Страница 1 от 1

Ел. стъкла форд ескорт марк 5

Публикувано: 07 апр 2010, 19:00
от kazmin
Купих си ел. стъкла за форда. Механичната част ще я свърша, не ми е проблем. Проблемът е с електрониката - много кабели и малко идеи. Първият ми въпрос е ръга ли се реле на бушонното табло? Мен ми продадоха ел стъклата без реле. Ако да - къде точно се слага и как изглежда/какво пише на него? Като мога, ще направя снимки на това, което ми е дадено. Но за сега ще намеря реле, ако има такова - утре ще ходя да свалям машинка за централно от един ескорт, че ако има реле - да сваля и него.

Re: Ел. стъкла форд ескорт марк 5

Публикувано: 08 апр 2010, 01:48
от kriki
Няма да ти се наложи колега такова просто няма (или поне аз така си мисля)

Re: Ел. стъкла форд ескорт марк 5

Публикувано: 08 апр 2010, 09:17
от HACKO
Моя няма ел.стъкла и огледала, но си има пълно окабеляване. Сложи механиката и бутоните, включи ги. Има гнездо за бушон сложи и него и ако не тръгват тогава търси реле, но мисля че няма.

Re: Ел. стъкла форд ескорт марк 5

Публикувано: 30 май 2010, 00:45
от Revell
ами оказа се че има реле. На моето табло е зелено и е R18 единия изход води до бушон 22 - оказан на капачето за ел. стъкла. Намерих едно такова реле, само че смъкнато от по-различно табло, където R18 нямаше изобщо(и място за него нямаше), а това беше на R13. При мен ги има и 2-те - очертани са си със зелено, крачетата са еднакви. Оказа се обаче че май не са едни и същи и за малко да се подпаля, на 22 бушон нормално се появи 12 волта и машинките заработиха. 1-ви признак - след пробег 12км изгасих колата и отворих вратата след което релетата на газовата(в ключа за превключване) полудяха от цъкане. Зачудих се, но нищо, спряха си. 2-ри признак - след пробег от 500м отварям и пак цъкането, но този път при изваден ключ, газовата свети все едно съм на контакт. 3-ти признак - БЯЛ ПУШЕК откъм таблото с релета и бушони :shock: . Замисляне за секунда, ко да прая и гледам клещите във вратата и акумолатора веднага се откачи. Следва пълно разтършуване на кабелите и таблото вън. За щастие няма нищо стопено. :-/: Леко уплашен сглобявам щото не знам какво е пушело. Смрачава се и виждам че не ми свети плафона на отворена врата на шофиора. Вадя бутончето, а то стопено :-/: .

Та на въпроса...Някой да има представа каква е разликата в релетата или и дали това реле може да ми пусне + на - на плафона, който мистериозно да е свързан с газовата... и къде да намеря такива схеми или поне номер на реле 18 че другия път да не подпаля нещо ако ми дадът 13 вместо 18?

Re: Ел. стъкла форд ескорт марк 5

Публикувано: 30 май 2010, 04:09
от kazmin
Тея схеми на ел инсталация на форда иди ги разбери... вчера на грешно свързани кабели за подгрев на джама и задна чистачка ми се включи вентилаторът на радиатора... Търси точното реле или си направи собствена автономна ел инсталация на ел стъклата, както направих аз (ако ги закачаш допълнително).

Re: Ел. стъкла форд ескорт марк 5

Публикувано: 31 май 2010, 10:26
от Revell
Привет, вече си имам работещи ел. стъкла. :D: Оказа се че релетата 13 и 18 са наистина еднакви при мен, но злополучното реле било от модел след '96, а моят модел е '92. След тършуване тук и там по моргите изкочи оригинално реле. Ролята на това реле е да управлява 2 кръга на захранване. 1-во управляващо напрежение от реле 26 (главно реле на запалване) т.е. когато се даде на контакт идва 12V на бушон 22. 2-ро при отворена врата управляващо напрежение от кръга на осветлението в купето т.е. когато е отворена вратата идва 12V на бушон 22. Явно по - новия модел реле не затваря правилно веригата и пуска 12V на осветлението, от където бутона на вратата е изиграл ролята на бушон. Надявам се да съм помогнал на някой. Като имам време ще запиша данните на релето и ще ги добавя, че някой друг да не си изпати.

Re: Ел. стъкла форд ескорт марк 5

Публикувано: 01 юни 2010, 00:04
от cossy
Aко някой е снимал докато си е правил стъклата ел, нека пусне малко снимков материал :) Аз много се разочаровах, че нямам инсталация до вратите :(

Re: Ел. стъкла форд ескорт марк 5

Публикувано: 01 юни 2010, 09:11
от Revell
А имаш ли куплонзи изкарани под кората между скоростния лост и ръчната? При мен там има едно капаче, което излиза като се понадигне с отверка. Единия куплонг беше заврян даже и под мокета. Ако имаш там не е проблем да вземеш кабелите за вратата, като сваляш машинките. При мен инсталация имаше и не съм пускал кабели. Просто сложих машинките, копчетата, реле и бушон и всичко е ок. Ако имаш куплонзи пиши и ще ти обясня стъпка по стъпка как съм го направил.