Страница 1 от 1

Дразнещ проблем с паленето

Публикувано: 15 яну 2010, 11:59
от peterdi_bg
Колеги, да взема да събера малко мнения...

От няколко месеца всеки ден се повтаря едно и също. Първо палене след като колата е изстинала достатъчно (7-8 часа) протича по следния начин: завъртам, колата пали и прекъсва веднага. Завъртам втори път, колата пали но не винаги успява да задържи без да прекъсне пак. Това става на смукач докрай. Акумулатора не е паднал (показа ми при мерене 12,7 V), но да кажа че и с резервния акумулатор прави същото. Свещите са ми на един месец, кабелите ги смених вчера, диагностика и центровка миналата седмица, бензинов филтър сменен, колата като позагрее е пушка и направо хвърчи, ама това палене ме дразни. Чудя се за няколко неща: гъсто масло ли е (15W40), карба ли нещо не е в ред? И бих попитал - ръчния смукач кое отваря повече, достъпа на бензин или на въздух, или и на двете, щото първите няколко минути ако карам без него и имам проблеми с потеглянето на първа - да знам ако може да си дорегулирам карба кое да намалявам. Остава и още един вариант - конденз в делкото, което не е уплътнено, и да разсейва токовете... щото като е позагряла колата изобщо няма такъв проблем.

Re: Дразнещ проблем с паленето

Публикувано: 15 яну 2010, 14:24
от madboy
Смукача не отваря, а затваря клапа за въздух. Получава се по-богата горивна смес.

Re: Дразнещ проблем с паленето

Публикувано: 15 яну 2010, 14:29
от peterdi_bg
Мерси за инфото, ще пиша допълнително

Re: Дразнещ проблем с паленето

Публикувано: 15 яну 2010, 15:29
от paci
Пали на пълен смукач и леко я подържай с педала на газта ако иска и не се мръщи.
Веднага тръгни да прибираш смукача и да я усещаш дали се облекачва или не. Отново бъди готов на педала на газта с леко галене.
Опитвай да прибираш смукача до средно положение и виж дали ще се успокои и ще нормализира работата.
Моя Ескорт така се държеше на студено на бензин и така се оправях с него.
Закрепваше се на смукач на средата и като позагрее в движение го прибирах.
Май ти го лафих това на Събора.
Ако усещаш, че само при влажно време ти прави мизерии, смени капачката.
Кабелите разбарх, че си ги сменил.
Делкото ще трябва да огледаш за окиси по пътечките.
Виж в една тема Валери говори за едно пластмасово под капачката, виж дали трябва да има при теб, дали е на място и в какво състояние е.
При мен карба се нуждаеше от ревизия, но като покарах на бензин се нормализира.
Нямаше нужда да го барничкаме защото все пак палех на бензин и се движех и то доста добре последно преди да го продам :)
При палеца май също имаше някакво износване.
При мен той беше нов сменен от бившия собственик.
Заради малоумни майстори беше изпосменил сума ти неща заради кофти поведение в мокро време.
Намокреше ли се няма ГАЗ няма бензин, давеше се и прекъсваше яко.
Всичко се дължеше на липсата на това пласмтасовото под капачката.
Познавах се с бившия собственик от многого годни, бях карал Ескорта преди да го купя и знаех за този проблем.
Така го взех и тръгнах и аз да се боря с него.
Той ми каза какво е сменявал и че не е от тези неща.
Накрая попаднах на един който човека си каза, че е тенекеджия и няма какво да ми рови по двигателя, но беше карал Форд и поназнайваше някои работи и той откри липсата на тази пластмаса под капачката.
След това смених и кабелите и капачката и свещите и Ескорта литна особенно след намесата на един който горкия за малко да го напсувам човека, но си излезе грамотен, оправи доста неща и бях доволен.

Re: Дразнещ проблем с паленето

Публикувано: 15 яну 2010, 21:18
от madboy
Да, пробвай с наполовина дръпнат смукач как ще е.

Re: Дразнещ проблем с паленето

Публикувано: 15 яну 2010, 23:49
от peterdi_bg
Същото е. Има вероятност да се окаже бедна смес, ако не е нещо по делкото в което се съмнявам. Ще пиша допълнително.

По въпроса за смукача: тя колата веднъж като се задържи да не гасне, с дръпнат смукач тръгва и върви без проблеми. Като вземе да позагрява го прибирам и си е ОК.

По въпроса за пластмасата: при моя модел мисля че такова нещо няма, освен ако не е с формата на пръстен (Паци, ти би трябвало да имаш представа как изглежда това чудо), като махна дистрибуторната капачка отдолу има само палец и под него е чукчето, ако тая пластмаса е плосък кръг под палеца значи я нямам, ако е нещо друго не знам къде би могло да бъде. Гледах схемите в ръководството на руски, което имам, не видях да е описана някаква пластмаса която да ми липсва.

Re: Дразнещ проблем с паленето

Публикувано: 16 яну 2010, 11:37
от paci
peterdi_bg написа:По въпроса за пластмасата: при моя модел мисля че такова нещо няма, освен ако не е с формата на пръстен (Паци, ти би трябвало да имаш представа как изглежда това чудо), като махна дистрибуторната капачка отдолу има само палец и под него е чукчето, ако тая пластмаса е плосък кръг под палеца значи я нямам, ако е нещо друго не знам къде би могло да бъде. Гледах схемите в ръководството на руски, което имам, не видях да е описана някаква пластмаса която да ми липсва.
Точно там би трябвало да бъде ако изобщо я има на този модел.

Re: Дразнещ проблем с паленето

Публикувано: 19 яну 2010, 17:19
от madboy
Не е пръстен, по-скоро като шайба.

Re: Дразнещ проблем с паленето

Публикувано: 25 яну 2010, 12:46
от peterdi_bg
Стигам до извода че акумулаторите са ми заминали и двата, та ще си взимам нов.
Алтернаторът явно си ми е в ред.
С новите свещи и кабели колата си е супер като загрее, днеска й долях и малко масло че беше взело да пада нивото (вероятно и това играе роля).
Настройките на карбуратора не помогнаха, само дето си увеличих разхода докато се усетя каква смес ми е оптимална.
Ще ги дам тия 100лв за нов акумулатор и не може да няма подобрение! За моя огромна радост даже и при бавно въртене на стартера колата си захапва и пали, въпроса е че не й стига явно тока да задържи, та задържа на 3-ия или 4-ия път.

Re: Дразнещ проблем с паленето

Публикувано: 25 яну 2010, 13:57
от HACKO
peterdi_bg написа:....... За моя огромна радост даже и при бавно въртене на стартера колата си захапва и пали, въпроса е че не й стига явно тока да задържи, та задържа на 3-ия или 4-ия път.
При карбураторите е така, достатъчно е да превърти и 5V да има ще запали, на запалителната система и трябва минимален ток. При инджекционите ниското напрежение е проблем. Това че ти гасне не се дължи на ток, а на работата на смукача, има система която товаря леко клапата като запали и в зависимост от вакума респективно оборотите отваря или затваря клапата за да поддържа оборотите. Но тази с-ма не е чак толкова прецизна и се налага да се прави корекция, когато е по-студено, даже и както казваш да изгасне един-два пъти. Със подходяща работа с педала на газта може да се игнорира.

Re: Дразнещ проблем с паленето

Публикувано: 27 яну 2010, 13:27
от peterdi_bg
Явно в работата с педала на газта не ме бива много... Днес сложих новия акумулатор и да кажа честно голяма разлика нямаше - освен че въртеше видимо по-живо, ама то и времето се постопли. Леко си обогатих сместа. Стартера ми е за сваляне и проверки, обаче това със сигурност не е единственото нещо за изкусуряване.

Re: Дразнещ проблем с паленето

Публикувано: 28 яну 2010, 08:45
от peterdi_bg
Обогатяването на сместа помогна за това да не ми прекъсва преди да загрее съвсем, аз се заблуждавах че ми е висок разхода заради богата смес а той е висок заради това че карам по-дълго на смукач, с новия акумулатор върти по-бързо и пали по-лесно въпреки опасенията ми че маслото е гъсто; личи си че акумулатора не пада изобщо, за разлика от стария. А оттук нататък само остава да си донастроя нещата по сместа. Във всеки случай ще си прегледам и стартера щото някой път шалтера не изхвърля бендикса и се чува как върти нищо. Стартерът не е свалян от памтивека, на първо време ще му изчистя контактите ама скоро няма да е, ако не ми падне гараж...

Re: Дразнещ проблем с паленето

Публикувано: 28 яну 2010, 12:02
от HACKO
peterdi_bg написа:..... Във всеки случай ще си прегледам и стартера щото някой път шалтера не изхвърля бендикса и се чува как върти нищо. Стартерът не е свалян от памтивека, на първо време ще му изчистя контактите ама скоро няма да е, ако не ми падне гараж...
Ако чуваш стартера да върти а д-ля не се развърта, шалтера е изхвърлил бендикса, иначе няма да се включи стартера, проблема е в бендикса износил се е.

Re: Дразнещ проблем с паленето

Публикувано: 28 яну 2010, 15:15
от peterdi_bg
Той явно прави много голям луфт, при положение че може или да върти двигателя нормално, или да не го върти изобщо? Или пък не се изхвърля докрай? Ще си проличи чак като го изкарам и го видя какъв е... иначе предполагам че може още да си го намери човек без проблеми нов по магазините.