Наводнение - вода до колене - в двигателя и купето...
Публикувано: 24 мар 2010, 01:48
Здравейте!
Пролет е. Очаква се по пътищата ни да не текат реки или по-лошото - изведнъж пътя да свършва и пред поледа ни да се появи езеро или по-конкретно море...
Преди 10-на дни най-спокойно си карам из тъмна нощна Варна и изведнъж пред себе си виждам един такъв "изкуствен водоем". Докато успея да спра вече бях нагазил във водата.
По лошото е, че багажника беше на сухо, а предните колела едва се подаваха над водата. За няма и 2 минути купето беше пълно до седалките в тиня. Естествено двигателя угасна сам...
Звъннах на приятел, който след 15 мин вече ме беше изтеглил на сухо.
Колата: Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Последиците: Въздушен филтър, турбокомпресор и интеркулер пълни с вода. Маслото в мотора беше над 10 л (примесено с вода).
Дефектите: Пукнат/счупен корпус (охлюв) на турбокомпресора, спукани "втулки" на 2 от цилиндрите (нямам представа какво е), стопени ротор и включвател на стартера, изгорял компонент на алтернатора, наводнени превключватели на ел. стъклата до скоростния лост, наводнен шок сензор на алармата.
Ремонтите: Нов корпус и и лагер на турбината, сменени съответните компоненти на цилиндрите, стартера, алтернатора, алармата и ел. стъклата, не съм сигурен дали подгревните свещи не са също подменени, но пали без проблем.
По думите на моя майстор съм се отървал адски леко. След наводнението двигателя е бил с компресия 29+29+28+28 атм в цилиндрите.
Без изкривени биели!
Явно "охлюва" на турбото е бил пукнат преди инцидента, а водата е спомогнала да се пръсне, защото след направеният нищожен ремонт по двигателя колата върви като хала.
След автомивка и изключително топла седмица, мукета на купето вече е почти сух. Всичко останало в автомобила функционира чудесно и засега не дава признаци на проблеми...
Преди 2 дни се появи 4-кратно мигане на лампата на еърбега = дефект в пиропатроните на коланите на предните седалки. Разкачих акумулатора, разчлених клемите на кабелите под предните седалки, пръснах контактен спрей и оттогава не съм имал проблеми...
Тук възниква въпрос: Какво може да се е случило със самите пиропатрони? Възможно ли е водата да ги е "деактивирала"? Водата покриваше долната част на предните седалки, т.е. най-ниските части, където са самите обтегачи на коланите, вероятно са били потопени във вода. Как мога да проверя дали всичко е наред със системата за пасивна сигурност, при положение, че компютъра не дава грешка?
Какво друго по пода на колата, като кабели и връзки например, може да е дефектирало?
...
След като прибрах автомобила от сервиза се разходих до "лобното" място. Натоварих в комбито една предпразна ограда с пътен знак "пътя затврен" и с ясното съзнание, че не е редно аз да се занимавам с това и че съм един вид подсъден, поставих табелата на опасния участък. Дано поне предпазя други луди глави...
Причината да създам тази тема е да споделя "красивата" емоция от шофирането по българските пътища...
Пожелавам ви "На добър път!" и един съвет от мен: Видите ли много вода помнете, че не шофирате амфибия!
Поздрави
Светльо
P.S.: Ако модераторите сметнат за нужно, моля да преместят темата в подходящия раздел!
Пролет е. Очаква се по пътищата ни да не текат реки или по-лошото - изведнъж пътя да свършва и пред поледа ни да се появи езеро или по-конкретно море...
Преди 10-на дни най-спокойно си карам из тъмна нощна Варна и изведнъж пред себе си виждам един такъв "изкуствен водоем". Докато успея да спра вече бях нагазил във водата.


Колата: Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Последиците: Въздушен филтър, турбокомпресор и интеркулер пълни с вода. Маслото в мотора беше над 10 л (примесено с вода).
Дефектите: Пукнат/счупен корпус (охлюв) на турбокомпресора, спукани "втулки" на 2 от цилиндрите (нямам представа какво е), стопени ротор и включвател на стартера, изгорял компонент на алтернатора, наводнени превключватели на ел. стъклата до скоростния лост, наводнен шок сензор на алармата.
Ремонтите: Нов корпус и и лагер на турбината, сменени съответните компоненти на цилиндрите, стартера, алтернатора, алармата и ел. стъклата, не съм сигурен дали подгревните свещи не са също подменени, но пали без проблем.
По думите на моя майстор съм се отървал адски леко. След наводнението двигателя е бил с компресия 29+29+28+28 атм в цилиндрите.




Преди 2 дни се появи 4-кратно мигане на лампата на еърбега = дефект в пиропатроните на коланите на предните седалки. Разкачих акумулатора, разчлених клемите на кабелите под предните седалки, пръснах контактен спрей и оттогава не съм имал проблеми...
Тук възниква въпрос: Какво може да се е случило със самите пиропатрони? Възможно ли е водата да ги е "деактивирала"? Водата покриваше долната част на предните седалки, т.е. най-ниските части, където са самите обтегачи на коланите, вероятно са били потопени във вода. Как мога да проверя дали всичко е наред със системата за пасивна сигурност, при положение, че компютъра не дава грешка?
Какво друго по пода на колата, като кабели и връзки например, може да е дефектирало?
...
След като прибрах автомобила от сервиза се разходих до "лобното" място. Натоварих в комбито една предпразна ограда с пътен знак "пътя затврен" и с ясното съзнание, че не е редно аз да се занимавам с това и че съм един вид подсъден, поставих табелата на опасния участък. Дано поне предпазя други луди глави...
Причината да създам тази тема е да споделя "красивата" емоция от шофирането по българските пътища...
Пожелавам ви "На добър път!" и един съвет от мен: Видите ли много вода помнете, че не шофирате амфибия!

Поздрави
Светльо
P.S.: Ако модераторите сметнат за нужно, моля да преместят темата в подходящия раздел!