Страница 1 от 1
Проблем с електрически стъкла и релето им
Публикувано: 07 юни 2010, 15:16
от dr. Svetlyo
Здравейте!
Карам Escort 1.8 TD Ghia '96. От няколко дни шофьорското ел. стъкло ми прави въртели: спуска се само по 2-3 милиметра при натискане на бутона. Освен това ясно чувам припукване от релето на ел. стъклата. Auto функцията (пълно сваляне при кратко натискане) също не работи. Вдигането става безпроблемно. Нямам оплаквания от дясното стъкло (то не е автоматично).
Ето какво направих:
Разглобих конзолата между предните седалки, за да стигна до копчетата на ел. стъклата и релето им. Това става по следния
начин.
Освободих копчетата и релето:
Това представлява релето:
След това направих опит да сваля стъклото. Получи се следния резултат:
Пластинката, посочена със стерлка стои в нормалното си положение ("надолу"):
Когато натисна копчето за сваляне, прозореца мръдва въпросните няколко милиметра и пластинката се премества "нагоре":
Не разбирам много от електроника, но мнението ми е, че някъде нещо окъсява или дава голямо съпротивление по веригата. Възможно е проблема да е в релето - вижда се ръжда по платката. Първото нещо, което ще пробвам е, да почистя ръждата, но не съм сигурен как точно да го направя, за да не нараня пътечките.
Какъв може да е проблема?
Поздрави
Светльо
Re: Проблем с електрически стъкла и релето им
Публикувано: 07 юни 2010, 16:10
от Revell
Според мен иди до най - близката морга и си вземи едно такова реле за 10-15 лв. и така и така си разглобил може да го пробваш на място и ако не е в него проблема да търсиш другаде. ако се мъчиш да ремонтираш реле - малко е вероятно изхода да е положителен.
Re: Проблем с електрически стъкла и релето им
Публикувано: 07 юни 2010, 18:01
от zaioristu
Така като гледам ми се струва,че е студена спойка на ценера до кондензатора(стъкления елемент).Пробвай да презапоиш всички спойки и виж дали има резултат.За по сигурно ако имаш мултицет го провери.
Re: Проблем с електрически стъкла и релето им
Публикувано: 07 юни 2010, 23:59
от dr. Svetlyo
zaioristu написа:Така като гледам ми се струва,че е студена спойка на ценера до кондензатора(стъкления елемент).Пробвай да презапоиш всички спойки и виж дали има резултат.За по сигурно ако имаш мултицет го провери.
Добре, ще си поиграя с мултицета и при нужда - с поялника. Като гледам обаче колко ръжда и корозия има по самите компоненти, май ще опра до съвета на:
Revell написа:Според мен иди до най - близката морга и си вземи едно такова реле за 10-15 лв. и така и така си разглобил може да го пробваш на място и ако не е в него проблема да търсиш другаде. ако се мъчиш да ремонтираш реле - малко е вероятно изхода да е положителен.
Някой знае ли кога и при какви обстоятелства отбелязаната със стрелка на снимката намотка/бобина сработва? Проблема е само на лявото стъкло и единствено при движение надолу. Да не би да имам някакъв проблем в ключето за прозореца? На пръв поглед (разглобено) ми изглежда съвсем наред и без разлики с дясното такова.
Re: Проблем с електрически стъкла и релето им
Публикувано: 08 юни 2010, 08:48
от momo76
Това ти е релето за автоматично сваляне на стъклото, то затова работи само надолу. До сега не бях виждал такова на ескорт - най вероятно някой го е слагал допълнително. Релето изключва по ток - когато стъклото се свали до долу, консумацията на мотора на стъклото нараства и релето изключва. Вариантите са трудно движение на стъклото и от там изключва релето или проблем с релето. Такова реле има в шофьорската врата на Мондео Мк1 и Мк2. Става и да си вържеш кабелите без релето ама няма да ти се сваля само стъклото.
Re: Проблем с електрически стъкла и релето им
Публикувано: 08 юни 2010, 09:47
от dr. Svetlyo
momo76 написа:Това ти е релето за автоматично сваляне на стъклото, то затова работи само надолу. До сега не бях виждал такова на ескорт - най вероятно някой го е слагал допълнително. Релето изключва по ток - когато стъклото се свали до долу, консумацията на мотора на стъклото нараства и релето изключва. Вариантите са трудно движение на стъклото и от там изключва релето или проблем с релето. Такова реле има в шофьорската врата на Мондео Мк1 и Мк2. Става и да си вържеш кабелите без релето ама няма да ти се сваля само стъклото.
От бутоните на ел. стъклата тръгват 2 снопа кабели (ляв и десен). В мукета под скоростния лост се оплитат заедно с останалия сноп жици, който минава оттам. От последния излиза букса, на която се закача въпросното реле. То стои точно между лоста за скоростите и ръчната спирачка, под конзолата. Закачено е на фабрични щипки, излизащи от мукета, а на самия мукет има лепенка, на която пише "Escort 1996 Ghia" и описание на екстрите. Автоматичния прозорец не е допълнително монтиран, фабричен е.
Съмнява ме, да имам трудно движение на стъклото - стъклото върви бързо, по-бързо е от дясното такова, освен това механизма му беше почиствам и поправям наскоро. Но за всеки случай ще надникна във вратата.
Как мога да "вържа" кабелите, за да байпасна релето? Ще ги замеря, за да се ориентирам. Когато натисна "сваляне" трябва някъде на входа на релето да имам верига от 12 V, която да окъся или как?
Re: Проблем с електрически стъкла и релето им
Публикувано: 08 юни 2010, 11:32
от kriki
Мериш при свалено реле къде идва напрежение като натиснеш бутона за сваляне на стъклото, след това мериш къде идва като натиснеш за вдигане и слагаш мост между двете и нямаш повече реле. А иначе до релето трябва да идват постоянен плюс и минус, импулс от бутона и изход към стъклото
Re: Проблем с електрически стъкла и релето им
Публикувано: 08 юни 2010, 11:41
от dr. Svetlyo
Да не казвам голяма дума, но май проблема е решен...

...с почистване - с чист алкохол, мед. спирт, спирт за горене, пиене (без сладките дамски напитки), каквото имате под ръка, стара четка за зъби, гутатор (капкомер) и търкане, джуркане и сушене. В моя случай: Търговишка "Бяла мечка" (но не и за мен, все пак е сутрин

).
Почистването с четката за зъби става по гърба на платката. От другата страна, където са закачени всички компоненти, нанесох с гутатор същия разтворител, като внимавах да не попадне течност в чип или някой елемент. След това разклащане с ръка, изтръскване и за десерт - сешоар.
Като закачих джаджата в колата всичко тръгна нормално!!!
momo76 написа:Това ти е релето за автоматично сваляне на стъклото, то затова работи само надолу.
Момо76 се оказа напълно прав - намотката/бобината зацепва единствено при движение надолу и само на шоф. стъкло, но този път изключи чак, когато свали прозореца до долу.
Сега остана да оправя
оборотите при климатик...

Благодаря на участниците в дискусията за съветите и подкрепата! >:D<: