Грешки 172 и 411?
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 559
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Грешки 172 и 411?
И така колеги днес имах малко време и направих ignition on, engine on теста. При него ми излезнаха две нови грешки, а именно:
172 Oxygen sensor not switching - system is or was lean - Single, Right or Rear HO2S - Fuel control
411 Idle speed system not controlling idle properly (generally idle too high) - ISCV
Повече ме притеснява първата, тъй като втората може да се дължи и на моя грешка по време на теста. Та въпроса ми е грешка 172 означава, че ламбдата ми показава на компа прекалено бедна смес и той я компенсира неправилно, защото наистина на мен ми се струва по изгорелите газове, че ми е богата сместа (а и газанализатора на прегледа го потвърди). Или пък ламбдата си е наред и в момента просто показва бедна смес? И какво ще рече това Oxygen sensor not switching . В какъв смисъл не превключва. Можеби стой само в едно положение? Дали при самия тест компа изменя сместа и очаква съответен респонс от ламбдата и ако не го получи дава тази грешка? Моля някой навътре в нещата да сподели за смяна ли ми е ламдата или аз не правя теста както трябва.
172 Oxygen sensor not switching - system is or was lean - Single, Right or Rear HO2S - Fuel control
411 Idle speed system not controlling idle properly (generally idle too high) - ISCV
Повече ме притеснява първата, тъй като втората може да се дължи и на моя грешка по време на теста. Та въпроса ми е грешка 172 означава, че ламбдата ми показава на компа прекалено бедна смес и той я компенсира неправилно, защото наистина на мен ми се струва по изгорелите газове, че ми е богата сместа (а и газанализатора на прегледа го потвърди). Или пък ламбдата си е наред и в момента просто показва бедна смес? И какво ще рече това Oxygen sensor not switching . В какъв смисъл не превключва. Можеби стой само в едно положение? Дали при самия тест компа изменя сместа и очаква съответен респонс от ламбдата и ако не го получи дава тази грешка? Моля някой навътре в нещата да сподели за смяна ли ми е ламдата или аз не правя теста както трябва.
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Грешки 172 и 411?
А сондата на колко км е? Ако не си я сменил, най-вероятно и е време вече.
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 559
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Грешки 172 и 411?
Ами ламбдата не съм я сменял никога. Колата е или на 250к или 350к километра и като гледам ламбдата си е оригинална. Всъщност въпроса е по време на теста дали кома подава различна смес и очаква респонс от ламбдата. Щото грешката е именно oxygen sensor not switching. Ако някой е правил теста да каже, дали е от ламбдата. Аз си го обяснявам така: ламбдата седи само в положение бедна смес и компа компенсира неправилно с богата. То си мирише на неизгорял бензин като я запалиш. Нека някой компетентен да пише.
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Грешки 172 и 411?
Можеш да се закачиш на жиците на Ламбдата и да мериш. Две са за подгряване, две за сигнал. На една от двете за сигнал трябва да мериш бързо изменящo се напрежение м/у 0 и 1V или с по-бавен уред да измериш средна стойност от 0,5В ако всичко е наред. Това при загряла кола.
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 559
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Грешки 172 и 411?
Да утре смятам да го направя. Смятам да замеря горе на буксата дето е закачена за радиатора. Обаче за тази цел ще трябва да раединя буксата и веригата ще остане само сондата. Значи при замерването трябва да очаквам напрежение от 0-1 В да генерира сонтата така ли? Без да е свързана към компа? Разполагам само с китайски мултицет. С него дали ще стане? Има ли някакъв шанс да отчета промените в показанията при подаване на газ? Защото тя може да си работи и аз просто да не моа да я измеря и да си мисля, че е запекла на една стойност, както казва компа .
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Грешки 172 и 411?
Малко късно може би ти пиша...
След като вчера аз изследвах мойта открих следното:
Сигналът е напрежение, което се генерира от самата сондата. Може да се мери и без да е закачено към ЕКУ, но тогава не е ясно как ще е регулацията и дали ще видиш каквото трябва да видиш. Губи се обратната връзка
Сигналът педставлява синусоиди около 0,5В (при нормална смес) с честота м/у 0,3 до 3 Hz. Честотата се повишава с натоварването и/или оборотите, но не можах да открия точната зависимост. Тази честота естествено зависи от ЕКУ-то - това е честотата с която то тества обогатяване/обедняване на сместа за да докара оптимални параметри.
Ако се разгледа с осцилоскоп на малко по-висикочестотна развертка се виждат едни триъгълничета, които са синхронизирани с оборотите на двигателя и отговарят на моментите на изпускане на клапаните.
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО С ЦИФРОВ ВОЛТМЕТЪР СЕ МЕРИ! Заради високото му входносъпротивление.
Ако уреда е бавен и не успява да ти покаже измененията, пробвай го да мериш на обхвата за променливо напрежение. Ако е забила в статична стойност след 3-4 секунди след като се установи уреда ще покаже 0. Ако мърда ще показва някакво напрежение.
Ако ще я мериш откачена за да не режеш жиците:
Докато мериш си играй с педала на газта за да можеш да видиш изменения. Трябва като натиснеш рязко да получиш висок сигнал - близо до 1В - т.е. богата смес, а като си махнеш крака рязко от високи обороти да получиш бедна смес.
Всичко се мери след поне 3-4 мин. загряване на колата на място или поне докато стрелката на температурата влезе в скалата. Студена сонда не мери коректно. Твойта би трябвало да има подгрев, но и той не става веднага.
Измери погревния резистор дали е ОК - две бели кабелчета (ако е 4-жична). При мен съпротивлението е 6 ома. В един сайт четох че според модела на сондата е м/у 6 и 12 ома (т.е. от 2 до 1 ампер погряващ ток при 12В). Като гледам двигателите са ни еднакви, така че може би и сондите.
След като вчера аз изследвах мойта открих следното:
Сигналът е напрежение, което се генерира от самата сондата. Може да се мери и без да е закачено към ЕКУ, но тогава не е ясно как ще е регулацията и дали ще видиш каквото трябва да видиш. Губи се обратната връзка
Сигналът педставлява синусоиди около 0,5В (при нормална смес) с честота м/у 0,3 до 3 Hz. Честотата се повишава с натоварването и/или оборотите, но не можах да открия точната зависимост. Тази честота естествено зависи от ЕКУ-то - това е честотата с която то тества обогатяване/обедняване на сместа за да докара оптимални параметри.
Ако се разгледа с осцилоскоп на малко по-висикочестотна развертка се виждат едни триъгълничета, които са синхронизирани с оборотите на двигателя и отговарят на моментите на изпускане на клапаните.
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО С ЦИФРОВ ВОЛТМЕТЪР СЕ МЕРИ! Заради високото му входносъпротивление.
Ако уреда е бавен и не успява да ти покаже измененията, пробвай го да мериш на обхвата за променливо напрежение. Ако е забила в статична стойност след 3-4 секунди след като се установи уреда ще покаже 0. Ако мърда ще показва някакво напрежение.
Ако ще я мериш откачена за да не режеш жиците:
Докато мериш си играй с педала на газта за да можеш да видиш изменения. Трябва като натиснеш рязко да получиш висок сигнал - близо до 1В - т.е. богата смес, а като си махнеш крака рязко от високи обороти да получиш бедна смес.
Всичко се мери след поне 3-4 мин. загряване на колата на място или поне докато стрелката на температурата влезе в скалата. Студена сонда не мери коректно. Твойта би трябвало да има подгрев, но и той не става веднага.
Измери погревния резистор дали е ОК - две бели кабелчета (ако е 4-жична). При мен съпротивлението е 6 ома. В един сайт четох че според модела на сондата е м/у 6 и 12 ома (т.е. от 2 до 1 ампер погряващ ток при 12В). Като гледам двигателите са ни еднакви, така че може би и сондите.
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 559
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Грешки 172 и 411?
Ами колега мерси за обяснението определено не е късно, защото моят китайски мултицет се прецака точно вчера и нищо неможах да свърша. Иначе ето това клипче е много полезно http://www.youtube.com/watch?v=bbpggeL2dKo&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false; . Сега имам поне идея как да обедня сместа. Има едно мъркучле за картерната вентилация ще го извадя и ще чакам изменение. Ще пробвам и както казваш ти с подаване на газ да я обоготя. Разрових се из нета и намерих обяснението, което очаквах:
172-Lack of oxygen sensor (HEGO) switches indicates lean on bank 1
Meaning the oxygen sensor is not responding to changes in fuel mixture
Remedy-Most likely a bad oxygen sensor but possibly caused by another problem
Т.е. както предполагах по време на теста компа изменя сместа и очаква съответна реакция. Сега остава само да си купя мултицет. Обмислях варианта да свия някаф осцилоскоп от университета, ама не ми се прекъсва точно сега . Пък съм и в сесия и няма много време да се занимавам с колата. Смятам утре да покарам малко с откачена сонда да видя каква ще е промяната. Все пак щом сега сместта постоянно е богата едва ли ще има голяма разлика. Можеби дори ще върви по-малко. Нямам идея каква ламбда взима компа при откачен сензор.Сигурно има някаква стойност по подразбиране при липса на сигнал от сензора. А относно меренето както съм писал ще меря на буксата дето е закачена за радиатора. Няма да режа никви кабели.
172-Lack of oxygen sensor (HEGO) switches indicates lean on bank 1
Meaning the oxygen sensor is not responding to changes in fuel mixture
Remedy-Most likely a bad oxygen sensor but possibly caused by another problem
Т.е. както предполагах по време на теста компа изменя сместа и очаква съответна реакция. Сега остава само да си купя мултицет. Обмислях варианта да свия някаф осцилоскоп от университета, ама не ми се прекъсва точно сега . Пък съм и в сесия и няма много време да се занимавам с колата. Смятам утре да покарам малко с откачена сонда да видя каква ще е промяната. Все пак щом сега сместта постоянно е богата едва ли ще има голяма разлика. Можеби дори ще върви по-малко. Нямам идея каква ламбда взима компа при откачен сензор.Сигурно има някаква стойност по подразбиране при липса на сигнал от сензора. А относно меренето както съм писал ще меря на буксата дето е закачена за радиатора. Няма да режа никви кабели.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта