Страница 1 от 1
потенциометър (пробем ли е?)
Публикувано: 09 яну 2009, 10:56
от baiatia
Имам ескорт моноинжек.Преебаха ми се кабелчетата на потенциометъра, направо се разпаднаха.Отидох за нов...,но 116лв. ми се не даваха и си взех втора употреба за 20 лв.,само че номера в/у него е различен (казаха че става естествено). Моя е 1552 ,а новия е 3910 , това проблем ли е?
Re: потенциометър (пробем ли е?)
Публикувано: 09 яну 2009, 11:01
от samsung_bg
baiatia написа:Имам ескорт моноинжек.Преебаха ми се кабелчетата на потенциометъра, направо се разпаднаха.Отидох за нов...,но 116лв. ми се не даваха и си взех втора употреба за 20 лв.,само че номера в/у него е различен (казаха че става естествено). Моя е 1552 ,а новия е 390? , това проблем ли е?
За какво е този потенциометър?
Re: потенциометър (пробем ли е?)
Публикувано: 09 яну 2009, 11:11
от baiatia
Това се закачва за стъпковото моторче.Нещо за регулиране на бензина, може би...!
Re: потенциометър (пробем ли е?)
Публикувано: 09 яну 2009, 11:36
от cruise
baiatia написа:Имам ескорт моноинжек.Преебаха ми се кабелчетата на потенциометъра, направо се разпаднаха.Отидох за нов...,но 116лв. ми се не даваха и си взех втора употреба за 20 лв.,само че номера в/у него е различен (казаха че става естествено). Моя е 1552 ,а новия е 390? , това проблем ли е?
Направи една снимка на старото, на новото. Не пише ли нещо пред тия номера. Доколкото разбирам като корпус е същото само номера те притеснява така ли?
Ако има проблем ще го усетиш с оборотите

Re: потенциометър (пробем ли е?)
Публикувано: 09 яну 2009, 12:22
от baiatia
Само номера е различен, буксите са еднакви, захващането също, но номера ме притеснява явно има значение...
Re: потенциометър (пробем ли е?)
Публикувано: 09 яну 2009, 13:25
от HACKO
Този потециометър е най-важния датчик за моноинджекцията, дава положението на дроселовата клапа. На твоя предполагам че изолацията на кабелите се е разпаднала а самите кабели са във ред. Може да ги изолираш с изолирбанд. Ако съпротивлението на двата потециометъра е еднакво номера не би трябвало да е проблем.
Re: потенциометър (пробем ли е?)
Публикувано: 09 яну 2009, 14:45
от baiatia
Защо изолацията на тия 3 кабелчета се разпада , всички мои познати с такива ескорти товаса го са сменяли.и възможно ли е колата да гасне от това въпреки,че съм ги изолирал идеално.Да не се е прецакало тва нещо вътре , щом е укъсявало?
Re: потенциометър (пробем ли е?)
Публикувано: 09 яну 2009, 14:52
от samsung_bg
И да е укъсявало няма какво да му се прецака вътре - потенциометър е.
Както ти каза НАСКО, ако съпротивленията са еднакви няма проблем.
Re: потенциометър (пробем ли е?)
Публикувано: 09 яну 2009, 15:28
от HACKO
При мене от 5г (откакто я купих) са овити с изолирбанд и нямам проблеми. Явно материала на изолацията не е съобразен с условията на работа, защото на кабелите до буксата и до моторчето за пр.ход им няма нищо, само на тези от буската до потенциометъра се разпада.
Re: потенциометър (пробем ли е?)
Публикувано: 09 яну 2009, 16:39
от cruise
Аз скоро открих един много ефикасен и лесен вариант за изолация. (Не откривам топлата вода, просто ново за мен). Казва се термошлаух (дано съм го написал вярно). Мушкаш и с запалката няколко секунди и той стяга. На мен ми го подариха, но мисля че струва стотинки. Има различни диаметри.
Re: потенциометър (пробем ли е?)
Публикувано: 09 яну 2009, 16:42
от baiatia
Taка, ще си го оставя с изолирбана, моя проблем явно не идва от там(гасне и след това само дърпане, ако си я угася аз няма проблем) сложих новото и проблема си остана, мамицата му!

Искам да уточня , чес новия потенциометър ми държеше тихите обороти по-ниски (около700)