Проблем с охлаждането (перката) при пуснат климатик

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
resistor
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
Местоположение: Пловдив/София
Status: Извън линия

Проблем с охлаждането (перката) при пуснат климатик

Мнение от resistor » 10 фев 2009, 10:40

Здравейте,
Надали сега е точното време от годината да говорим за климатици но сега се сетих иначе проблема ми е от лятото. Първоначално не ми работеше климатика - ходих да мерят налягането на фреона и всичко беше ок. После ходих при едни майстори на ул. Позитано в София и те установиха, че е счупена някаква букса отдолу вероятно от стъргано в бабунка или бордюр от бившия собственик. Както и да е закачиха я и я залепиха и климатика си проработи. Проблема е, че като се включи климатика не се пуска перката на радиатора. Казаха ми, че трябвало моментално да сработва перката като се включи климатика. Тъй като имам и друга кола с климатик реших да проверя и наистина като го включих веднага се задействаха и 2те перки. Проверявах бушони всичките са наред. Колата като загрее си включва перката няма никакъв проблем с охлаждането. Другото е че след като ми включиха климатика незнам дали случайно но оттогава ми се разтропа клапата за въздуха в купето. Преди това 2 месеца откак я бях купил не е тропала и както го включиха се разтропа и оттогава 6ти месец не е спряла :)
Изображение

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Проблем с охлаждането (перката) при пуснат климатик

Мнение от tankovbg » 10 фев 2009, 11:48

Имаш като моята Fiesta TECHNO 1.25 16V, мисля че перката на радиатора при нашите модели не се включва веднага при работещ климатик, а само като е много горещо. Аз това лято като беше много горещо, чух един път вентилатора да се включи при работещ климатик. Забележи че и перката изключително рядко се включва за охлаждане на антифриза, моторите ни са много добре изчислени за топлоотдаването.
Климатика си има температурен сензор между другото.
А що се отнася до тази клапа за въздуха в купето си е проблем, виж Paci е писал за това ама май не си е решил проблема с нея (намира се на недостъпно място), моята засега си работи.
Пробвай спри парното от средното копче, да видим дали пак ще хлопа.
Абе я погледни отпред в моторния отсек, в дясно край калника (от шофьорската страна) дали имаш един куплунг за октан коректор, там има сноп кабели покрити с пластмасова лайсна.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Проблем с охлаждането (перката) при пуснат климатик

Мнение от samsung_bg » 10 фев 2009, 12:21

tankovbg написа:... Забележи че и перката изключително рядко се включва за охлаждане на антифриза, моторите ни са много добре изчислени за топлоотдаването.
...
Това наистина е така, но когато се пусне климатика перката трябва да включи веднага.
Изображение

Потребителски аватар
resistor
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
Местоположение: Пловдив/София
Status: Извън линия

Re: Проблем с охлаждането (перката) при пуснат климатик

Мнение от resistor » 10 фев 2009, 12:34

Ами нямам въпросния откан коректор. Имаше няква друга тема дето се питаше затва аз проверих и да ти кажа не видях такова нещо. Иначе като се постопли времето съм се надъхал много на тая клапа и ще разглобя цялата кола ако трябва :) Иначе някви идеи относно проблема с перката?
Изображение

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1749
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Проблем с охлаждането (перката) при пуснат климатик

Мнение от synthez 3D » 10 фев 2009, 12:40

Не съм сигурен дали при този модел вентилатора има две скорости,но провери дали не ти е изгорял резистора за бавната скорост(естествено ако имаш двускоростен вентилатор).Тук има малко снимки за какво става въпросhttp://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=22651 Ако имаш две скорости,когато включиш климатика,вентилатора трябва да заработи на ниската скорост и ако ти е изгорял този резистор(или термопредпазителя,както се вижда в посочената тема)няма да се включи изобщо.Когато температурата на двигателя се вдигне,или налягането в климатичната система се увеличи,вентилатора се включва на високата скорост,т.е. директно,без този резистор.
Изображение

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Проблем с охлаждането (перката) при пуснат климатик

Мнение от tankovbg » 10 фев 2009, 16:12

Дааа може и да сте прави, ама хич не съм чувал да ми се върти вентилатора, а трябваше да го гледам като работи климатика, може и да е работила ама тихо. А иначе оная джаджа в линка я имам и аз и бая се чудих какво е.

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 398
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: Проблем с охлаждането (перката) при пуснат климатик

Мнение от addition » 11 фев 2009, 13:53

tankovbg написа:Дааа може и да сте прави, ама хич не съм чувал да ми се върти вентилатора, а трябваше да го гледам като работи климатика, може и да е работила ама тихо. А иначе оная джаджа в линка я имам и аз и бая се чудих какво е.
Тая джаджа че я имаш не значи, че не е изгоряла. Пусни климатика, откачи я от буксата и я дай накъсо да видиш дали ще завърти перката. Или я премери с мултицет - 0,23 ома трябва да е, нещо такова.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 7 госта