Реле за подгряване
Публикувано: 17 окт 2009, 16:12
Здравейте всички.
имам един въпрос относно това реле за подгряване. Колата (Ескорт 1.8 ТД, 90 к.с.) Пали много трудно в тези вече студени дни. А и през лятото си палеше трудно.. Забелязах, че твърде малко време свети лампата за подгряването. Премерих с мултицет за какъв период от време се подава напрежение на свещите, т.е. колко време работят преди палене. Това беше днес сутринта, когато си е доста студено. Оказа се, релето подава напрежение за около 5 секунди при напълно студен двг (непален от снощи). Това на мен ми се струва твърде малко при тези ниски температури (а какво ли ще е зимата). На предишния ми ескорт съм мерил съшото това нещо, но с контролна лмапа( предполагам с мултицет също е коректно замерването) и подгряването беше над 15 секунди. Дори лампата гаснеше и след това свещите грееха още десетина секунди. Като след прекратяването на греенето се чуваше едно цъкване от към релето. И съответно колата си палеше нормално. А сега при тази кола - 5 секунди подгряване и това е. Нито се чува цъкване, нито пали лесно. А и не виждам разлика в времето за подгряване при студен двигател и топъл.
Та въпроса ми е: коректно ли е диагностицирането на релето по гореописания начин? За смяна ли е със сигурност? Колко време подгряват свещите на колеги с такъв двг? Обаждах се в няколко магазина да питам за цена, но не могат да ми кажат без номера на релето, но пък въздишат колко било скъпо... Някой знае ли за какви пари да се готвя. Другата седмица ще отида с релето в магазин, ама не ми се чака, ще ми се днес-утре да разбера какво ме чака
И нещо друго: при меренето на времето за подгряване, забелязах, че на крайната свещ (от към ангренажа) напрежение няма. Реших, че свеща е изгоряла. Странното е, че като пипна с мултицета на мостовия кабел, който свързва свещите в края, там където се свързва със споменатата свещ (накрая, малко преди свеща, седи оголен кабели и е достъпен) си има 12 В напрежение. Но като пипна на свеща(т.е. взимам плюс от нея) - няма никой. Не разбирам много от ел.неща, та се чудя това значи ли че свеща е изгоряла или е зацапана връзката между кабела и свеща и затова няма напрежение на самата свещ. Ако някой каже лесен начин на диагностика на свещите, но без да се свалят- ще съм много благодарен.
Може би из форума има вече отговори на тези въпроси, но за съжаление сега нямам време да се ровя, така че се извинявам, ако задавам излишни въпроси. другата седмица трябва да го преборя този проблем, затова дано да получа мненеи от колегите...
Поздрави
имам един въпрос относно това реле за подгряване. Колата (Ескорт 1.8 ТД, 90 к.с.) Пали много трудно в тези вече студени дни. А и през лятото си палеше трудно.. Забелязах, че твърде малко време свети лампата за подгряването. Премерих с мултицет за какъв период от време се подава напрежение на свещите, т.е. колко време работят преди палене. Това беше днес сутринта, когато си е доста студено. Оказа се, релето подава напрежение за около 5 секунди при напълно студен двг (непален от снощи). Това на мен ми се струва твърде малко при тези ниски температури (а какво ли ще е зимата). На предишния ми ескорт съм мерил съшото това нещо, но с контролна лмапа( предполагам с мултицет също е коректно замерването) и подгряването беше над 15 секунди. Дори лампата гаснеше и след това свещите грееха още десетина секунди. Като след прекратяването на греенето се чуваше едно цъкване от към релето. И съответно колата си палеше нормално. А сега при тази кола - 5 секунди подгряване и това е. Нито се чува цъкване, нито пали лесно. А и не виждам разлика в времето за подгряване при студен двигател и топъл.
Та въпроса ми е: коректно ли е диагностицирането на релето по гореописания начин? За смяна ли е със сигурност? Колко време подгряват свещите на колеги с такъв двг? Обаждах се в няколко магазина да питам за цена, но не могат да ми кажат без номера на релето, но пък въздишат колко било скъпо... Някой знае ли за какви пари да се готвя. Другата седмица ще отида с релето в магазин, ама не ми се чака, ще ми се днес-утре да разбера какво ме чака

И нещо друго: при меренето на времето за подгряване, забелязах, че на крайната свещ (от към ангренажа) напрежение няма. Реших, че свеща е изгоряла. Странното е, че като пипна с мултицета на мостовия кабел, който свързва свещите в края, там където се свързва със споменатата свещ (накрая, малко преди свеща, седи оголен кабели и е достъпен) си има 12 В напрежение. Но като пипна на свеща(т.е. взимам плюс от нея) - няма никой. Не разбирам много от ел.неща, та се чудя това значи ли че свеща е изгоряла или е зацапана връзката между кабела и свеща и затова няма напрежение на самата свещ. Ако някой каже лесен начин на диагностика на свещите, но без да се свалят- ще съм много благодарен.
Може би из форума има вече отговори на тези въпроси, но за съжаление сега нямам време да се ровя, така че се извинявам, ако задавам излишни въпроси. другата седмица трябва да го преборя този проблем, затова дано да получа мненеи от колегите...
Поздрави