Страница 1 от 3

Диагностика за EEC IV и EEC V

Публикувано: 24 яну 2010, 23:28
от dido333
Тази тема е за хората които иска да направят диагностка на своя форд (до 2004г. - Escort, Mondeo, Focus, Fiesta, Transit, Ka, Puma, Cougar, (включително американски) Mustang, F150).
Програмата ForDiag прави чудесна диагностика на вашия форд :
-чете грешки от ECU
-търка грешки ECU
-живи дани от ECU (MAF, скорост, обороти, t въздух, t охлаждане, ъгал на запалване, акумулатор V, TPS, Лабда сонда и др.....)
-има осцилоскоп за анализ
-тест TPS
-тест MAF
-тест MAP
-адаптация на ECU (обучение на ECU)
Програмата се обновява постояно (добавят се нови и нови възможности за диагностика)
Може да се изтегли безплатно, но за целта ви трябва "data cable" които се намира в Чехия и струва около 150$ (кабела пристига в България за около 20 дена)
Кабела е OBD и подаржа 2 и 10 pin на буксата(EEC V), както и 3 и 11 pin(EEC IV)
За повече информация тук:
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694
За контакти: tchvatal@ezop.cz -Tomas Chvatal (на англиски език)

Моя кабел пристигна тази седмица - успях да направа диагностика на два Ford Escort
Единя е ОК а другия има проблем с газовата (има грешки и ланда сонда не показва вярно)

Re: Диагностика за EEC IV и EEC V

Публикувано: 25 яну 2010, 09:00
от Peshe
Здравей,колега!
Първо честито за придобивката!Имам една молба,ако е възможно, да помогнеш.Колата ми е същата като твоята от аватара ти - 1,6 Зетек,само че е 97 година,комби.EEC IV e управлението.Понеже се наложи да сменям ТПС сензора не съм убеден,че е настроен правилно.В Ауто дата дават доста голям толеранс от 0,55-1,2 волта при затворена дроселова клапа.Пробвах на 0,6,след това на 0,8...0.9 волта,като след всеки реглаж на ТПС-а ресетвах ЕКУ-то.
Странно се държи - на по-ниските стойности държи перфектно празен ход,но набира някак си по-мудно.На 0.9 волта на ТПС-а отклика на газта е по-добър,но понякога кати изключа от скорост оборотите не са около 1050-1100,а падат под 900 и за секунда ги стабилизира.Молбата ми е,ако имаш опит и знаеш нещо по въпроса за оптималната настройка на ТПС сенсора (говориме за стойност на напрежението при затворен дросел)да подскажеш на колко точно да го настроя?

Благодаря ти предварително!

Re: Диагностика за EEC IV и EEC V

Публикувано: 25 яну 2010, 11:10
от HACKO
Добре, пусна мухата, обаче моля те за хората които не разбираме съответните езици, дай малко повече инфо относно програмите. Има някакви линкове за изтегляне на програми, тези програми ли са софтуера за който говориш, как стоят нещата със лиценза, тези програми свободни ли са или се плащат и колко? Евентуално кабелите колко струват и как да се поръчат?

Re: Диагностика за EEC IV и EEC V

Публикувано: 25 яну 2010, 22:16
от dido333
Здрасти колега Peshe
Относно TPS мога да ти дам мои измервания които съм правил преди на колата
1. Извод А-В - 0.72 Кома
2. Извод А-С - 3.82 Кома
За напрежението не съм обърнал внимание, когато правих диагностика(още разучавам).
Ще го погледна и ще ти кажа с сигорност колко е при мен.

Здрасти колега HACKO
Относно линковете да това са:
http://www.ezop.cz/tomas/fordiag/downlo ... p_v118.exe
http://www.ezop.cz/tomas/fordiag/download/fordiag.exe
Първия линк е инсталация на програмата, а другия самата програма без да се инсталира.
Относно самата програма:
Да безплатна е, но не тръгва без кабела! (с друг кабел невярвам да работи)
Програмата може да се свали и да се разгледа.
Относно Кабела:
Ще трябва да го поръчате от Чехия чрез банков превод.
Тои струва 88.00$, но има и други разходи.
Пощенски за самата пратка 24.60$
Хонорар за Чешката банка 11.00$
И Хонорар за Вашата банка 26.00$
Общо 149.60$ (пращате 123.60 в Чехия а останалото в България)
Ако се съберете повече хора може да ви излезе и по евтино.
Относно Поръчката трябва да се свържете с Tomas Chvatal e-mil: tchvatal@ezop.cz (на англиски език)
Относно комуникацията на англиски език може да ползвате google преводачката
http://translate.google.bg/?hl=bg&tab=wT#
На мен ми свърши доста работа.

Re: Диагностика за EEC IV и EEC V

Публикувано: 25 яну 2010, 22:41
от HACKO
Благодаря много.

Re: Диагностика за EEC IV и EEC V

Публикувано: 26 яну 2010, 11:00
от Peshe
Благодаря и от мене!Ще чакам,когато имаш възможност да ми кажеш и стойностите на напрежението. :D

Re: Диагностика за EEC IV и EEC V

Публикувано: 26 яну 2010, 15:53
от urgan
Добре де баси хонорарите разбираш ли половината от цената, не работят ли с нещо като пейпал или нещо такова.

Re: Диагностика за EEC IV и EEC V

Публикувано: 27 яну 2010, 19:39
от dido333
Здрасти колега Peshe
Напрежението при затворена дроселова клапа е 0.76V

Здрасти колега urgan
Знам че много пари отиват за банкова приемия. В началото незнаех, че е така. Но сега пътия е извървян и ще е по-лесно за другите.
По принцип кабела се продава в Чехия (най вече) има и други продажби извън Чехия (Германия, Италия).
Когато превеждах парите разбрах, че Westar Union (пощенски запис) искат 25лв за превода, но не го използвах.
Всичко е въпрос на договаряне. Може и да се договорите за друг начин на разплащане(незнам какви са таксите там).
Ще го попитам дали има други начини за разплащане.

Re: Диагностика за EEC IV и EEC V

Публикувано: 28 яну 2010, 11:17
от Peshe
Много ти благодаря,колега! _friends_

Re: Диагностика за EEC IV и EEC V

Публикувано: 28 яну 2010, 18:05
от dido333
Здрасти колега urgan
Обещах ти да попитам за друк начин на разплащане и отговора беше:

Аз не знам какъв е твоя (банка?), Но
опростена е PayPal. Това е малко по-евтини (и малко по-бързо).
Можете да създадете само сметка към PayPal и
при плащане с PayPal, Paypal автоматично ще таксува парите си
от вашата банкова карта.
Аз съм опитвал няколко пъти без проблем.

Re: Диагностика за EEC IV и EEC V

Публикувано: 29 яну 2010, 18:29
от Peshe
Дидо,само да уточниме - Форда ти с пластмасовите колектори ли е,или с метални? Питам,понеже има разлика в ТПС сензорите и съответно в Аутодата-те дават различни стойности на напрежението при затворена и напълно отворена дроселова клапа.Ако е с пластмасовите колектори (както е моята Фордела),то направо ще настроя потенциометъра на 0.76 Волта,както си писал по-горе в темата и ще видя как се държи. :roll:
Благодаря ти предварително за отзивчивостта!

Re: Диагностика за EEC IV и EEC V

Публикувано: 29 яну 2010, 18:50
от urgan
Точно за пей пал става дума. С пей пал всичко е лесно. Така плащам доста работи и е мнного удобно.
Благодаря ти за реакцията >:D<:

Re: Диагностика за EEC IV и EEC V

Публикувано: 29 яну 2010, 19:40
от dido333
Здрасти колега Peshe
За жалост колата ми е с метални колектори и версия на ECU EEC IV.
При тебе е ECU EEC V и Аутодата дават 0.9V за TPS.
Нямам познат с EEC V, за да направим диагностика за сравнение. :roll:

Здрасти колега urgan
PayPal не съм я ползвал за сега. Ако успеш да порачаш сподели с нас как става. _friends_

Re: Диагностика за EEC IV и EEC V

Публикувано: 30 яну 2010, 09:08
от Peshe
Благодаря за бързият отоговор,колега Дидо!
Точно в това е загадката - явно годината 1997 е преходна може би за модела,защото изпълненито е като за EEC V,а на компютъра ми пише EEC IV :roll: .Днес ще се опитам да направя малко проби и на 0.76 и на 0.9 В и ще пиша какво е станало.

Re: Диагностика за EEC IV и EEC V

Публикувано: 30 яну 2010, 13:15
от diesel1.6
Що за осцилоскоп дават? Да не е нещо, което само се нарича осцилоскоп?
За 80 долара може да си купя и аз, стига да чете и 1,8тд

Re: Диагностика за EEC IV и EEC V

Публикувано: 30 яну 2010, 22:48
от dido333
Здрасти колега diesel1.6

Осцилоскопа служи най-вече за сравнение. Примерно избираш до четири параметъра(MAF,LAMBDA,TPS,RPM) и сравняваш.
Можеш да видиш няколко снимки в Чешкия форум http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... &start=240
За подръжката на дизелови двигатели попитах и отговора беше:
Да подържа 1.8 TD, TDDI и TDCI
Само за TDCI не е пробван дали работи.
TD и TDDI са със модификация на EEC V

Re: Диагностика за EEC IV и EEC V

Публикувано: 30 яну 2010, 22:57
от diesel1.6
както го казваш, излиза да е четириканален, но не може да е такъв. Съмнява ме да има и външна синхронизация даже. Ще трябва да прочета като има време.
Обаче това за 1,8 тд е новина. Ако наистина са откраднали нужното и сега го продават, ще трябва да купим чудесията. Предполагам са се объркали, защото следващите дизели са с обичайните протоколи и не са нищо чудно, но 1,8 не е като тях и не може да се чете.

Re: Диагностика за EEC IV и EEC V

Публикувано: 31 мар 2010, 17:58
от KOss
Такааа. И аз да попиша малко... :) Много ми се иска да "закача" лаптопа към колата за някои тестове. Изтеглих Fordiag, видях за какво става въпрос - ще ми свърши чудесна работа! Въпроса ми е дали от България има място или човек от който да си купя кабела или някой който го има да услужи "на по биричка"... :wink: А и всъщност дали ще стане за моята кола? Ескорт 1995 година, 1.8 16V Zetec (16V Zetec на капака на клапаните), на ЕКУ-то кода е FEUD и пише EEC V, а порта за диагностика е под малкото капаче на панела до пасажерската врата.

Поздрави!

Re: Диагностика за EEC IV и EEC V

Публикувано: 31 мар 2010, 20:49
от dido333
Здрасти колега KOss
Относно въпросите ти:
От България неможеш да си купиш кабела - само от Чехия
Може да закачим моя кабел, но съм доста далече от София и май не си заслужава много
Кабела става за твойта кола

Re: Диагностика за EEC IV и EEC V

Публикувано: 31 мар 2010, 21:20
от stoy@n
KOss написа:Такааа. И аз да попиша малко... :) Много ми се иска да "закача" лаптопа към колата за някои тестове. Изтеглих Fordiag, видях за какво става въпрос - ще ми свърши чудесна работа! Въпроса ми е дали от България има място или човек от който да си купя кабела или някой който го има да услужи "на по биричка"... :wink: А и всъщност дали ще стане за моята кола? Ескорт 1995 година, 1.8 16V Zetec (16V Zetec на капака на клапаните), на ЕКУ-то кода е FEUD и пише EEC V, а порта за диагностика е под малкото капаче на панела до пасажерската врата.

Поздрави!
Зависи какво искаш да видиш като си закачиш лаптопа.
А ползвам софтуер Vehicle explorer scan tool browser от ТУК(след Загрузка) плюс двата допълнителни файла"Файл результатов тестирования Ford" и "Разширенньйх файл данньйх Ford"
Що се отнася до кабела ако се занимаваш можеш и сам да си го направиш схемата е ТОВА (първата), но аз не съм я пробвал.
Може да провериш за кабел от ТУК