Re: Акумулатор

Публикувано: 08 дек 2008, 20:17
от HACKO
Паци, това не е совалка, виж за какъв модел става въпрос, всичко е механично, колкото и зле да е акумулатора щом запали и с минимално напрежение ще работи(спомни си твоя дъртия).

Re: Акумулатор

Публикувано: 01 фев 2009, 15:46
от peterdi_bg
След диагностика на алтернатора, и не знам какво всичко му е правено, свален, чистен, оправян, засега няма сериозно подобрение при първото палене сутрин, но като че ли ефект има. Акумулатора пак си е разреден, но не е толкова зле както преди да отида да правят алтернатора, последните дни да запали без бутане не ставаше. Очаквам да видя дали ще има подобрение като си оправя по карба нещата.