Страница 1 от 2
Странно-Държи 2000 оборота.....
Публикувано: 04 мар 2009, 14:13
от terminatoro
Здравейте колеги,
от известно време колицата ми прави едни мизериики дет мн ме дразнят.
Когато колата е в движение и изключа от скорост държи обороти между 2000 и 3000, странното, е че веднага
щом спра се оправят

и да включа на скорост е същото, все едно си имам автопилот.
Жилото на газта не ми зяжда.Мислех за моточето за празен ход -но какво общо има това че оборотите се оправят само когато спра на място или евентуално загася двигателя и после пак га запаля.
Ще съм много благодарен на интелигентни мнения на хора който знаят за какво говорят!
Благодаря предварително на всеки който ме насочи къде да търся проблема.
Колата е ескорт 96-97ма 1.6 16v zetec-e combi
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Публикувано: 04 мар 2009, 14:48
от vargala81
terminatoro написа:Здравейте колеги,
от известно време колицата ми прави едни мизериики дет мн ме дразнят.
Когато колата е в движение и изключа от скорост държи обороти между 2000 и 3000, странното, е че веднага
щом спра се оправят

и да включа на скорост е същото, все едно си имам автопилот.
Жилото на газта не ми зяжда.Мислех за моточето за празен ход -но какво общо има това че оборотите се оправят само когато спра на място или евентуално загася двигателя и после пак га запаля.
Ще съм много благодарен на интелигентни мнения на хора който знаят за какво говорят!
Благодаря предварително на всеки който ме насочи къде да търся проблема.
Колата е ескорт 96-97ма 1.6 16v zetec-e combi
колега, на мен ми правише същите номера.откачих буксата на VSS ДАТЧИКА НА СКОРОСТНАТА КОТИЯ и проблема изчезна .след две седмици реших да сиго закъча ,закачихго и за моя радост проблема несе появи отново ,което ме навежда на мисълта че проблема е бил в лош контакт по куплонзите на този датчик.
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Публикувано: 04 мар 2009, 15:10
от terminatoro
vargala81 написа:terminatoro написа:Здравейте колеги,
от известно време колицата ми прави едни мизериики дет мн ме дразнят.
Когато колата е в движение и изключа от скорост държи обороти между 2000 и 3000, странното, е че веднага
щом спра се оправят

и да включа на скорост е същото, все едно си имам автопилот.
Жилото на газта не ми зяжда.Мислех за моточето за празен ход -но какво общо има това че оборотите се оправят само когато спра на място или евентуално загася двигателя и после пак га запаля.
Ще съм много благодарен на интелигентни мнения на хора който знаят за какво говорят!
Благодаря предварително на всеки който ме насочи къде да търся проблема.
Колата е ескорт 96-97ма 1.6 16v zetec-e combi
колега, на мен ми правише същите номера.откачих буксата на VSS ДАТЧИКА НА СКОРОСТНАТА КОТИЯ и проблема изчезна .след две седмици реших да сиго закъча ,закачихго и за моя радост проблема несе появи отново ,което ме навежда на мисълта че проблема е бил в лош контакт по куплонзите на този датчик.
Между другото забравих да спомена че точно за тоя датчик си мислех,защото той е единсвения датчик който има връзка с това дали колата се движи или не.
Може ли някой да ми обясни как точно работи тоя датчик и каква работа върши?
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Публикувано: 04 мар 2009, 15:41
от vargala81
виж тази тема.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=66&t=6235" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Публикувано: 04 мар 2009, 15:53
от terminatoro
супер си колега!
Големо мерси >:D<:

Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Публикувано: 04 мар 2009, 20:19
от VEGA
Аз имах сходен проблем, но оборотите ми бяха в диапазона от 1500 до 2000-2200. Откачих минуса за 20 минути и след това всичко беше тип-топ. Според мен компютъра, събира грешки от даден датчик и след време за това пак прави аномалии с оборотите. След като компютъра е рестартиран, грешки няма и не прави мизерии. Това ми го прави през период от 5-6 месеца. Стъпковото ми моторче е за смяна, но за сега мисля да карам така.
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Публикувано: 04 мар 2009, 21:49
от vargala81
VEGA написа: Стъпковото ми моторче е за смяна, но за сега мисля да карам така.
пробвали да го почистиш ?
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Публикувано: 05 мар 2009, 01:16
от VEGA
vargala81 написа:VEGA написа: Стъпковото ми моторче е за смяна, но за сега мисля да карам така.
пробвали да го почистиш ?
Не съм, защото не мога да го намеря къде се намира...
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Публикувано: 05 мар 2009, 12:38
от paci
Прегледай тази тема и виж Любо е дал описание на местоположението на КЛАПАНА!
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 1%87%D0%B5" onclick="window.open(this.href);return false;
Обърни внимание, че го нарича КЛАПАН.
Клапан за празен ход е при вас.
По-стара технология е моторче с червяк!
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Публикувано: 05 мар 2009, 18:10
от VEGA
Лягаш под колата и оглеждаш всмукателния колектор там е.
Ще легна да погледна тези дни и пак ще пиша, но имам и друг въпрос. Един приятел ми прати снимка на това клапанче, но не е сигурен дали е то, или нещо друго. Ето и снимката

Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Публикувано: 05 мар 2009, 18:12
от DigiPro
VEGA написа:Ще легна да погледна тези дни и пак ще пиша, но имам и друг въпрос. Един приятел ми прати снимка на това клапанче, но не е сигурен дали е то, или нещо друго. Ето и снимката
Да това е клапана.
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Публикувано: 06 мар 2009, 11:24
от VEGA
Преди демонтажа му ли да откача минуса на акумулатора или след като го сваля? Това черното в началото предполагам, че е букса и преди откачването и трябва да откача минуса? Само на тези две винтчета ли се държи, които виждам или има още нещо, което трябва да имам предвид?
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Публикувано: 06 мар 2009, 11:29
от samsung_bg
Откачи си минуса на акумулатора преди да започнеш да правиш каквото и да е, за да ти е мирна главата. Махаш буксата и развиваш двата болта. Чистиш, чакаш да изсъхне и после едино обучение на комп-а.
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Публикувано: 06 мар 2009, 11:43
от VEGA
после едино обучение на комп-а
Може да е и глупав въпроса ми, но какво ще рече едино обучение на комп-а. Имаш предвид да я запаля и да я оставя известно време да работи на място, за да се адаптира?
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Публикувано: 06 мар 2009, 11:53
от samsung_bg
1.Акумулатора е достатъчно да се изключи за около две минути-махаш минусовата клема.
2.След запалване оставяш двигателя да поработи на празен ход в продължение на три минути/или до достигане на нормална работна температура,стрелката да не е в зоната с бяло/,след това задържаш с педала на газта оборотите на 1200 в продължение на две минути.
3.След това трябва да се покара колата осем километра във всички режими и това е общо взето.
4.Много рядко може да се наложи влизане в авариен режим,индикация на това е че при подаване на контакт бензиновата помпа не бръмва и да замълчи както обикновенно,а бръмчи постоянно.Когато работи в авариен режим,компа се придържа към усреднените стойности заложени във флаша и ще имаш проблеми с разхода на гориво,придърпвания и др. примерно.На Форд комповете са адаптивни/мисля Брок беше споменал някъде как след продължителна цедка по магистралата,имал чувството,че колата реагира след това,като ужилена и на най-малкото бутване на газта/.
5.Нормално е примерно след горното обучение и по-дълго да имаш проблем с ниските примерно и придърпвания,това да не те притеснява.При моя Мондак след нулиране имам проблем с ниските около 20-30 км.Някои хора правили си опити да обучават по написания горе и в книгите начин,а след това и без никакво обучение да слагат клемата и карат,казват че никакви разлики не са усетили.Аз до сега не съм си правил експерименти,гледам да се придържам към горенаписаното. Може и още да се пише по темата,но айде че стана мн.дълго
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Публикувано: 06 мар 2009, 18:10
от VEGA
Това клапанче е на адски шибано място и няма как да го сваля, точно отстрани на изпускателния колектор и преди това има куп маркучи и кабели, които пречат да се демомтира. Явно ще трябва да се иде в сервиз...
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Публикувано: 07 мар 2009, 00:37
от Berilii
VEGA написа:Това клапанче е на адски шибано място и няма как да го сваля, точно отстрани на изпускателния колектор и преди това има куп маркучи и кабели, които пречат да се демомтира. Явно ще трябва да се иде в сервиз...
Найстина е много шибано аз на моето мондео съм го свалял 3 пъти и всеки път ми отнема поне по 30 минути и волско търпение. Това което описваш като проблем няма да се реши с чистене. Проблема съм го анализирал преди време при мен(тъи като си правих експерименти е ЕКУ модула). Управляващият транзистор в схемата на ЕКУ е TIP147, който се управлява с импулси които се изработват на база напрежение подавано към минусовият проводник на клапана за празен ход в предходните 10 минути и VSS сигнал в текущия момент. Ако имаш прекъсване или зацапване на кабелите към клапана за празен ход, колата се шашка и неможе да си променя адекватно оборотите. Още по фрапиращото е, че ако има стичен заряд въху компа паметта се опренява много бавно. И затова компа подава по-ниско напрежение съответно отваря клапана и се увеличават оборотите до момента в които се получи сигнал от VSS че колата е спряла и се свалят оборотите. Обикновенно некъдърни газаджии ебават майката на пейзажа защото задължително се пипа захранващият проводник +12V на клапана.
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Публикувано: 07 мар 2009, 13:24
от VEGA
Ми според мен трупа грешки в комп-а и след известно време почва тия мизерии с оборотите.
Нищо няма да правя, зарязвам е така и това е...
Вчера цял следобяд се врях под и над нея, като къртица и станах мърляк, заради тва шибано клапанче...
Поне го видях къде е...
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Публикувано: 07 мар 2009, 16:36
от terminatoro
Аз да се похваля, че днеска с много зор успях да го сваля и почистя прословутото клапанче,изчистих МАФ-а, напръсках с контактен спрей,всички възможни букси на датчиците, разбира се откачих и минуса да се "занули" компа.
Не мога да кажа дали има голям ефект, защото колата беше позагряла а на мен проблеми ми прави главно сутрин. Но определено се усеща разлика,защото сега колата работи по-равномерно.
Направи ми впечатление, че клапанчето беше бая омърляно от вътре и след интервенцията с препарата светна цялото.
Не знам как се сваля на фиестата ама на мойто кола е ужас- едното болче се отвърта от горе, а за другото си счупих ръцете да рова от долу...... голема гадост и дано не ми се налага повече да го права.
Успех на който се захване да си "играе"

Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Публикувано: 07 мар 2009, 20:05
от Berilii
Браво колега в опита гори заблудата.
