Страница 1 от 1

Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео

Публикувано: 19 фев 2010, 20:07
от THB
Здравейте, преди време гледах в някакъв онлайн магазин да се продават само тези пластмастки (бленди) които са пред късата светлина на фара.Днес търсих около 2 часа и не можах да намеря никаде такива в нета.ако някой знае такъв онлайн "шоп" кадето да се продават моля да сподели. Става дума за мондео Мк1

Re: Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео

Публикувано: 21 фев 2010, 14:33
от Mondeo18TDI96
Офф-лайн трябва да ги има в любимото на цял форум МотоПфое (2х25лв или нещо от тоя род)!
Аз за моя таралясник от 4-5г се канех да ги сменям ... ама вече му мина времето :)

Re: Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео

Публикувано: 09 апр 2010, 19:11
от sharky4455
А някой знае ли дали тези бленди ако се махнат изцяло дали ще има ефект или не е желателно? И другото как се махат с разлепяне на фара ли?

Re: Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео

Публикувано: 09 апр 2010, 21:07
от Nikola Iordanov
sharky4455 написа:А някой знае ли дали тези бленди ако се махнат изцяло дали ще има ефект или не е желателно? И другото как се махат с разлепяне на фара ли?
Ако ги махнеш светлината се разсейва и намалява осветеноста на пътя , подобре със жълти бленди отколкото без тях.
По добре ги свалете и ги изтъркайте с бинго за чинии пожълтялото почти пада и придобват лек жълт оттенък,и не забравяите да измиете стъклото на фара от вътрешната страна заштото е почернял от мърсотия ,свършите ли ги тези две неща разликата ще е чуствителна .Отварят се като махнеш металните щипки които държат стъклото за тялото на фара .

Re: Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео

Публикувано: 09 апр 2010, 22:24
от sa6eeev
колеги аз карам без тези плаз маски вече 1 година.преди да ги махна имах проблеми с светлината,слагах 55w след това минах на 100w и пак нямаше ефект,но откакто махнах тези плас маси,сякаш се родих.В момента фаровете светат с два лъжа и бих казал,че късите са ми по силни от дългите.които не вярва да си свали пласмаските и да покара няколко дена да провери.

Re: Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео

Публикувано: 10 апр 2010, 20:40
от Nikola Iordanov
sa6eeev написа:колеги аз карам без тези плаз маски вече 1 година.преди да ги махна имах проблеми с светлината,слагах 55w след това минах на 100w и пак нямаше ефект,но откакто махнах тези плас маси,сякаш се родих.В момента фаровете светат с два лъжа и бих казал,че късите са ми по силни от дългите.които не вярва да си свали пласмаските и да покара няколко дена да провери.
За теб е добре , а за тези срещу теб как е ,задавал ли си си този въпрос някога .Дали пък не си от тези "Аз да съм добре пък на тези срещу мен ....................................."

Re: Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео

Публикувано: 12 апр 2010, 16:51
от sharky4455
Nikola Iordanov написа:
sharky4455 написа:А някой знае ли дали тези бленди ако се махнат изцяло дали ще има ефект или не е желателно? И другото как се махат с разлепяне на фара ли?
Ако ги махнеш светлината се разсейва и намалява осветеноста на пътя , подобре със жълти бленди отколкото без тях.
По добре ги свалете и ги изтъркайте с бинго за чинии пожълтялото почти пада и придобват лек жълт оттенък,и не забравяите да измиете стъклото на фара от вътрешната страна заштото е почернял от мърсотия ,свършите ли ги тези две неща разликата ще е чуствителна .Отварят се като махнеш металните щипки които държат стъклото за тялото на фара .
Но си сигурен, че са само щипки без лепило (силикон) и тн.? Ако е така наистина ще бъде много лесно, пък и на единия фар стъклото е леко пукнато и е за смяна, тамън ще ги съчетая нещата. Ако вече след това не се подобри видимостта вече ще се мисли за ксенон, защото това не може да продължава (като застане кола зад мен да си виждам сянката :D ) какво ли не пробвах по-силни крушки с 30% повече незнам с какви екстри още и разликата е супер малка...

Re: Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео

Публикувано: 12 апр 2010, 21:12
от Nikola Iordanov
sharky4455 написа:
Nikola Iordanov написа:
sharky4455 написа:А някой знае ли дали тези бленди ако се махнат изцяло дали ще има ефект или не е желателно? И другото как се махат с разлепяне на фара ли?
Ако ги махнеш светлината се разсейва и намалява осветеноста на пътя , подобре със жълти бленди отколкото без тях.
По добре ги свалете и ги изтъркайте с бинго за чинии пожълтялото почти пада и придобват лек жълт оттенък,и не забравяите да измиете стъклото на фара от вътрешната страна заштото е почернял от мърсотия ,свършите ли ги тези две неща разликата ще е чуствителна .Отварят се като махнеш металните щипки които държат стъклото за тялото на фара .
Но си сигурен, че са само щипки без лепило (силикон) и тн.? Ако е така наистина ще бъде много лесно, пък и на единия фар стъклото е леко пукнато и е за смяна, тамън ще ги съчетая нещата. Ако вече след това не се подобри видимостта вече ще се мисли за ксенон, защото това не може да продължава (като застане кола зад мен да си виждам сянката :D ) какво ли не пробвах по-силни крушки с 30% повече незнам с какви екстри още и разликата е супер малка...
Само щипки метални без лепило или силикон , махаш щипките с една отверка ,след което стъклото лекичко с отверката го отлепяш от гуменото уплътнение като не го напъваш мното силно за да не го спукаш.Пробвай първо на това което ти е за смяна .

Re: Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео

Публикувано: 02 май 2011, 22:09
от Automatic
Някой може ли да сподели как се сваля фара, че днес го гледах, но не ми стана ясно? :cry:

Re: Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео

Публикувано: 03 май 2011, 10:03
от tropper
Вариант А (официален):
А.1 сваляш кората под бронята - няколко винтчета
А.2 сваляш бронята - 4 гайки
А.3 сваляш двата мигача - по един болт в ъгълчето м/у фара и калника + по 1 букса на мигач
А.4 сваляш декоративната решетка с емблемата
А.5 сваляш сглобката с фаровете - два болта отстрани под мигачите, два болта под декоративната решетка + по 1 букса на фар
А.6 на всяко стъкло има по 7 клипса - 3 отгоре, 1 от вътрешната страна (към емблемата), 3 отдолу - внимателно с права отвертка, може да подложиш плътен парцал (примерно брезент или дънки) ако те е страх да не нараниш нещо с отвертката, но съм го правил и без парцал без да е имало последици
А.7 м/у стъклото и пластмасата има гумено уплътнение, което с годините е залепнало - внимателно пъхаш отвертката с парцал в процепа за да надигнеш стъклото, докато отлепи
после по обратния ред
- накрая реглаж на фарове :!:

Вариант Б (мързелив):
Б1 - виж А.3
Б2 - виж А.4
Б3 - виж А6 - сваляш само горните 3 + 1 страничен клипс, защото не си махнал бронята
Б4 - виж А7 - само отгоре отваряш внимателно - отваря се около 3-4 см, достатъчно, колкото да бръкнеш и да смениш блендите
тука можеш да минеш и без реглаж на фаровете, ама го провери все пак

Първия път като го правих (беше вариант Б) го направих за около 40 мин, щото много внимавах и умувах как и откъде. Опитен човек ще го направи за 10-15 мин.
В МП процедурата (слино се надявам по схема А :) ) струва 1час и 50 мин. + още 10мин регулиране на фарове - 2ч. х 50лв/ч.ч (май?!) = 100лв - Честито!