Проблем с климатика на Форд Фокус(1.8 tdci, 115k.,2002г.)

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
niksan79
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 13 авг 2009, 00:12
Модел на автомобила: Ford Focus, 1.8 TDCI(115k.),2002г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Проблем с климатика на Форд Фокус(1.8 tdci, 115k.,2002г.)

Мнение от niksan79 » 11 юни 2010, 18:41

Здр. колеги,
Ще започна с предисторията. Миналата събота бях при един майстор на климатици, тук в Бургас, поради факта, че климатика не работи така, както беше миналото лято. Струята през "духалките" не е толкова студена, колкото на мен ми се искаше...Майстора изтегли фреона и се оказа, че липсват само 50гр.. След допълва не пробвахме на място и всичко беше ОК, струята от духалките беше доволно студена(но все пак бяхме на сянка и си беше хладно). Вечер нямам проблем, но през деня, както беше днес в Бургас над 30гр. климатика не успя да охлади колата. Работи на порции-когато съм в движение, горе-долу е добре, но спра ли на светофар и климатика духа вече по топъл въздух. Посетих друг майстор. Той измери темп. на изход от духалките и показваше(на слънце и над 30гр. навън) около 9 гр. по Целзии. Проблема според него идва от факта, че компресора много често изкючва, точно набере налягане и изключва, и че трябва да търся ел. проблем в система, който кара компресора да изключва толкова често. Това изключване е най осезаемо на светофар. Извинявам се за дългия пост.., но няма как. Ще Ви бъда благодарен, ако можете да дадете предположение за проблема и предложение къде мога да го отстраня.......
P.s От една година не съм сменял филтъра на купето, но според майстора, това не влияе на студеното от компресора.

Благодаря предварително
Формата е моментна, класата е вечна........

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика на Форд Фокус(1.8 tdci, 115k.,2002г.)

Мнение от MapTo_D » 11 юни 2010, 20:11

А дали наистина имаш проблем? И моя климатик когато съм спрял или карам в задръстване /т.е. на ниски обороти/ духа хладно, но не достатъчно, но като тръгна да карам нормално - около и над 2 к оборота всичко си идва на място и става рай в колата.

niksan79
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 13 авг 2009, 00:12
Модел на автомобила: Ford Focus, 1.8 TDCI(115k.),2002г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика на Форд Фокус(1.8 tdci, 115k.,2002г.)

Мнение от niksan79 » 11 юни 2010, 22:18

Здр., MapTo_D...
Миналата година, на 1-ва степен на вентилатора в колата не се стоеше от студ, дори и в най-горешите дни(при над 41гр. в Ловеч). Но това лято на втора степен и в колата си е топло, особенно на светофар. Отчетливо се усеща, когато работи компресора, че струята си е студена, но просто през една минута компресора включва и изключва, и това предимно градско...Усещам го по лекото преиграване на оборотите, но цикличността е през има няма минута...Когато майстора постави термометъра на една от духалките, при работещ компресор и на слънце, показанието беше 9градуса на струята, но след секунди компресора спира и струята става 15-16 градуса и после пак и пак(това е при 850 оборота, без газ)......
И аз искам да не търся под вола теле, но просто искам колата да ми е наред, че на 19.06 отпрашвам за няколко дена на сватбено пътешествие :D:

Лека вечер
Формата е моментна, класата е вечна........

niksan79
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 13 авг 2009, 00:12
Модел на автомобила: Ford Focus, 1.8 TDCI(115k.),2002г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика на Форд Фокус(1.8 tdci, 115k.,2002г.)

Мнение от niksan79 » 12 юни 2010, 09:34

Здр. отново..
Сега отивам на тест-драйв до Златна рибка :D: и после ще пиша как се е държал климатика.....
Формата е моментна, класата е вечна........

Потребителски аватар
Master
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 21 яну 2009, 01:22
Модел на автомобила: Focus 1.8 tdci
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика на Форд Фокус(1.8 tdci, 115k.,2002г.)

Мнение от Master » 13 юни 2010, 10:25

MapTo_D написа:А дали наистина имаш проблем? И моя климатик когато съм спрял или карам в задръстване /т.е. на ниски обороти/ духа хладно, но не достатъчно, но като тръгна да карам нормално - около и над 2 к оборота всичко си идва на място и става рай в колата.
И при мен се получава точно така! Чудя се дали е нормално ?!?!

Потребителски аватар
G_o_c_e_v
потребител
потребител
Мнения: 308
Регистриран: 03 авг 2009, 23:04
Модел на автомобила: C-max 2.0 TDCi 136 к.с. Бордо
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика на Форд Фокус(1.8 tdci, 115k.,2002г.)

Мнение от G_o_c_e_v » 13 юни 2010, 15:43

Да се включва и изключва, нее нормално. Като пуснете климатика проверете дали ви работи перката за първата скорост, ако тя работи немога да ви помогна с нищо.
Моя проблем когато купих колата беше същия, вкл/изкл през има няма минута и накрая стана тя, поради високото налягане което прави системата и неработенето на вентилатора който всъщност трябва да охлажда фреона налягането се повиши до толкова, че ми изхвърли маслото през компресора.
Оправих перката и климатика се оправи.
Edit: само за протокола, на място духа студено при тихи обороти, но това е че като работи на място ми се включва и перката за 2-ра скорост на охлаждане

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика на Форд Фокус(1.8 tdci, 115k.,2002г.)

Мнение от ewgeny » 13 юни 2010, 18:53

Не прочетох докрай поста, но при условие, че охлажда в движение, а на място не и е зареден както трябва, най-вероятно има проблем наистина с перката. Спрете ли на място в топло време, за няколко секунди тя трябва да тръгне. Ако не тръгне след 10 сек, форсирайте на 2000-3000 об. за около още 10 сек и ако и тогава не тръгне, най-вероятно там е проблема. Това е лошо, защото компресора видига налягане, но ако не се охлажда кондензатора (радиатора отпред) фреона не може да се втечни и много натоварва компресора защото там отиват 30 и нагоре бара, а след като неможе да се втечни, няма и какво да се изпарява и затова не охлажда. Това е сериозен проблем и трабява да отидете при специалист, ама не някой си сервиз със машина за зареждане, а в сервиз където наистина разбират от климатици.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

niksan79
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 13 авг 2009, 00:12
Модел на автомобила: Ford Focus, 1.8 TDCI(115k.),2002г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика на Форд Фокус(1.8 tdci, 115k.,2002г.)

Мнение от niksan79 » 14 юни 2010, 10:22

Ето ни и отново на работа след почивните дни...
Ходих на двама майстори в Бс...На първото място ми допълниха с фреона, а на второто първо предположиха, че е изгорял мотора на перката за охлаждане, но след като им закараха колата, този вероятен проблем отпадна, защото перката си работеше. Според момчето трябва да търся електрически проблем с честото изключване на компресора, т.е някой изгорял датчик :shock: и да отида да я закачат на комп., те имали софтуер за Фокусника.
Вчера колата се държа по-добре. Най-странното е, че не се усещаше по оборотите някакво постоянно вкл./изкл. на компресора..На сянка или вечер в колата не се търпи от студ, но пекне ли слънцето...

P.s Тестовете продължават..Днес или утре при вкл. климатик и на място ще се услушвам, кога и дали изобщо се вкл. перката за охлаждане и колко често изкл. компресора...

Лека работа на всички
Формата е моментна, класата е вечна........

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика на Форд Фокус(1.8 tdci, 115k.,2002г.)

Мнение от cenzor » 14 юни 2010, 11:06

niksan79 написа:
P.s От една година не съм сменял филтъра на купето, но според майстора, това не влияе на студеното от компресора.
Това защо не пробваш да го свършиш? Задръстения филтър разказва играта на духането на климатика.
Всяка година преди редовната смяна на консумативите усещам намаляване на температурата на духалките.
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

niksan79
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 13 авг 2009, 00:12
Модел на автомобила: Ford Focus, 1.8 TDCI(115k.),2002г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика на Форд Фокус(1.8 tdci, 115k.,2002г.)

Мнение от niksan79 » 14 юни 2010, 11:35

Може би си прав,
това ми беше първата идея, но и двамата майстори ми казаха, че тази процедура влияе единствено на силата на струята от вентилатора, а и изчетох доста неща за подмяната на филтъра на купето за Фокус и малко ме притеснява дали някой пишман майстор няма да си остави ръцете при подмяната му. Отидох на две три места и коментара беше-"Ще погледнем къде се намира и ще ти кажем за колко пари ще го сменим" *banned* , е не.....благодаря...стане ли така да се учат на моя Дзвер...

P.s Като се прибера другата седмица от Троянски балкан :D: , ще ходя да ми го сменят, че изобщо не обичам да ми човъркат колата преди път....
Лека
Формата е моментна, класата е вечна........

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика на Форд Фокус(1.8 tdci, 115k.,2002г.)

Мнение от cenzor » 14 юни 2010, 11:42

В Мото-Пфое със сигурност може да ти го сменят, не помня колко беше цената (нещо като 30 лв за филтъра и 30 за смяната, при моята фиеста).
Там поне знаят къде се намира и как се сменява. :D
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
chefo_ukr
потребител
потребител
Мнения: 718
Регистриран: 15 юни 2008, 09:30
Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО 2.0ТДДИ
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика на Форд Фокус(1.8 tdci, 115k.,2002г.)

Мнение от chefo_ukr » 14 юни 2010, 12:47

Той филтара се сменя елементарно просто в повечето случаи се чупят щипките(от старост).Виш си измии радиаторите да не са запушени с листа и всякакви боклуци.Успех
С една или две перки си?Може проблема да е в резистора за първа скорост.
Изображение

niksan79
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 13 авг 2009, 00:12
Модел на автомобила: Ford Focus, 1.8 TDCI(115k.),2002г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика на Форд Фокус(1.8 tdci, 115k.,2002г.)

Мнение от niksan79 » 14 юни 2010, 14:52

Всъщност, не съм толкова запознат с Фокуса, затова предпочитам в колата ми да бъркат хора с подходяща професия...Единственото, което ме увери майстора е, че вентилатора работи..Има и доста логика в това да се ревизират радиаторите, но като незнам как..като се прибера другата седмица, ще направя организацията по подмяната на филтъра в Мото-пфое, че сме с едно и също работно време и не можем да се уцелим..... :D:
Довечера вдигам капака, климатика на max...и ще видя как се държи компресора, но като цяло ситуацията може да се обобщи така: Миналата година на I-ва степен на вентилатора си беше сибирски студ, а тази година на II-ра и пак не бива. Усеща се на моменти как струята си става от студена на хладна...
8)
Формата е моментна, класата е вечна........

gojyto
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 25 окт 2009, 20:24
Модел на автомобила: ESCORT 1.8 TDI
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика на Форд Фокус(1.8 tdci, 115k.,2002г.)

Мнение от gojyto » 14 юни 2010, 16:23

Здравейте! Карам Ескорт комби 1.8 TD и още като го купих няма6е нито парно нито климатик.Парното го оправих-бе6е запу6ено.Но климатика незнам какво да го правя.Перката върти но не духа изоб6то студено.Как да разбера дали само трябва да се допълни или има и друг проблем ?

Потребителски аватар
G_o_c_e_v
потребител
потребител
Мнения: 308
Регистриран: 03 авг 2009, 23:04
Модел на автомобила: C-max 2.0 TDCi 136 к.с. Бордо
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика на Форд Фокус(1.8 tdci, 115k.,2002г.)

Мнение от G_o_c_e_v » 14 юни 2010, 20:23

Ми като за начало, трябва да отидеш на майстор да ти замери системата, ако има фреон, да търсиш др проблем.

niksan79
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 13 авг 2009, 00:12
Модел на автомобила: Ford Focus, 1.8 TDCI(115k.),2002г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика на Форд Фокус(1.8 tdci, 115k.,2002г.)

Мнение от niksan79 » 16 юни 2010, 10:06

Здр.,
ето и кратка информация за това как се държи климатика през изминалите два дни. Макар и да го използвах само след 17:00ч., времето в Бургас си беше доста тежко, а климатика работеше без проблем. На светофарите нямаше и помен от това изключване на компресора през една две минути(по показанието на оборотомера) и даже на моменти се налагаше да пускам малко топло от парното за да не измръзне бъдещата ми жена… :D: .
P.s Тези дни продължавам тест-драйва на климатика и ще пиша отново.......

Лека и доходна на всички…
Формата е моментна, класата е вечна........

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика на Форд Фокус(1.8 tdci, 115k.,2002г.)

Мнение от tropper » 16 юни 2010, 10:09

Какво направи? Филтъра ли смени?
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика на Форд Фокус(1.8 tdci, 115k.,2002г.)

Мнение от ewgeny » 16 юни 2010, 10:29

niksan79 написа:Здр.,
ето и кратка информация за това как се държи климатика през изминалите два дни. Макар и да го използвах само след 17:00ч., времето в Бургас си беше доста тежко, а климатика работеше без проблем. На светофарите нямаше и помен от това изключване на компресора през една две минути(по показанието на оборотомера) и даже на моменти се налагаше да пускам малко топло от парното за да не измръзне бъдещата ми жена… :D: .
P.s Тези дни продължавам тест-драйва на климатика и ще пиша отново.......

Лека и доходна на всички…
Много е възможно перката да работи ..... когато си иска..... Следващия път когато усетиш, че нещо не охлажда добре климатика, вдигни капака или само дай едно ухо дали работи перката. В топло време, когато спреш колата, дори на сфетофара, трбява след няколко секунди и да тръгва. Видал съм такива случаи, където, четките на перките бяха заминали и от време на време НЕ сработват. Имай едно на ум от мен. _friends_
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

niksan79
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 13 авг 2009, 00:12
Модел на автомобила: Ford Focus, 1.8 TDCI(115k.),2002г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика на Форд Фокус(1.8 tdci, 115k.,2002г.)

Мнение от niksan79 » 16 юни 2010, 11:37

_friends_
Най-интересното е, че нищо не съм пипал по системата, явно Дзвера се е уплашил от приказките за доктори-майстори...И аз имам съмнения относно тази перката(въпреки, че пред майстора си работеше перфектно), но до края на седмицате ще ме тресе друга треска :D: , но след това ще си отделя време да прослушам как се държи климатика по време на жега и при спряло положение на колата..
Формата е моментна, класата е вечна........

gojyto
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 25 окт 2009, 20:24
Модел на автомобила: ESCORT 1.8 TDI
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика на Форд Фокус(1.8 tdci, 115k.,2002г.)

Мнение от gojyto » 17 юни 2010, 17:54

Климатика ми не работеШе заради скъсан кабел.След сработването се оказа, Че в компресора има някакъв проблем.От_време на_време ремЪка свири яко.Самия компресор или задира или някоЙ лагер вътре е много зле.И Ще иска нов.НякоЙ знае ли колко струва нов или втора ръка?

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта