Температурният датчик на Focus

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
патил
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 10 яну 2010, 00:01
Модел на автомобила: фокус
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от патил » 16 яну 2010, 18:22

Колата загрява и това сие. На газ по-бързо, но лошото е, че загрява и на бензин, а термостта не отваря и това си е. Какви са тези различни термостати за форд фокус 1.6 бензин и на какви градуси трябва да започне на отваря термостата на този модел .
Да продължа. Стрелката отново влиза в червена зона и едва като изключа от скорост тогава се нормализира темпуратурата. Като вдигна капака се усеща кипене в главата на двигателя. Имам усещането, че системата не е обезвъздушена както трябва. От написаното на колегите разбрах, че обезвъздушаването на Форд Фокус не е лесно, затова моля ако някой може да ме светне как става това, за което предварително благодаря. Иска ми се да съм сигурен, че не бъркам нещо при обезвъздушаването, за да го изключа като причина за прегряването. От линковете тук не мога да сваля ръководство за ремонт.

zdravbor
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 12 яну 2009, 21:45
Модел на автомобила: fokus
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от zdravbor » 22 яну 2010, 20:47

Здравей
При мен проблема изчезна. Огледай охладителната система. Къде е монтиран изпаритела? Маркучите да не надвишават нивото на казанчето.
Относно обезвъздушаването, паркирай автомобила, на стръмен склон и на страни, така че казанчето да е в най-високата част. Отвори парното на червено до край и пусни вентилатора на 4. Отвори капачката на казанчето. Запали двигателя да работи и доливай антифриз. След като казанчето се напълни до горния белег, вдигни оборотите на 1800 - 2000 за около 2 мин. Изгаси двигателя и изчакай около 2-3 мин. Долей ако е необходимо. Затвори казанчето. Запали двигателя и отново вдигни оборотите на 1800 - 2000 за около 2 мин. Това е.
Ако не се получи, направи ми няколко снимки на двигателя, изпарителя, маркучите към изпарителя.
Не разбрах с газов инжекцион ли си?

патил
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 10 яну 2010, 00:01
Модел на автомобила: фокус
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от патил » 23 яну 2010, 18:40

Здровей и благодаря за отзива!
С газов инжекцион Бардолини съм. Термостатът ми се намира точно зад генератора и си работи. Колата си загрява на място без проблем и термостата ми отваря, като накрая се включва и перката. Интересно е, че когато съм в движение термостата си стои студен и стрелката ми отива в червена зона. Изпарителят е монтиран на 40 см преди термостата на маркуча, който идва от парното, който е дълъг над 1 м. Умишлено съм смъкнал изпарителя на по-ниско ниво от разширителния съд за да може да се обезвъздуши добре системата. Сега е лошо времето, но като се оправи ще възстановя връзката както си е била преди монтажа на газовия инжекцион, като откача последния, за да вида дали ще си работи нормално на бензин. Ако всичко е наред, в което се съмнявам обаче проблема ще е от газовото.
Притеснява ме, че стрелката на температурата много бързо както си е точно в средата за няколко секунди отива в червена зона. Това за мен е ненормално. Толкова бързо е невъзможно да се вдига температурата. Като си дръпна крака от педала за газта и като облекча двигателя, стрелката се вреща обратно в средно положение и то по същия начин за няколко секунди. Имам съмнение, че имам проблем с електрониката и нещо лъже, че съм вдигнал такава висока температура. Та нали ако температурата е толкова висока охладителната течност ще излезе през разширителния съд, а тя си е там, термостата не е отворил, а аз спокойно мога да пипна с ръка главата на двигателя.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от debug » 23 яну 2010, 18:46

патил написа:...
Проверявал ли си алтернатора дали дава правилното напрежение (14,4) ?
Изображение

Изображение

патил
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 10 яну 2010, 00:01
Модел на автомобила: фокус
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от патил » 23 яну 2010, 21:58

Много благодаря за съвета!
Не съм! Ще го направя!

zdravbor
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 12 яну 2009, 21:45
Модел на автомобила: fokus
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от zdravbor » 23 яну 2010, 22:11

95% съм сигурен, че е от газовото. При мен проблема беше същия. Но сега е супер. В тестовия режим не надминава 90 градуса. Захранването с антифриз на изпарителя, трябва да е от малкия кръг. Слагат се тетки на входа и изхода за парното и от там към изпарителя. Относно датчика за температурата, трябва да се внимава при смяната му. Намира се отгоре на главата между 2 ри и 3 ти целиндър. Няма допир с антифриза и измерва температурата на главата. Затяга се с манометричен ключ. Прегледай куплунга и кабела от датчика към снопа от кабели. От температурата на двигателя, може да са прегорели и прекъснати. Ако кабелите към датчика са прекъснати, то стрелката на термометъра отива в червеното, а компютъра възприема, че колата е загряла и гаси първо два целиндъра, после и другите два, светва оранжавата лампа, пуска вентилатора на радиатора. Успех

патил
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 10 яну 2010, 00:01
Модел на автомобила: фокус
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от патил » 24 яну 2010, 13:00

Благодаря за съветите!
Моят изпарител е монтиран на малкия кръг отпред до самия радиатор и до вентилатора. Ще свържа директно маркучите на антифриза, като изцяло изключа изпарителя. Така ще мина само бензин, за да видя дали ще ми показва, че колата ми загрява. Дано е от газовото както казваш.
Датчика на температурата не е завит с манометричен ключ, а с обикновен ключ, но внимателно. Така ми го завиха в сервиза където ходя.

Потребителски аватар
radosten
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 19 яну 2010, 15:27
Модел на автомобила: ford fokus 1.8 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от radosten » 26 яну 2010, 18:00

Колеги да кажа,че и аз имам същият проблем фокусът ми е 1.8 с газов инжекцион на дълаг път над 130 км стрелката отива в червената зона за секунди махна ли кракът от газта се връща веднага по средата правил съм си експеримент и карах така по цялата магистрала до Ст. Загора двигателят работеше чудесно,а температурата беше в червената зона не знам какво се случва ще направя и аз баипас на изпарителят дано да е от това.

патил
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 10 яну 2010, 00:01
Модел на автомобила: фокус
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от патил » 30 яну 2010, 23:42

Днес си взех колата от сервиза. Сменили са релето на генераторора. Отчитало е 15,5 V и от там е давало проблем с отчитането на реалната температура. Имало е и лоши връзки по ел. системата, но в какво точно се състоят не мога да кажа.
Само преди два дни ми правиха тест и не откриха никакви повреди, а колата си загряваше като е на ход и стрелката си ходеше в червена зона при по-високи обороти. Как е възможно не знам, но е факт. Дано вече всичко да е наред, че беше ми дошло в повече.

M_Power8222
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 21 окт 2009, 15:46
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от M_Power8222 » 16 фев 2010, 10:40

Колеги и аз имам същият проблем заболяме главата и при мен влиза в червената зона стрелката като ритам педала и много ряско пада като отпусна газта колата ми е TDDi Mondeo и не мисля на нито един от колегите че проблема е Газовия инжекцион .Но незнам дали е свързано но и парното си духа когато му е кеф топло когато не студено проверих нивото на водата на MAX е моля ако някои е разрешил проблема да пише мерси предварително извинявам се за правопиусните грешки но точно сега не ми е до тях моля помогнетеми !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от debug » 16 фев 2010, 20:47

Провери си алтернатора. Ако напрежението играе, уредите почват да не отчита вярно. Още повече, че е свързано с оборотите на двигателя....
Изображение

Изображение

ivaylo_goranov
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 04 сеп 2010, 11:01
Модел на автомобила: Форд Фокус 1,6 16V Zetec
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от ivaylo_goranov » 08 окт 2010, 07:50

Аз имах гореописания проблем след смяната на водната помпа. В сервиза на форд ми извадиха от 100 кладенци вода, включително и недостатък в дългата тръба на големия охладителен кръг. Предложиха ми оригинално решение от завода на Форд - байпас на охлаждането. Естествено, системата не се оправи и след този реонт (байпас). С много питане и ровене по форумите стигнах до извода, че червеният антифриз, оригинално заложен при производството на ФОКУС 1998 - 2002, който вече не се произвежда е с различен вискозитет. След няколко химични намеси и разреждане до постигане на син антифриз с вискозитет на червения системата сама се обезвъздуши след 20-30 км пробег в градски условия.
В крайна сметка сега си задавам въпроса: "Беше ли необходимо да правя безумно скъпия байпас на охлаждането, при който ми смениха и здрави части, когато всичко е опирало до някаква си гъстота на антифриз-а, и дали във сервиза на Форд просто не са си измислили всичките неща за да ми вземат парите, и чак накрая, когато заявих желание да ми сменят колата, щом не могат да я оправят, се сетиха за вискозитета?!"
Не казвам, че гореописаните ситуации не са актуални, но в моя случай просто е трябвало да се нагласи антифриза в нормите.
Така че, скъпи съфорумници, горди ползватели на "най-добрият Форд е продаденият Форд", преди да се набутате с части и 56 лв. работа за час в сервиз на Форд, сетете се за този пост, и не допускайте излишно да ви разиграват, да чакате за части със седмици и накрая проблемът да се окаже очеизваден и лесно-решим.

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от DigiPro » 08 окт 2010, 17:58

ivaylo_goranov написа:С много питане и ровене по форумите стигнах до извода, че червеният антифриз, оригинално заложен при производството на ФОКУС 1998 - 2002, който вече не се произвежда е с различен вискозитет.
Как да не се произвежда червения антифриз, като служебният Fusion e с такъв и даже на обслужването ми доляха пак такъв.

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от cvetan.cenkov » 14 окт 2010, 18:06

колеги не се шашкаите Проблема които имате е фабричен недостатак на моторите 1,4 и 1,6 зетек se Всичко това се оправя със смяна на термостат които отваря на 74 градуса и един баипаст на маркучите Какво ли не правих и нищо нестана докато един колега не истегли ТСБ от мото пфое направих го и няма проблеми ако някое иска мога да го пратя

zdravbor
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 12 яну 2009, 21:45
Модел на автомобила: fokus
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от zdravbor » 17 окт 2010, 13:28

Здравей, аз имам интирес. Прати ми го на zdrv@abv.bg

ivaylo_goranov
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 04 сеп 2010, 11:01
Модел на автомобила: Форд Фокус 1,6 16V Zetec
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от ivaylo_goranov » 27 дек 2010, 18:18

DigiPro написа:
ivaylo_goranov написа:С много питане и ровене по форумите стигнах до извода, че червеният антифриз, оригинално заложен при производството на ФОКУС 1998 - 2002, който вече не се произвежда е с различен вискозитет.
Как да не се произвежда червения антифриз, като служебният Fusion e с такъв и даже на обслужването ми доляха пак такъв.
Така ми казаха в сервиза: " Не се произвежда вече, затова ти сложихме син."

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от cvetan.cenkov » 05 яну 2011, 10:39

червен антифриз се произвежда има го на бензиностанцията петрол голямата на ломско шосе "кръстовището за обеля"и е на цена 10лв Вчера си взех за багера

Потребителски аватар
freon
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 фев 2011, 16:43
Модел на автомобила: форд фокус 1.6 16V Ghia 2000g.
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от freon » 04 апр 2011, 16:08

имах същия проблем 4 термостата смених докато попадна на нормален термостат дето да става просто по магазините ни правят на балами а и съм със син антифриз и без байпас просто идете във МП да ви чукнат по рамата каталожен номер на термостата 1 седмица ми беше побеляла косата докато се добера до читав термостат!

shtoto
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 15 мар 2011, 16:24
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от shtoto » 05 авг 2011, 10:45

Здравейте колеги,

За всички с проблем при загряване при извънградско препоръчвам да си проверите парното. При мен проблема се оказа че е точно там, не съм запознат с конструкцията но след консултация с опитен майстор се оказа факт. Понеже съм на път и нямам възможности за ремонт след направен байпас на парното и неговото изолиране, двиагтеля и системата за охлаждане работят както трябва и нямам никакви проблеми. При мен проблема се появи случайно или не след смяна на антифриз. Не можах да разбера кое точно в парното не е както трябва някакво кранче или нещо такова но понеже моя майстор ми го обясняваше по телефона просто за сега ще карам с този байпас докато го ремонтирам. Истината че този проблем озадачи доста майстори но моя дори само по телефона ми каза къде е проблема:))) Успех на всички!

Потребителски аватар
Bukli.com
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 12 юни 2011, 08:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 16v '00 Landi Renzo
Местоположение: BAPHA
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от Bukli.com » 25 ное 2011, 13:38

Здравейте,
и аз имах същият проблем със стрелката на температурнят датчик, която при бързо извънграско каране отиваше към червеното, а когато отнема газта за сукунди се връща на нормално положение. Всичко това при мен се оказа от антифриза ... като горд собственик на ново возило дори и втора употреба смених антифриза в началото на зимният сезон и се започнаха тревогите...Случаят/решенито при мен е следният: източих течността от най-долният маркуч на радиатора /без парното/ до капка и налях антифриз, син на цвят, концентрат на -60 градуса събра около 3.7л след самообезвъздушаване. И както казах проблемите започнаха, след прочитане на мненията на същият проблем тук във форума реших да започна от най евтиното...издърпах 1л. течност от разширителното казанче и долях чиста мин.вода за 50ст. и оооо небеса вече не прави така на дълъг път. Въпреки това смятам когато има излишен лев да източа всичко от охладителната система и да сипя така нареченият червен антифриз готов за употреба на -35 градуса все пак Чичко Форд го е направил да се движи с него.
Благодарности на ivaylo_goranov
За протокола колата е Ford Focus MKI 2000г. комби 1.6 16v Газов инжекцион, гуми 185/65/14 разход смесено, към момента /25.11.2011г/ 20лв.- 200км. цена на LPG - 1,37лв. минус 5ст. отстъпка за литър газ на ЕКО
Най-обичам да ми казват: "Много е добра колата, от 3 години нищо не съм правил по нея и върви на пушка" или "6л. нафта ми харчи в София" Хайде не на мене тия и аз карам кола.

Заключена

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта