Страница 1 от 1

Монтаж на аларма

Публикувано: 29 апр 2010, 12:43
от svilkata
Здравейте, реших да си поставя сам алармата и се спрях на една българска СА-03, алармата е интерфейсна, но не ми е ясно за какво (къде) да включа алрамата (син кабел, включва по положителен фронт и изключва по отрицателен или зелен включва по отрицателен фронт и изключва по положителен) и съответно за какво е тая забрана и къде трябва да се включи?

Изображение

Благодаря

Re: Монтаж на аларма

Публикувано: 29 апр 2010, 13:58
от urgan
Имаше момент в който тръгнах да слагам такава същата, но ми поискаха 280 лв за алармата и монтажа. Като се има предвид че алармата струва около 120 лв. Обаче има един момент че трябва май да ти се препрограмира ключа и го правят с някав специализиран софт. Ще следя темата, защото и на мен ми е интересно дали може да стане без сервиз.

Re: Монтаж на аларма

Публикувано: 29 апр 2010, 14:23
от svilkata
според мен може да се върже с централното и не е нужно да се пипа по ключа, но има някави забрани които не мога да разбера какви са, предполагам например при заключени врати да работи ако обаче работи вдигателя и да заключиш вратите да не работи алармата

Re: Монтаж на аларма

Публикувано: 29 апр 2010, 14:34
от urgan
Не съм много съгласен, нали затова е интерфейсна аларма, за да може да ползваш фабричното дистанционно което имаш да управляваш алармата. Не казваш обаче и модела на автомобила. При мен ключа и дистанционното е в едно. Връзката ключ аларма трябва да я има, затова и ме питаха колко ключа имам.

Re: Монтаж на аларма

Публикувано: 29 апр 2010, 14:45
от svilkata
значи алармата се включва по положителен или отрицателен фронт не се включва с дистанционно както е при не интерфейсните аларни..така алармата разбира кога да работи и кога не ... фабричното дистанционно ти е нужно до толкова , че да даде предизвика тези фронтове ( например следи задействане на фабричното централно когато се заключи) , а четах за такива майстори които ти изхвърлят карантията на ключа и слагат на негово място дистанционното от обикноженната аларма...

Re: Монтаж на аларма

Публикувано: 30 апр 2010, 10:57
от to6kooo
Тази глупост "интерфейсна" така наречената аларма :lol: комуникира с колата по CAN шина,просто се свързва към CAN-BUS-а на автомобила :) или поне би трябвало да е така.

Re: Монтаж на аларма

Публикувано: 30 апр 2010, 11:54
от urgan
Я обясни какво точно е CAN-BUS и K-BUS.
Трудно ли е да се върже такава аларма като на автора на темата?

Re: Монтаж на аларма

Публикувано: 30 апр 2010, 21:18
от kriki
Точно този модел е с Can комуникацяя ама друг път. Още по малко пък е глупост

Re: Монтаж на аларма

Публикувано: 30 апр 2010, 23:06
от methodboy
Ако говори по CAN се свързват само захранване, CAN (2 проводника) и блокировка за запалването (в някой случаи). На мен ми се е налагало да свързвам и от допълнителните екстри (12V или маса) на поло за да му подкараме комфорт функциите да му се затварят прозорците като се заключва. Само че това изисква и допълнителни софтуерни настройки на алармата. Общо взето е песен.

Re: Монтаж на аларма

Публикувано: 30 апр 2010, 23:47
от maketo1965
Човека каза ,че алармата е интерфеисна следователно не работи по CAN- шина .Тя се управлява със сигнали от централното заключване.Прочети си много добре инструкцията за монтаж и ако не я разбереш потърси си добър монтажник.ВНИМАТЕЛНО прочети раздел ,,ДЖЪМПЕРИ'' от инструкцията---там е основното ,в раздел ,,ПРОГРАМИРУЕМИ ФУНКЦИИ'' теб те касаят 5,7,8 финкции и настройка на шок датчика . УСПЕХ

Re: Монтаж на аларма

Публикувано: 01 май 2010, 21:52
от kriki
maketo1965 написа:Човека каза ,че алармата е интерфеисна следователно не работи по CAN- шина
*00127* Има интерфейсни аларми които се управляват от централно, от мигачи или от кан шина, но и трите вида са си интерфейсни, всяка аларма която не ползва собствено дистанционно а оригиналното на автомобила е интерфейсна без значение по какъв точно начин следи кога какво да прави. Специално в този случай си прав тази наистина не е с кан комуникация.
Сега по въпроса на клегата при по принцип тези фронтове се следят по силовите шини на машинките за централно. Кабелът за забрана/ разрешение се свързва (ако изобщо се използва )към нещо което зависи от дистанционното примерно ако мигват мигачите в момент на отваряне или затваряне това се нарича работа с разрешения. Или към други управления на централното които в случай на задействане да забранят реакцията на алармата . Идеята е алармата да може да се управлява само от дистанционното, а не когато някой отключи автомобила с ключ и тя да се изключи, или примерно ако някой се заиграе с бутона за управление нацентралното заключване намиращ се в купето (на много коли има такъв) алармата да се включва и изключва. Има ваиант този кабел да не се използва при този случай управлението остава само от синият и зеленият кабели и не зависи от нищо друго. За целта при програмирането на алармата просто функцията работа с ''забрани/рзрешения'' се прави на ''НЕ''. Много внимавай с джъмперите чети внимателно кой в каква позиция да бъде и кои два не трябва да се разменят.

Re: Монтаж на аларма

Публикувано: 02 май 2010, 01:45
от maketo1965
Всички модели аналогови интерфейсни аларми дето съм монтирал изискват при натискане на който и да е бутон на фабричното дистанционно потвърждение от мигачите и сигнал от ел.моторчетата на машинките на централното заключване или от контролера на централното [респ.-приемника] за да не може да се изключи ръчно чрез отключване с ключ или рабиване на бравата а само с дистанционното вградено в оригиналият ключ ,например аларма МАК-1000,1008P , CLAM . Алармите работещи по CAN шина не се нуждаят от потвърждение с мигачите ,а само и единствено програмиране на определен код отговарящ на модела и марката на автомобила например аларма МАК-3000N. 3000N/S

Re: Монтаж на аларма

Публикувано: 02 май 2010, 12:27
от kriki
За тези които са с CAN комуникация не е нужно да се връзват потвърждения или забрани понеже алармата взима тази информация от цифровите шини на автомобила. Въпросната аларма СА03 се порграмира дали да работи с такива потвърждения или забрани и може да се управлява само от шините на централното. На много от новите автомобили ключалките на вратите са махнати има само на шофьорската врата и тя е скрита под капаче, използва се само ако дистанционното откаже и тази ключалка не управлява централното заключване, освен това бутона който е в купето работи само за заключване а не може да отключва ако автомобила е бил заключен с дистанционното, така че не е нужно да се връзват тези потвърждения понеже единственият начин за деактивиране на системата е чрез дистанционно. Неудобството ако не се върже е, че при всяко задействане на централното без значение дали от купето или от дистанционното се активира и алармата, ако автомобила не е на контакт. Все пак колегата сам ще реши как да си я върже колата си е негова, алармата също

Re: Монтаж на аларма

Публикувано: 02 май 2010, 23:28
от svilkata
Благодаря за отговорите и искам да попитам още нещо, когато заключвам с дистационното ми премигват веднъж мигачите, но когато опключвам не, щях да използвам мигането на мигачите като разрешение за алармата, но не знам дали трябва да има такова разрешение(същото мигане) когато алармата се изключва, ако да посъветвайте ме какво да използвам за разрешение/забрана. Колата е Фюжън 2003.