Мнение за свещи NGK TR5A-10

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Мнение за свещи NGK TR5A-10

Мнение от tankovbg » 12 яну 2009, 12:51

Донесоха ми такива свещи NGK TR5A-10, в нета намирам че стават за Зетек 1,25 S, някой кара ли с такива и какво му е впечатлението от тях. Сега имам някакви, ама не знам какви са пък и нямам ключ да ги развия.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Мнение от Nebhotep » 12 яну 2009, 13:23

Здрасти, аз съм с Ескорт 16V, 90 коня и в момента съм със свещи NGK PTR- 5 A-13 и колата работи като часовник. Знам че свещите са японски и според мен слагай смело... Поздрави!

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Мнение от samsung_bg » 12 яну 2009, 13:28

И аз карам с NGK PTR5A-13 и вече 25000 км. нямам проблем. Преди мен колко са карани не знам.
Обаче NGK PTR5A-13 са платинени, а TR5A-10 не са.
Колегата затова сигурно пита за отзиви.
Изображение

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Мнение от tankovbg » 12 яну 2009, 13:31

Да именно TR5A-10 не са платинени, за това питам, може би ще имат по къс живот. Те ми излязоха към 15 лв комплекта, така че дори да са ми резерв бива.

riskue
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 23 авг 2008, 22:07
Модел на автомобила: ford mondeo hatchbek 2.0i ghia 1999g.
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Мнение от riskue » 14 яну 2009, 14:12

И аз карам Мондеото с платинени за 50тина лева, като го взех беше с Моторкрафт и не работеше както трябва. Сега в тези студове само да му подам ключа и заработва , като швейцарски часовник. не знам колко им е ресурса преди беше около 15000хил. км. новите предполагам са с удължен ресурс.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Мнение от samsung_bg » 14 яну 2009, 14:14

На платинените им дават 100 хиляди км.
Изображение

Потребителски аватар
resistor
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
Местоположение: Пловдив/София
Status: Извън линия

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Мнение от resistor » 30 ное 2009, 09:59

Колеги а принципно по спецификация въздушната междина за нашите фиести 1.0мм ли е? Съботата реших да проверя състоянието на свещите защото ме съмняваше, че са зле :) Е оказа се, че си е още с оригиналните Моторкрафт като на всичките беше над 2мм станала междината :) Купих Денсо платинени по 13лв свеща - скъпичко ама то е за добро. Мотора ми е като нов! Утре ще ви постна и снимки на старите свещи :) Питам защото платинените NGK са със 1.3мм; обикновените NGK са 1.0мм, а тези на Денсо които взех платинените са и те 1.0мм
Изображение

Потребителски аватар
resistor
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
Местоположение: Пловдив/София
Status: Извън линия

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Мнение от resistor » 30 ное 2009, 11:21

Колеги проверих из нета - значи OEM междината както се казва е 1.3мм. И сега аз кво да правя с тия свещи дето са с 1.0? Тъй като съм ги карал 100тина км надали ще се навият да ги върна. Как мога да си коригирам сам междината?
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Мнение от HACKO » 30 ное 2009, 11:34

Междината се регулира, не може да очакваш да има свещи със точната хлабина. Трябва ти халабиномер (луфтомер), само че не трябва да е със пластини а със телчета, в конкретния случай ти трябва тел с диаметър 1.3мм. Има специален инструмент за регулиране, обаче и обикновена отверка върши работа.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Мнение от paci » 30 ное 2009, 11:48

Засичал съм различни разстояния на различните производители.
Щом ти дават тези свещи за твоята и нямаш проблеми, карай и не барай!

Потребителски аватар
resistor
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
Местоположение: Пловдив/София
Status: Извън линия

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Мнение от resistor » 30 ное 2009, 13:00

Наско а имаш ли представа откъде мога да си набавя въпросния Луфтомер? Видях го какво представлява но дали ще го има по магазините за авточасти.
Изображение

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Мнение от samsung_bg » 30 ное 2009, 13:09

paci написа:... и нямаш проблеми, карай и не барай!
Изображение

Потребителски аватар
krassigeoriev
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 25 сеп 2008, 10:15
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.8 TDci 2006./ Focus MK3 1.6 tdci / Ford Fusion 1.4 tdci
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Мнение от krassigeoriev » 20 дек 2009, 21:06

колега на мойта фиеста 1.2 16в слагаме два пъти по ред ngk tr5a-13 и карат по 60хил. км без проблем а свещите от мото пфое искараха перфектните 6хил.км и колата стана като беларус
FORD FOCUS 1.8 TDci 2006./fiesta 1.3 1999г.

Изображение

Потребителски аватар
resistor
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
Местоположение: Пловдив/София
Status: Извън линия

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Мнение от resistor » 28 дек 2009, 17:59

Здрасти колеги,

Реших да си проверя новите свещи (на около 1000км) платинени DENSO, и като ги развих на 2 от тях имаше следи по керамиката от прескачали искри. Имаше и бели следи от искренето по лулите на тези 2 свещи. Това може ли да е заради лоши кабели? Има и един друг проблем - със старите свещи като се запали студена и докано не загрее губеше мощност при тръгване. С новите в началото не го правеше но след 300-400 км пак се появи проблема. Като позагрее леко колата няма никакви проблеми. Също и като е по-топло времето няма проблеми. Питам защото кабелите се оказаха скъпички. В Моторкрафт искат по 40лв за един кабел.
Изображение

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Мнение от tropper » 28 дек 2009, 18:38

Ако имаш достъп: Прегледай контактните пластини на лулите за окиси, както и гумените части на лулите за наслояване на метализация вследствие искренето. Притегни внимателно контактните пластини за да правят добър контакт със свещите.
Също и като е по-топло времето няма проблеми.
Подсуши много хубаво свещите и лулите - може да е от влага.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
resistor
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
Местоположение: Пловдив/София
Status: Извън линия

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Мнение от resistor » 28 дек 2009, 18:41

Да колега, направил съм точно нещата които изреждаш но проблема си остава.
Изображение

Потребителски аватар
resistor
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
Местоположение: Пловдив/София
Status: Извън линия

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Мнение от resistor » 04 фев 2010, 09:26

Колеги моя проблем се оказа от калпав бензин. Принципно сипвам само от Лукойл защото имам 7ст/л оттам отстъпка и никога не бях пробвал с друг бензин. Преди 3 дена налях пълен резервоар от ЕКО и проблема изчезна просто като с магическа пръчка :)
Изображение

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Мнение от bateto_toshko » 07 дек 2010, 08:20

resistor написа:Колеги а принципно по спецификация въздушната междина за нашите фиести 1.0мм ли е? Съботата реших да проверя състоянието на свещите защото ме съмняваше, че са зле :) Е оказа се, че си е още с оригиналните Моторкрафт като на всичките беше над 2мм станала междината :) Купих Денсо платинени по 13лв свеща - скъпичко ама то е за добро. Мотора ми е като нов! Утре ще ви постна и снимки на старите свещи :) Питам защото платинените NGK са със 1.3мм; обикновените NGK са 1.0мм, а тези на Денсо които взех платинените са и те 1.0мм
Какво имаш предвид с това , че мотора ти е като нов? По -тихо ти работи , по-равномерно или по-нисък разход дава?
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
Kostadin21
потребител
потребител
Мнения: 514
Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
Местоположение: Петрич,Благоевград
Status: Извън линия

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Мнение от Kostadin21 » 08 дек 2010, 00:51

Ако сте набарали оригинални НГК се радвайте.Аутодата ги препоръчва до Бош,Моторкрафт и Беру.1.3mm
Всеки който няма пари за кола,кара форд!

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Мнение от bateto_toshko » 14 яну 2012, 10:29

В момента съм с 3 такива и една моторкрафт :) .Четвъртата я изтървах на асфалта докато чистих нагара по ринговете и не посмях да я сложа понеже се нарани резбата :oops: .Този нагар нормално ли е да го има при положение , че я карам градско и доскоро ми гореше и масло?Иначе на вътр. тяло цвета е керемидено оранжев , което мисля се води нормално изгаряне , но този нагар ме притеснява.Свещите са на 2-3 хил.км , тая старата на незнайни км , но и тя е със добро меджуелектродно разстояние.Отделно ги развих адски трудно с 2 тръбички една в друга и рамо 50 см водопроводна тръба :mrgreen:
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта