Страница 1 от 1

На контакт повече от 5 часа

Публикувано: 21 апр 2010, 22:36
от Sim3
Аман от некадърници X(: X(: X(: . Оставих си колата да и боядисат бронята. Обадихами се днес в 11:00 часа, че е готова и колата е изкарана отвън. За лош късмет имах работа извън града и отивам да я взема към 15 : 00 часа и какво да видя колата е стояла през цялото време на контакт. Кой малоумник е оставил така не ми казаха само ми смънкаха нещо. Не съм наясно може ли да се прецака нещо, когато колата стои толкова дълго на контакт, освен акумулатора. След като върнах ключа запалих и потеглих, но продължавам да оглеждам таблото с предпазителите и кабелите около двигателя.
Ако има компетентен по темата, моля да сподели опит...

Re: На контакт повече от 5 часа

Публикувано: 21 апр 2010, 22:41
от pelteka
Ако става въпрос за дизела нищо му няма. Даже не може да ти изтощи и акомулатора.За бензин е опасно, гори бобината но не е задължително.

Re: На контакт повече от 5 часа

Публикувано: 21 апр 2010, 23:01
от by_cec
pelteka написа:.За бензин е опасно, гори бобината но не е задължително.
Важи за ВАЗ и АЗЛК

Re: На контакт повече от 5 часа

Публикувано: 22 апр 2010, 00:51
от aniaeg
на мой приятел седя цяла нощ(1.6 16В)без проблем,не знам как е на дизела :roll:

Re: На контакт повече от 5 часа

Публикувано: 22 апр 2010, 08:25
от Alexi
нищо и няма

Re: На контакт повече от 5 часа

Публикувано: 22 апр 2010, 09:31
от urgan
И аз так знам че гори бобината. Ако някой знае логичното обяснение на това нека да сподели, че ми е интересно.

Re: На контакт повече от 5 часа

Публикувано: 22 апр 2010, 11:36
от nikolovvd
Гори бобината, но при старите коли с карборатор и без електроника.
Това става защото изкрата се получава от преходния процес, който се развива в бобината и кондинзатора след отваряне на контакта или т.нар. чукче.
На практика не винаги се получава този ефект. Има изключение! Това е когато двигателя е спрял 8-10 градуса след ГМТ. Това е момента в който се подава искрата, защото се разреждат бобината и кондензатора и към бобината не се подава 12V.
При съвремените автомобили за искрата към свещите се грижи компютъра (ЕСU-то). Има най-различни концепции.

Ако някой не е на ясно с преходния процес да пита!

Re: На контакт повече от 5 часа

Публикувано: 22 апр 2010, 12:51
от Sim3
Благодаря на всички. Колата е дизел и до този момент не съм забелязал нищо особенно.