Страница 1 от 1
Въпрос за оригинално радио на ескорт
Публикувано: 26 ное 2009, 22:49
от Nikolaycho
Здравейте колеги.
Колата си има оригинално вградено радио, което си се пуска при подаване на контакт и съответно се изключва при изключване на двигателя. Искам да попитам как да го настроя така, че да не се изключва като изключа колата? Веднъж го бях направил случайно, но после рамонт по токовете и изчезна тази функция... Може да е тъп въпроса, но аз съм цял ден в колата с чести тръгвания и спирания и радиото ми е най-добрата компания:)
Re: Въпрос за оригинално радио на ескорт
Публикувано: 26 ное 2009, 23:05
от HACKO
А опита ли се да не въртиш ключа до крайно положение, като гасиш, щото когато ключа е на първа степен не е на контакт, а радиото работи.
Re: Въпрос за оригинално радио на ескорт
Публикувано: 26 ное 2009, 23:08
от Nikolaycho
Не разбрах много какво каза

, но вкарваш ключа, завърташ един път(не е на контакт) радиото тръгва. Даваш контакт, запалваш радиото леко се рестартирта и си продължава. И на обратно - изключваш една степен назад - радиото работи, съвсем изключваш и вадиш ключа - радиото спира. Ей това последното не искам да става:)
Re: Въпрос за оригинално радио на ескорт
Публикувано: 27 ное 2009, 12:12
от peterdi_bg
Nikolaycho написа:Здравейте колеги.
Колата си има оригинално вградено радио, което си се пуска при подаване на контакт и съответно се изключва при изключване на двигателя. Искам да попитам как да го настроя така, че да не се изключва като изключа колата? Веднъж го бях направил случайно, но после рамонт по токовете и изчезна тази функция... Може да е тъп въпроса, но аз съм цял ден в колата с чести тръгвания и спирания и радиото ми е най-добрата компания:)
Проблема ти е лесен.
Трябва да си вържеш радиото към друг източник на ток, който не минава през контактния ключ. Ще гледаш обаче да не си го забравяш, че после може да няма палене.
При мене радиото е вързано с плафона и запалката и работи постоянно. Осигурява се от два бушона, единия който е за тях другия е на самото радио.
Да разбираме, че радиото ти си тръгва самО като завъртиш ключа или си има копче за пускане?
Re: Въпрос за оригинално радио на ескорт
Публикувано: 27 ное 2009, 16:58
от Nikolaycho
Е естествено си има копче за пускане и гасене. За свързването към друг ток е вариант, НО

Няма ли някакви настройки нещо, защото веднъж успях да го направя така (без да искам) без да сменям източника на ток. Ама нали като се махне акумулатора се рестартира та изчевзна тази опция....
Re: Въпрос за оригинално радио на ескорт
Публикувано: 28 ное 2009, 15:19
от TED
На кугара ми преди да го махна оригиналното радио 6000 RDS работеше по следният начин:
1. На контакт или на АСС (положението преди контакта) се включва, като с бутона on/off може да се изключи.
2. Като се изкара ключа радиото се изключва и ако се натисне бутона on/off може да се включи. Някъде бях чел че така работело само за 10 мин. и се самоизключвало за да не разреди акумулатора. Никога не съм го чакал за да проверя.
Не случайно всички радиа за коли имат два плюса, от акумулатора и от контакт-а. Това се прави за да се пази паметта за настройките и за да не ти разрежда акумулатора. Не ги свързвай и двата към постоянен плюс, така ще си убиеш акумулатора.
Re: Въпрос за оригинално радио на ескорт
Публикувано: 04 дек 2009, 18:10
от peterdi_bg
TED написа:Не случайно всички радиа за коли имат два плюса, от акумулатора и от контакт-а. Това се прави за да се пази паметта за настройките и за да не ти разрежда акумулатора. Не ги свързвай и двата към постоянен плюс, така ще си убиеш акумулатора.
Т.е. имаш предвид, че от изключено радио на постоянен плюс (както е при мене към запалката и плафона) се изтощава акумулатора? Чак тия дни се замислих, че всъщност по-големи проблеми такива имах точно след като си сложих радиото от рено преди около година. Смятам да си реша проблема като сложа основния плюс през ключ.
Re: Въпрос за оригинално радио на ескорт
Публикувано: 13 дек 2009, 12:20
от methodboy
Nikolaycho написа: Може да е тъп въпроса, но аз съм цял ден в колата с чести тръгвания и спирания и радиото ми е най-добрата компания:)
Ами нали си в колата за какво ти е да вадиш ключа от таблото. Първо положение (само в това положение можеш да вкараш ключа) няма тоци никъде освен плафони часовници и някои други които си го искат. На второ положение ми светва радоито и един клапан на ГНП-то. На следващото положение контакт, след него стартер. Защо трябва да мислиш нещо което вече е измислено. То радиото си работи нито храна иска нито вода само едно леко завъртане. Като излезеш от колата няма да го слушаш, не ти трябва да работи. А ако наистина искаш да си намериш работа прекъсни трети проводник който е ACC+ и кабелчето от трети пин на БУКСАТА!!! го свързваш с кабела на първи пин. Така получаваш постоянно захранване и го гасиш от бутона. Като се изгаси от там няманикаква консумация само тая за паметта която си я има отпреди. В НИКАКЪВ случай не свързвай отрязания кабел от трети пин идващ от инсталацията към кабела на първи пин. Нищо няма да изгори ама няма и да ти свири радиото.
Забравих препратката:
http://teletehnika.km.ru/articles.php@id=92" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Въпрос за оригинално радио на ескорт
Публикувано: 14 дек 2009, 08:33
от peterdi_bg
methodboy написа:А ако наистина искаш да си намериш работа прекъсни трети проводник който е ACC+ и кабелчето от трети пин на БУКСАТА!!! го свързваш с кабела на първи пин. Така получаваш постоянно захранване и го гасиш от бутона. Като се изгаси от там няманикаква консумация само тая за паметта която си я има отпреди. В НИКАКЪВ случай не свързвай отрязания кабел от трети пин идващ от инсталацията към кабела на първи пин. Нищо няма да изгори ама няма и да ти свири радиото.
Аз май направих същото, само че при мене е на 4 и 7. Има ли разлика дали постоянния ток отива в единия (който захранва радиото) и оттам се връзва с жичка към другия (за паметта) или се разделя и отива директно и в двата? Не би трябвало. Ще преглеждам за проблеми по връзките.
Re: Въпрос за оригинално радио на ескорт
Публикувано: 30 яну 2010, 19:43
от Йонко
Друг въпрос за радиото (оригинално): ако махна акумулатора дали след това ще ми поиска код? Защото на стъклото на вратата има малка кръгла прозрачна лепенка с надпис keykode, а иначе радиото си има нещо като падащ панел на част от бутоните?
Re: Въпрос за оригинално радио на ескорт
Публикувано: 30 яну 2010, 21:23
от methodboy
Йонко написа:Друг въпрос за радиото (оригинално): ако махна акумулатора дали след това ще ми поиска код? Защото на стъклото на вратата има малка кръгла прозрачна лепенка с надпис keykode, а иначе радиото си има нещо като падащ панел на част от бутоните?
Ахам. Но няма страшно ще ти го кажем ако кажеш серийния номер.
.
Re: Въпрос за оригинално радио на ескорт
Публикувано: 20 май 2017, 18:30
от Vipfac3
Здравейте колеги,искам да попитам как мога да разбера кода на касетофона ми и съответно да го въведа.
Форд Фиеста 1.3 бензин 1996 г
MODEL 5000 RDS
SERIAL NO M100115
PART NO 96AP-18K876-AC
БЛАГОДАРЯ за вниманието!
Re: Въпрос за оригинално радио на ескорт
Публикувано: 20 май 2017, 19:06
от ЯЛТА
Vipfac3 написа: ↑20 май 2017, 18:30
Здравейте колеги,искам да попитам как мога да разбера кода на касетофона ми и съответно да го въведа.
MODEL 5000 RDS SERIAL NO M100115
Имаме си тема за разкодиране :
https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 28#p557766