Страница 1 от 1

Изтощава ми се акумулатора...

Публикувано: 26 май 2005, 21:55
от DigiPro
През 4-те почивни дни не бях карал колата и в сряда като дадох на контакт таблото едвам мъждука. Стартера естествено на помръдна дори. Акумулатора е нов - само на 3-4 месеца. Сложих стария акумулатор който съм зареждал на зарядно преди няколко месеца и запали без проблем. Генератора дава необходимото напрежение. Даже като ходих на диагностика на двигателя преди месец и му викам на майстора че май не е добре ама и той го мери и каза че е ОК. Възможно ли е да дава необходимото напрежение а тока на заряд да е по слаб ? :roll: Обаче като си карам колата всеки ден или поне през ден нямам проблеми. Това ме навежда на мисълта, че може би има някакъв постоянен консуматор който ми го изтощава. Или някъде има утечка по ел. инсталацията. Единствените консуматори които са постоянно включени са алармата и часовника и паметта на радиото.
Ако случайно намеря амперметър с по голям обхват - колко максимално би трябвало да е тока при изваден контактен ключ ?
Какъв е начина за търсене и откриване на утечки по кабелите ?

Публикувано: 26 май 2005, 22:09
от pepy1
имах същия проблем с нов акомулатор къде ли не търсих и при акумолаторджиите ходих и при жичкаджии всеки казва всичко е ОК ама проблема си остана и най накрая намерих(и то случаино) оголен кабел който опира в корпуса и ...............

съвета ми е провери за оголени кабели :!:успех

Публикувано: 26 май 2005, 23:11
от l_m_b
Чакай да се опитам да дам няколко съвета.

- ако имаш амарма провери колко трябва да консумира.
- пускаш алармата и мериш с амперметър (преди това трябва да подготвиш опитната постановка разбира се), тока трябва да е под 100mA по спомени.
- мериш и без алармата (изключена аларма)

Ако има голяма отечка търсиш проблема "по жицата", кякъде гол кабел може да се заземява или нещо от сорта.

- мериш пада на напрежение докато стартера върти

- сваляш акумулатора, мериш го. Виждаш кога е произведен. Мен ми пробутаха стар акумулатор като си купувах за рендето и после отказаха да ми го заменят с нов заради тази подробност, въпреки че имах гаранция - българска история....

- ходи да ти проверят алтернатора.

- възможна причина за недобро зареждане е хлабав ремък, провери дали е натегнат добре (1-2 см празен ход мах.)

Успех от мен и пиши като хванеш проблема, да го видим и ние, дето с тока шега си правим :P

Ето и от мен малко....

Публикувано: 27 май 2005, 11:10
от bilder
Прочетох какво са ти казали колегите, но ти препоръчвам първо да направиш това:
1.Свали минусовата клема от акумулатора(АБ)
2.Закачи мултицета към клемата( - ) и миниса на АБ
3.Мини на постоянен ток --А
4.без да си на контакт отчети показанията
(не трябва да са повече от 0.5 - 2 с всички консуматори )
5.Почваш да сваляш предпазителите един по един и гледаш дали има промяна в показанията.Предполагам по някое време ще се променят и виж какво има на този токов кръг
6.Ако няма промяна откачи кабела на стартера(силовия)
7.Откачи и буксата на генератора(алтернатора) - може да има утечка и в него за това те карам да правиш тези манипулации
8.Ако след тези 7 неща показанията не се променят пак ще пиша!

Re: Ето и от мен малко....

Публикувано: 27 май 2005, 19:17
от aaleks
Много добро предложение, само бих допълнил т.4 ... без консуматори около 0,01 А /10mА/ заради часовника и памета на радиото ако е с памет разбира се и после както ти писаха по-горе с включена аларма.
Или лоша връзка от генератора до акомулатора /дебелия проводник/или хлабав ремък
- проверява се по следния начин:
При запален двигател /примерно 1500 оборота/ и включени дълги и вентилатора в купето и напрежението е почити същото /13.8V-14.6V/ като преди да включиш консуматорите, значи няма лоша връзка или хлабав ремък!
При мен дебелия проводник от генератора отива на стартера и там се свързва с дебелия проводник от акомулатора.

мерси за отговорите

Публикувано: 27 май 2005, 21:57
от DigiPro
сега през почивните дни ще пробвам всичките неща които сте писали. Дано само не вали че нямам гараж :(
Колкото до алармата - монтирахме я с един приятел и мисля директно да извадя куплунга и на захранването за пробата.

Публикувано: 27 май 2005, 22:43
от pepy1
проблема ти може да няма нищо общо с това което сме писали затова като си го решиш(проблема) пиши
успех

Резултати от проверката

Публикувано: 28 май 2005, 15:58
от DigiPro
Значи първо да кажа какво пише в гаранционната карта на акумулатора MONBAT: "Консумацията на ток при неработещ двигател и изключени консуматори не трябва да надвишава 30mA"
При изключена от дистанционното аларма измерих 20mA. Като я включа пак от дистанционното тока е 140mA.
Добрата новина е че най-вероятно нямам утечка и всичко по кабелите е наред. Лошата е че алармата явно има прекалено голяма консумация и това комбинирано с моито "огромни" дневни преходи от по 5-10км градско дава резултат. Явно акумулатора се зарежда толкова че да може да поддържа алармата не повече от 48 часа.
Другото което мога да направя е да измеря колко ток консумира същия модел аларма на колата на един приятел с който ги слагахме заедно.

Публикувано: 28 май 2005, 16:32
от kEFi
Колко Аh е акумулатора ти?
Колко ти го дават по книжка?
Ако разликата ти е повече от 11 Ah е много вероятно алтернатора да не успява да го зарежда, още повече и късите преходи!

Публикувано: 28 май 2005, 19:37
от DigiPro
Новия акумулатор е 44Ah а стария с който взех колата беше май 41. а моя двигател толкова трябва да е.

Публикувано: 04 юни 2005, 10:25
от Kalin
Ами като се има предвид, че колата трябва да се кара 4км, за да се зареди акумулатора само след паленето, излиза че като се кара на кратки разстояния колата и акумулаторзт отива доста бързо.

Някой знае ли колко Ah е стандартния за Мондео, защото в момента имам някакъв 50Ah, който зареждам непрекъснато, вярно че е стар, но все пак
50 Ah ми се струват малко за този автомобил?

Публикувано: 04 юни 2005, 13:58
от kEFi
За моя му пишат 44, аз съм с 55...но до работа имам 17км....

Публикувано: 04 юни 2005, 18:48
от stangen
Аз на моята Фиеста съм с 44 амперчаса акумулатор, работата ми е на 2 километра и слушам доста музика дори и на спрял мотор и моят от както съм я взел каляската не е мръднал!

Публикувано: 10 юни 2005, 23:54
от Kalin
Ами като си взема нов акумулатор ще видя разликата, но със сигурност ще има. Моят е много много стар, още откакто Форд-а е внесен от Италия 2002.
Гледал съм по ТВ, че слагат по някакъв начин по 2 акумулатора, например ако има мощен саунд. Интересно как се зареждат?

Публикувано: 11 юни 2005, 14:16
от DigiPro
Kalin написа:Ами като си взема нов акумулатор ще видя разликата, но със сигурност ще има. Моят е много много стар, още откакто Форд-а е внесен от Италия 2002.
Гледал съм по ТВ, че слагат по някакъв начин по 2 акумулатора, например ако има мощен саунд. Интересно как се зареждат?
Да бе и на мен ми е много интересно. Иначе сега имам 2 акумулатора и като нищо бих монтирал и втория.
Друго което се сетих по моя въпрос е, че като паля въртя стартера по сума време докато запали (нали ми е ниска компресията) и от това допълнително се хаби акумулатора.

Публикувано: 12 юни 2005, 20:48
от Warren-G
DigiPro ,стартера дърпа мн, мн ток! някъде четох ,имаше даден хубав пример ,че не му трябва кой знае колко мн въртене на ключа за да ти падне напълно акумолатора :( :o

Публикувано: 16 юни 2005, 19:07
от aaleks
Стартера е с мощност около kW - зависимост от модела, това са много много ампери. Но това с алармата не е шега, може да спомага, но ще има и още нещо.