Проблем с тоците на Фокус 2001
Публикувано: 21 ное 2009, 21:02
Здравейте, карам Фокус 2001 1.8 115 TDCI. Имам доста интересн проблем със зареждането на акумулатора.
Значи ремотнирах оригиналното реле преди 1 година Магнети Марели и сега се скапа. Реших да си купя ново и да го монитирам. След като го монтирах веднага след стартирането на двигателя започваше да играе волтажа и оборотите. Реших че е дефектно и го смених с друго. Новият поработи от 04.11 до 19.11. Тук проблема се проявява само когато е студена колата, играе волтажа, пада до 12.5 и и вдига до 15.5...16 Волта!!! Реших, че отново съм карък и отидох да взема друг регулатор. Сложих го и сега зарежда на 14.6/7 и когато прекаля с консуматорите светва лампата за акумулатора ( фарове, парно, радиатор, музка )
Въпроса ми е следния, какво може да е причината според вас?
от МП ми каза че 15 волта е нормално ?!?!?!? Как може да е нормално като кипенето на акумулатора започва след 14.5 !?!?!?
These are general voltage ranges for six-cell lead-acid batteries:
Open-circuit (quiescent) at full charge: 12.6 V to 12.8 V (2.10-2.13V per cell)
Open-circuit at full discharge: 11.8 V to 12.0 V
Loaded at full discharge: 10.5 V.
Continuous-preservation (float) charging: 13.4 V for gelled electrolyte; 13.5 V for AGM (absorbed glass mat) and 13.8 V for flooded cells
All voltages are at 20 °C, and must be adjusted -0.022V/°C for temperature changes.
Float voltage recommendations vary, according to the manufacturer's recommendation.
Precise (±0.05 V) float voltage is critical to longevity; too low (sulfation) is almost as bad as too high (corrosion and electrolyte loss)
Typical (daily) charging: 14.2 V to 14.5 V (depending on manufacturer's recommendation)
Equalization charging (for flooded lead acids): 15 V for no more than 2 hours. Battery temperature must be monitored.
Gassing threshold: 14.4 V
After full charge the terminal voltage will drop quickly to 13.2 V and then slowly to 12.6 V.
Portable batteries, such as for Miners' cap lamps (headlamps) typically have two cells, and so the voltages are one third of those shown here.
Значи ремотнирах оригиналното реле преди 1 година Магнети Марели и сега се скапа. Реших да си купя ново и да го монитирам. След като го монтирах веднага след стартирането на двигателя започваше да играе волтажа и оборотите. Реших че е дефектно и го смених с друго. Новият поработи от 04.11 до 19.11. Тук проблема се проявява само когато е студена колата, играе волтажа, пада до 12.5 и и вдига до 15.5...16 Волта!!! Реших, че отново съм карък и отидох да взема друг регулатор. Сложих го и сега зарежда на 14.6/7 и когато прекаля с консуматорите светва лампата за акумулатора ( фарове, парно, радиатор, музка )
Въпроса ми е следния, какво може да е причината според вас?
от МП ми каза че 15 волта е нормално ?!?!?!? Как може да е нормално като кипенето на акумулатора започва след 14.5 !?!?!?
These are general voltage ranges for six-cell lead-acid batteries:
Open-circuit (quiescent) at full charge: 12.6 V to 12.8 V (2.10-2.13V per cell)
Open-circuit at full discharge: 11.8 V to 12.0 V
Loaded at full discharge: 10.5 V.
Continuous-preservation (float) charging: 13.4 V for gelled electrolyte; 13.5 V for AGM (absorbed glass mat) and 13.8 V for flooded cells
All voltages are at 20 °C, and must be adjusted -0.022V/°C for temperature changes.
Float voltage recommendations vary, according to the manufacturer's recommendation.
Precise (±0.05 V) float voltage is critical to longevity; too low (sulfation) is almost as bad as too high (corrosion and electrolyte loss)
Typical (daily) charging: 14.2 V to 14.5 V (depending on manufacturer's recommendation)
Equalization charging (for flooded lead acids): 15 V for no more than 2 hours. Battery temperature must be monitored.
Gassing threshold: 14.4 V
After full charge the terminal voltage will drop quickly to 13.2 V and then slowly to 12.6 V.
Portable batteries, such as for Miners' cap lamps (headlamps) typically have two cells, and so the voltages are one third of those shown here.