Грешка номер 211

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Грешка номер 211

Мнение от deathstorm » 06 май 2010, 12:51

Здравейте колеги. Днес си направих диагностика с светодиод, използвайки едно от ръководствата в форума.

Като започна теста два пъти ми дава код 111 - All systems ok. След това следва разделителен код и ми повтаря два пъти грешка 211. Доколкото знам това означава, че тази грешка е в паметта на компютъра. Описанието на тази греяка е 211 Ignition PIP signal was erratic or missing - Ignition System. Та въпроса ми е какво точно означава това. Смисъл ясно, че е нещо с запалването, но не мога да разбера точно какво. Тук е мястото да спомена, че цялото ми делко (така го наричам въпреки че е електронно с бобинки отдолу) е в масло заради един неприятен теч от гарнитурата на главата, който още не съм оправил. Можеби нещата са свързани. Та някой ако има идеи ще съм благодарен.

P.S. За грешките съм сигурен, че ги чета вярно защото при откачане на TPS и дебитомер веднага ми изкара съответните грешки.

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1325
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Грешка номер 211

Мнение от vargala81 » 06 май 2010, 15:40

wiring, CKP sensor (датчик за позицията на коляновия вал), ignition control EDIS module(модул за запалването)намира се на левия калник един широк куплонг, ECM (компютъра).Датчика за коляновия вал го изклучваме щот без него колата не може да запали, свали куплонга на EDIS и я напръскай с контактен спрей, почистиси и бобината.

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Грешка номер 211

Мнение от Revell » 10 май 2010, 10:47

PIP = Profile Ignition Pick-Up тъй като скоро се беше появила и при мен - прочетих диста. Това при мен изчезна от самосебе си, но продаължавам да следя за него. Може и да е съвпадение, но изчезна след подмяна на други не работещи датчици. Та по темата: При по стари автомобили, които нямат Camshaft датчик (на разпределителния вал) тази роля се изпълнява от нещо наречено TFI (не съм го виждал на живо, но на схемите изглежда като пластмасова плочка в която влизат кабелите на бубините). На моделите с Camshaft sensor, този сигнал се взема и се подава на EDIS модула(за който обясни колегата) и след комбиниране със сигнала на Crankshaft sensor-a се изработва сигнал за предварението и време на запалване на сместа в определения цилиндър. 2-та shaft сензора са датчици на Хол. По принцип е характерно наистина колата да не пали ако са повредени, но съм чувал и за случаи в които само мени обороти на празен ход (разбирай постоянно ходене нагоре, надолу, не само високи или само ниски). В момента съм в процес на чистене на грешки от моя компютър другата седмица ще сменям точно тези 2 датчика...след като приключа всичко мисля да пусна една тема където да обясня стъпка по стъпка как и къде е всичко...

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Грешка номер 211

Мнение от deathstorm » 10 май 2010, 21:45

Доста полезна информация колега. Доколкото знам моя двигател (първите Zetec, дето пише DOHC на капака на клапаните) е с отделен Camshaft сензор, който ако не се лъжа се намира точно на капака на клапаните.
Изображение
Та ето я самата ignition coil на моя двигател. Под нея са двете бубини. Според мен тя просто е захваната за блока и няма никаква връзка с двигателя и разпределителните валове. Според мен грешката идва от това ужасно омасляване, което осъзнах че се получава от едно мъркучле което съм посочил на снимката. Та това макучле е системата за вентилация на картерните газове, които по него влизат в смукателния колектор. Незнайно защо, освен картерни газове от това мъркучле духя яко масло особено ако натискам колата повечко. Сега мисля за изолиране на тази система. Иначе тази грешка не мога да кажа, че се отразява на работата на двигателя. Нямам проблем оборотите, нито високите нито ниските, нито празния ход. Колата върви сравнително добре като за 90 коня. Ако намериш още инфо за грешката моля те сподели я в темата. Поздрави

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1325
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Грешка номер 211

Мнение от vargala81 » 10 май 2010, 22:06

Та това макучле е системата за вентилация на картерните газове, които по него влизат в смукателния колектор. Незнайно защо, освен картерни газове от това мъркучле духя яко масло особено ако натискам колата повечко. Сега мисля за изолиране на тази система.
Как ще изолираш картерните газове :lol: По-скоро си изчисти всички маркучи които са свързани с картерната вентилация, там имаше и някакъв клапан на самия блок, един колега беше писал за него. На него му пълнило котията за филтъра с масло, след като свалил клапана и го почистил хубаво си е решил проблема. Имаш Camshaft сензор , намира се някъде от ляво до първи инжектор . Ето я темата за въпросния клапън http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=34766" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Грешка номер 211

Мнение от deathstorm » 10 май 2010, 23:29

Ами прочетох темичката, но как да си обясним аномалията че на моя филтър нищо му няма. Нито капка масло по него. Възможно е проблема да е в този клапан, защото не е нормално по този мъркуч изобщо да минава масло, все пак влиза в смукателния колектор. Преди няколко дни покарах с откачен мъркуч, като го бях обърнал нагоре и от пустото нещо беше нахвърляло малсло чак до капака на мотора :). Разхода ми на масло е доста висок - около 100мл на 1000 км, но съм сигурен, че двигателя не го гори, а го извхърля именно от тоя мъркуч. Незнам трябва да го решавам тоя проблем щото не е много добре предполагам бубините ми да джвакат в масло ;). Не ми стана ясно какво точно е предназначението на този клапан и дали именно той спира попадането на масло в колектора и пропуска само газове - както би трябвало да бъде.

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Грешка номер 211

Мнение от evg2 » 11 май 2010, 06:41

Грешка 326 и 327,не разбрах кой е тоя ""EXhaust pressure (EP)sensor"" и къде се намира,за Мондео 2.0 93г.
Котките си имат поверие,ако негър им мине път....

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Грешка номер 211

Мнение от Revell » 11 май 2010, 11:41

ЕЕЕЙ най после някой с моторче като моето! Да наистина имаш доста масло там. При мен също се събира там но по скоро от маркуча който отива към въздушния филтър. Когато моята гореше 100мл масло на 1000км дигнах главата и видях че ми бяха изгорели изпускателните клапани + опечени сегменти. Колата не пушеше и не даваше признак да гори масло, явно го прави при някакъв определен режим като я настъпвам. Оправих тези неща и сега не бута маслото. Въпреки това от това маркуче ми намазнява по малко. Виж този клапан, тъй като той е за налягане. Когато е високо налягането и той не отвори, маслото отива на където намери, не е задължително във въздушния филтър. За бубините не знам какво да те посъветвам, тъй като не съм отварял. Но до колкото знам там няма никаква логика за да е от там грешката, то е просто преобразовател от голям ток към високо напрежение. Продължавам да търся и пак ще пиша.А междувременно можеш ли да направиш една снимка на жилото на скоростомера там където влиза в скоростната кутия, да видя дали има някакви кабели там? Моя компютър дава грешка за сензора на скоростта и имам съмнения че някой си го е прибрал още преди да взема колата.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Грешка номер 211

Мнение от deathstorm » 11 май 2010, 12:37

Ами снимка не мога да ти направя в момента, но съм сигурен че точно там влизат мисля 3 кабела за VSS сензора. Малко по нагоре(под резорвара за спирачна течност) тези кабели влизат в една тройка букса и предполагам от там отиват кам компа. Потърси тая букса и се опитай от там да възстановиш веригата към VSS датчика. И аз се радвам, че намерих някой като мен с първите Zetec двг. Те се славят и като най-проблемни. Преди около 60 000 км имах проблема с изгорелите клапани, но след смяна на всички клапани и шлайфане на глава съм сигурен, че колата не гори масло. Огромно количество се издухва през това мъркучле. Цялата ми скоростна кутия и кожуха на съединителя са в масло. Когато го откача на празе ход нищо не излиза от него. Естествено двг работи нестабилно защото смуче доста въздух, който не минава през дебитомера. Един ден направих едно кръгче с откачен мъркуч на високи обороти (естествено двг не работеше добре с тая дупка в колектора) и от тоя маркуч ми нахвърля масло чак до капака на двигателя. Явно вхърля само при високи обороти. В действителност е така примерно ако карам Хасково - София и обратно, което са към 500 км с 100 - 110 км/ч - 2700 оборота разхода на масло е пренебрежим, обаче настъпя ли 140-150 ~ 3500 обороота, може и 100 мл да вхърли за тия 500 км. Ами най-вероятно ще се сваля тоя клапан, но първо ще потърся резервен за смяна, защото си мисля че едва ли ще се намери много лесно. Все пак не е много често срещан дефект.

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1325
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Грешка номер 211

Мнение от vargala81 » 11 май 2010, 19:58

Ти някога сменял ли си дунапренчето под въздушния филтър, да не би да е затлачено? ако си го сменял свали маркуча който отива от капака на клапаните до филтърната кутия и го почисти. Абе най-добре ще е да почистиш всичките и ако проблема не се реши тогава да бараш клапана. 100 мл. масло на 1000 км. си е съвсем нормално, някой Зетеци, например Фокус 1.6, горят по 700 мл. на 1000 км. За такива неща не правя сметка, гледам като сложа новото масло на 1/3 от максимум до следващата смяна 10000 км. да не е паднало повече от 2/4 от макс.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта