Страница 1 от 2
					
				КСЕНОН
				Публикувано: 16 дек 2008, 23:29
				от MAHOVIKA
				Здравейте колеги . Какъв ще е ефекта ако си сложа ксенонови крушки , но само крушки . Тай като целия комплект който нз какво съдържа струва мн пари а крушки намерих за мн по малка сума . Просто се чудя дали щте може да се сложат само крушките и какъв ще е резултата ?
			 
			
					
				Re: КСЕНОН
				Публикувано: 17 дек 2008, 00:08
				от FordSierra1.6L
				MAHOVIKA написа:Здравейте колеги . Какъв ще е ефекта ако си сложа ксенонови крушки , но само крушки . Тай като целия комплект който нз какво съдържа струва мн пари а крушки намерих за мн по малка сума . Просто се чудя дали щте може да се сложат само крушките и какъв ще е резултата ?
мисля ,че въобще няма да светнат 

незнам какво разбираш под струва много пари....
 
			
					
				Re: КСЕНОН
				Публикувано: 17 дек 2008, 12:33
				от TURBOTO
				Крушките изобщо няма да светнат,основната част на един ксенонов кит са баластите,представляват един вид трансформатори които вдигат входното напрежение до стойноста която е нужна за запалване на ксенона в крушката(мисля,че беше около 20kV).
Taka.че само крушки са ти абсолютно безполезни 

 
			
					
				Re: КСЕНОН
				Публикувано: 17 дек 2008, 18:34
				от isoiso
				Който се чуди дали да слага ксенон въобще да не се чуди - комплекти има вече по 120-150лв а разликата с обикновените крушки е огромна.
			 
			
					
				Re: КСЕНОН
				Публикувано: 17 дек 2008, 21:49
				от pepy1
				isoiso написа:Който се чуди дали да слага ксенон въобще да не се чуди - комплекти има вече по 120-150лв а разликата с обикновените крушки е огромна.
на фона на обикновен комплект 12 лв. ,120 лв си е бая скъпичко за такава глезотия-е кучето скача според тоягата
пък и според мен ако не работиш шофьор и то да караш повечето време по тъмно ,не си  заслужава 
но това си е мое мнение де ,вие не сте длъжни да се съобразявате с него
 
			
					
				Re: КСЕНОН
				Публикувано: 18 дек 2008, 08:51
				от paci
				isoiso написа:Който се чуди дали да слага ксенон въобще да не се чуди - комплекти има вече по 120-150лв а разликата с обикновените крушки е огромна.
А за този срещу тебе чудиш ли се?
Вече все по-рядко се случва ксенон да не ме заслепява.
Тези които не ме заслепяват явно са фабрични при които фара си е проектиран за ксенонови крушки.
2 вечери подред по един и същи маршрут ми се лепи на задника един голф с явно ксенонов комплект на обикновените фарове. Кривих огледала, слагах си шапката та с козирката да си крия огледалото, всякакви щуротии правих и накрая си намерих едно местенце, отбих, пуснах авариините и го пропуснах да мине пред мен.
Навърташе се един Ванката тука.
V_A_N_K_A_T_A или нещо такова му беше ника.
Мноо готин пич 

Една вечер кат ми засияло едно след мен, ма ич не се трае, отбих да го пропусна ама отби и то, теглих му една,  намачках газта и избегах.
След малко ми звъни телефона ... Ванката бил в Плевен та той греял така зад мен, познал ме и решил, че и аз съм го познал като съм тръгнал да отбивам.
Напсувах му ксеноните, викам ей сеа ще те позная по тва грозно сияние заради което нищо не виждах напред.
 
			
					
				Re: КСЕНОН
				Публикувано: 18 дек 2008, 10:36
				от askoTAS
				абе то става въпрос май за тия "ксенони" дето ги продават циганите по улицата, дето пише ксенон и са сини комплект 2бр, крушки. ако е от тях подобре нищо не прави. исчакай сабери парички /или пиши на Дядо Коледа/ иси купи истиниски най добре биксенон.
			 
			
					
				Re: КСЕНОН
				Публикувано: 18 дек 2008, 11:06
				от nikolovvd
				MAHOVIKA написа: Какъв ще е ефекта ако си сложа ксенонови крушки , но само крушки . Тай като целия комплект който нз какво съдържа струва мн пари а крушки намерих за мн по малка сума . Просто се чудя дали щте може да се сложат само крушките и какъв ще е резултата ?
От въпроса ти става ясно, че не си на ясно какво представляват ксеноновите крушки и не знаеш английски или не четеш внимателно какво пише на кутията на ЛАМБИТЕ на пазара.
Писах ЛАМБИ, защото са точно това. Преди 2-3 години струваха 7-8 лв. и на кутията пише, че ПРИЛИЧАТ НА КСЕНОН, но на английски. И хората като видят КСЕНОН и лапат въдицата. Същата работа като преди години с Panasonic -> Panasoanic -> Panaphon и т.н.
За ксенона ще ти намиша само, че в тях свети газ, а не волфрамова жичка, като във всички крушки. Поради тази причина се продават комплект или както им казват КИТ. Задачата на останалата част (без крушката) е да повиши напрежението от 12V до няколко хиляди волта, при което става запалване на газа в крушката. След това влиза в работа ограничителя на тока, който (както показва и името) ограничава тока през крушката, защото настъпилия лавинообразен пробив в газа на крушката гълта толкова ток колкото си иска (му пуснеш) и ако няма ограничител крушката ще гръмне, ако не изгори електрониката.
Та на въпроса ти:
Както ти казаха колегите тя просто няма да светне, ако е истинска ксенонова крушка. А с тези от пазара само ще ти запали инсталацията, защото са 110/100 вата. Това е два пъти повече от стандартните крушки. 
За повече информация ползвай търсачката. Имаше специална тема по твоя въпрос с графики, схеми и снимки.
 
			
					
				Re: КСЕНОН
				Публикувано: 18 дек 2008, 11:47
				от paci
				nikolovvd написа:.
Писах ЛАМБИ, защото са точно това. Преди 2-3 години струваха 7-8 лв. и на кутията пише, че ПРИЛИЧАТ НА КСЕНОН, но на английски. И хората като видят КСЕНОН и лапат въдицата. Същата работа като преди години с Panasonic -> Panasoanic -> Panaphon и т.н.
 А с тези от пазара само ще ти запали инсталацията, защото са 110/100 вата. Това е два пъти повече от стандартните крушки. 
мхм
Даже има още 2 ефекта от тях.
Дразнят околните, а синята им светлина се поглъща от асвалта и още по-зле става на мокра настилка.
 
			
					
				Re: КСЕНОН
				Публикувано: 18 дек 2008, 13:22
				от nikolovvd
				И от поглъщането дупките ги виждаш/усещаш под колата.  

 
			
					
				Re: КСЕНОН
				Публикувано: 31 дек 2008, 15:00
				от ПАЦО
				Ако ти е скъп ксенона,има крушки на филипс H4 с различно процентно увеличение на светлината.Аз сложих такива с 35%,не са скъпи и определено има ефект.Светлината е доста по-наситена и бяла.
			 
			
					
				Re: КСЕНОН
				Публикувано: 26 яну 2009, 20:04
				от aldov
				Преди 3 дни монтирахме и на моята таратайка ксенони и мога да кажа, че съм много доволен. Разбира се наложи ново регулиране на фаровете, но това не беше проблем. Сега фаровете са страхотни и мисля, че не заслепявам тези, които карам зад тях или тези срещу мен. Признавам, че и  аз гледах доста скептично на ксеноните, обаче не се оказах прав и бих препоръчал на всеки да сложи на колата си. Страхотно е.   

 
			
					
				Re: КСЕНОН
				Публикувано: 04 фев 2009, 16:33
				от vladeto
				момчета...тъй като и аз съм си харесал един би-ксенонов комплект, дали няма да ми отидат рефлекторите (уж е 35W,ама...) и ще се наложи ли някаква промяна по инсталацията на колата (все пак е 89-та) или просто да смъкна малко фаровете, за да не заслепявам народа, след монтажа?
 
 
			
					
				Re: КСЕНОН
				Публикувано: 04 фев 2009, 17:13
				от maxpoint
				Колеги що не четете ами си чешате езиците....само една тема по-нагоре /cossy / е постнал прекрасна информация за ксенона и то от бая време 
 
 
			
					
				Re: КСЕНОН
				Публикувано: 04 фев 2009, 20:19
				от vladeto
				maxpoint написа:Колеги що не четете ами си чешате езиците....само една тема по-нагоре /cossy / е постнал прекрасна информация за ксенона и то от бая време 
 

 
Аз я прочетох...но ми казаха, че има вариант да не издържи инсталацията (незнам защо, при положение, че мощността на ксеноновите системи е по-малка), за това повдигам въпроса. Извинявам се за притеснението... 

 
			
					
				Re: КСЕНОН
				Публикувано: 04 фев 2009, 21:12
				от Атанас
				vladeto написа:maxpoint написа:Колеги що не четете ами си чешате езиците....само една тема по-нагоре /cossy / е постнал прекрасна информация за ксенона и то от бая време 
 

 
Аз я прочетох...но ми казаха, че има вариант да не издържи инсталацията (незнам защо, при положение, че мощността на ксеноновите системи е по-малка), за това повдигам въпроса. Извинявам се за притеснението... 

 
Може да не издържи, защото пусковият ток е доста по-голям. Инък при работен режим консумацията е по-малка от конвенционалната уредба.
За рефлекторите не се притеснявай. По-скоро има някаква опасност да ти пожълтеят стъклата на фаровете (говори се, че евтините лампи са без UV защита) ако са пластмасови, но наживо не съм го видял. С две думи, ако те кефи, слагай. Имай предвид, че ако сложиш някой "измислен" е възможно зимата в голям студ да не успееш да ги запалиш. 
п.п.
според деректива .... не се сещам коя, автомобилите оборудвани с ксенонова уредба трябва да имат устройства за измиване на фаровете и лещи на същите. Всеки знае, колко се спазва в България  

 
			
					
				Re: КСЕНОН
				Публикувано: 05 фев 2009, 00:29
				от vladeto
				Атанас написа:
Може да не издържи, защото пусковият ток е доста по-голям. Инък при работен режим консумацията е по-малка от конвенционалната уредба.
За рефлекторите не се притеснявай. По-скоро има някаква опасност да ти пожълтеят стъклата на фаровете (говори се, че евтините лампи са без UV защита) ако са пластмасови, но наживо не съм го видял. С две думи, ако те кефи, слагай. Имай предвид, че ако сложиш някой "измислен" е възможно зимата в голям студ да не успееш да ги запалиш. 
п.п.
според деректива .... не се сещам коя, автомобилите оборудвани с ксенонова уредба трябва да имат устройства за измиване на фаровете и лещи на същите. Всеки знае, колко се спазва в България  

 
Благодаря, колега  

  По повод миенето на фаровете...бях се замислил за едни чистачки от Лада,ама... 

 
			
					
				Re: КСЕНОН
				Публикувано: 05 фев 2009, 04:01
				от kriki
				Не бой се за инсталацията това с големият стартов ток е вече в историята. Преди няколко години като се появиха на пазара пусковият ток надхвърляше 20 А. Вече е около 8 максимум до 10 А, (говоря за свестни комплекти, а не за най - дивият китаец който маже да се намери на пазара) това се равнява на обикновенна крушка с мощност около 100 - 120 вата като се вземе предвид, че завишеният товар продължава няма и половин минута сам можеш да се сетиш, че инсталацията изобщо  яма да го усети. Освен това ако си с фабричните варове  Н4 и сложиш би-ксенон(къси и дълги) както си решил в комплекта се съдържа и релеен кит за който се взема захранване директно от акумулатора. При това положение фабричната инсталация остава само да управлява релетата и превключвателя за къси и дълги, което ще рече, че товара върху нея ще е нищожен в сравнение с обикновенна крушка. релето е около 100-150 мА а превключвателя къси дълги не съм го мерил ама в най - лошия случай не вярвам да надвишава 200-300 мА. Относно рефлекторите ксеноновите крушки не греят колкото обикновенните.
			 
			
					
				Re: КСЕНОН
				Публикувано: 05 фев 2009, 08:40
				от maxpoint
				kriki написа:.... а превключвателя къси дълги не съм го мерил ама в най - лошия случай не вярвам да надвишава 200-300 мА. Относно рефлекторите ксеноновите крушки не греят колкото обикновенните.
Колега би ли ни отворил как точно се мери превключвателя..... а топлината която отдават е 
два -три пъти по-голяма
Владе ...проблем ще имаш само с рефлекторите...аз съм с оригинални ксенони и мога да ти кажа че  и те са пожълтели леко ...има разлика между консумирана мощност която е 35W и топлината която излъчват крушките  >:D<: 
цитирам......" След запалването на ксеноновата крушка, баласта изключва стартера и започва да подава напрежение 85V необходимо за постоянната работа на ксеноновата система 
(35W - 2.9А).......
            ......"Какво е ксенонова крушка? 
Стъклена капсула съдържаща смес от ксенонов газ и живачно-халоидната сол. Високото напрежение между двата молибденови електрода в газовия мехур предизвиква ксеноновия газ и живачните халогенидни соли да преминат в плазмено състояние. При който процес се отделя ярка светлина и 
голяма топлина ....
            ...... Не оставяйте ксеноновите фарове включени, когато автомобилът не е в движение, а е с включен двигател. 
Така прегряват. .....край на цитата
 
			
					
				Re: КСЕНОН
				Публикувано: 05 фев 2009, 09:32
				от vladeto
				Колеги  

 , благодаря на всички за подробната информация...нещо започнах да се замислям дали да не си остана с обикновените халогенни крушки 
