Страница 1 от 1

въпрос за окабеляване

Публикувано: 03 фев 2009, 18:42
от peshaka
искам да си пусна кабел от акумулатора до CD-то ,но да минава през бушон /този бушон и окабеляване да са само за cd-то/ че сега е на запалка и е едно мазало....

и възникват въпросчета "+" ли минава през бушона или "-" от акумулатора, какъв бушон да сложа ,от къде да мине кабела за да влезе в купето , има ли значение в коя дупка за бушон го злагам/някоя която не се използва естествено/

ако някой има време да напише като за начинаещ ,та да си намеря работа за съботата :wink:

п.п. колата е от профила

Re: въпрос за окабеляване

Публикувано: 03 фев 2009, 19:15
от cruise
Тук има една гумена тапа, оокъдето минават кабелите. Можеш да промушиш мисля един. Това по въпроса с окабеляването.
New_IMG0835A.jpg
За Бушона: продават как да кажа подвижен бушон (потърсих нямам наличен да ти снимам). Представлява легло за бушон в пластмасова кутиика за защита, струва стотинки. Ще го сложиш под таблото (волана). Самият бушон ще се мандахерца няма да е при другите. "+" минава през бушона. Минуса няма да идва от акумулатора някъде от таблото за бушени ще го вземеш.
Имаш работа за събота

Re: въпрос за окабеляване

Публикувано: 03 фев 2009, 19:25
от HACKO
Не схващам какво целиш, Фордовете имат специален кабел за захранване на CD, минава през контактния ключ и като извадиш ключа Радиото спира, много е удобно не изключваш нищо, просто вадиш ключа и излизаш.

Re: въпрос за окабеляване

Публикувано: 03 фев 2009, 19:26
от peshaka
много благодаря за изчерпателното мнение _friends_
HACKO написа:Не схващам какво целиш, Фордовете имат специален кабел за захранване на CD, минава през контактния ключ и като извадиш ключа Радиото спира, много е удобно не изключваш нищо, просто вадиш ключа и излизаш.
при мен някой "майстор" е пипал кабелите и е леш в таблото от кабели и искам да пусна един начисто а и за мен е по удобно да има постояннен ток в CD-то

Re: въпрос за окабеляване

Публикувано: 03 фев 2009, 20:34
от kriki
peshaka написа:при мен някой "майстор" е пипал кабелите и е леш в таблото от кабели и искам да пусна един начисто а и за мен е по удобно да има постояннен ток в CD-то

За майстора ясно (ще се учудя ако наистина е бил само един), но така или иначе ти трябва да го имаш този кабел заложен фабрично и май до колкото си спомням е на един предпазител с запалката. Вместо да пускаш нов кабел взами си потърси къде е фабричният, ползвай негоако има някакви паяжини от кабели които са закачени към него можеш да ги изчистиш (отрежеш) само гледаи внимателно за какво са да не изчистш и нещо нужно. Лесно ще разбереш кои кабели са фабрични и кои не като видиш как са прекарани. Ако все пак решиш да пускаш кабел предпазитля трябва да е до източника (акумулатора), но според мен е излишно още повече че в купето имаш цяло бушонно табло с достатъчно дебели кабели идващи от акумулатора, от което можеш да си вземеш захранване

Re: въпрос за окабеляване

Публикувано: 03 фев 2009, 20:51
от peshaka
а колко амперов бушон да използвам 15А или повече cd-то е с 2 пищялки малки , 2 среди и 4 елипси отзад на кората

Re: въпрос за окабеляване

Публикувано: 04 фев 2009, 09:07
от cruise
HACKO написа:Не схващам какво целиш, Фордовете имат специален кабел за захранване на CD, минава през контактния ключ и като извадиш ключа Радиото спира, много е удобно не изключваш нищо, просто вадиш ключа и излизаш.
Като извадиш ключа или като махнещ контакта?

Аз все споменавам една корса, която карах като беше моята на ремонт. Та оригинално радио. Като загася колата, радиото изгася, но мога да го вкл. без да давам контакт (аз мисля че това е функция на радиото). Дразня се на моето че за да го изкл. трябва да задтржам копчето поне 4 5 секунди. Та ми минаваха идей как да го променя свързването.

Re: въпрос за окабеляване

Публикувано: 04 фев 2009, 10:17
от HACKO
Като завъртиш ключа в положението в което го вадиш тогава прекъсва, има положение на ключа в което радиото работи без колата да е на контакт, кабела излиза на стандартния куплунг за радио (не мога да се сетя цвета), също там има и постояно за подържане на паметта. Тъй като обаче Форда не е със стандартна евробукса най-често се монтира такава като се взема захранване откъдето дойде (най-често от запалката) а оргиналната инсталация си стои.
На Опела не функция на радиото а на колата, като го смениш пак е така, мисля че е свързано със дисплея който е на таблото.

Re: въпрос за окабеляване

Публикувано: 04 фев 2009, 10:37
от cruise
Аз имам жълт и червен (така си беше незнам дали е пипано или оригинално) Жълтия има +12В само при контакт, Червения +12В постоянно.
Иначе упътване на радиото има два кабела за захранване. Единия е ACC другия е + постоянно. Аз двата кабела дирекно към постоянния +. Вече три четири касетофона свързвам и така. Да се похваля ма Мерцедес C200 2001 съм слагал пак така :P

Re: въпрос за окабеляване

Публикувано: 04 фев 2009, 11:48
от HACKO
Жълтия вързваш на АСС , между положение контакт и крайно положение на ключа има още едно положение, тогава има 12В на жълтия същевременно не е на контакт, като дадеш в крайно положение е 0В. Контактните ключове са еднакви така че не може да е различно (или може да се направи трябва да се премести кабела).

Re: въпрос за окабеляване

Публикувано: 04 фев 2009, 13:50
от cruise
HACKO написа:Жълтия вързваш на АСС , между положение контакт и крайно положение на ключа има още едно положение, тогава има 12В на жълтия същевременно не е на контакт, като дадеш в крайно положение е 0В. Контактните ключове са еднакви така че не може да е различно (или може да се направи трябва да се премести кабела).
Това ще го проверя. Ако е така като загася колата и касетофона ще изгася. Ако съм в колата и чакам някой врътвам ключа (не давам контакт) и си слушкам музика. Това ми звучи добре. Благодаря. ПРОВЕРЕНО Точно така е _friends_

Re: въпрос за окабеляване

Публикувано: 05 фев 2009, 23:59
от kriki
HACKO написа: На Опела не функция на радиото а на колата, като го смениш пак е така, мисля че е свързано със дисплея който е на таблото.
Това е функция точно на радиото, когато върнеш ключа на позиция 0 (при някои автомобили е като го извадиш) спират 12-те волта за АСС и остава само постоянното захранване в следствие на което радиото се изключва но мойе да се включи отново за ограничен период от време (обикновенно около 1 час) след което спира само ако през този 1 час не е получило и АСС. На по новите фордове също става този трик и при тях когато се включи радиото на дисплея си се изписва 1час. От не оригиналните апарати които са на пазара само блаупункт поддържат тази функция всички други за да тръгнат си искат и двата плюса.

Re: въпрос за окабеляване

Публикувано: 01 мар 2009, 23:48
от micev
а пак при мене като беше вклочен кабела които като дадеш ключа на 0 и се изключва цд-то (жълт на цвят) и после като го врътна на 1 се губиха всички настроики и ако има диск излиза , така става когато му искарам бушона и пак го сложа.

Re: въпрос за окабеляване

Публикувано: 02 мар 2009, 00:57
от kriki
Радиото има нужда от два плюса за да работи постоянен и аксесоари. Ако искаш да работи винаги ги връзваш и двата на постоянният плюс на колата, ако искаш да спира като върнеш ключа си ги връзваш както е по книжка съответно на постоянен плюс и на аксесоари. Ако размениш давата плюса като върнеш ключа спира, но си губи и настройките, същият е ефекта ако ги вържеш и двата на аксесоари