Страница 1 от 1

Фиеста мк4 акумолатор ?

Публикувано: 28 юни 2010, 11:31
от ktborisov
Колеги, имам едно питане относно фиестата на баща ми. Става въпрос за фиеста мк4 1.25 зетек. Когато баща ми я взе колата беше с някакъв акумолатор от сумати време и той купи нов. 12в / 44а.ч / стартов ток - 330 монбат мисля. От както е с този акумолатор колата не работи добре. Придрусва, акумолатора пада за отрицателно време, когато пуснеш климатика умира тотално в ниските обороти ... Оказа се, че има мъртва клетка, но и също, че стартовия ток който подава не е достатъчен за да запали. Щом качиме акумолатора и го заредиме, като го сложиш и колата работи перфектно (климатици фарове абе квато и консумация да пуснеш колата работи) , но поработи ли малко и после я огасиш край. Пак същата история. Смисъл той пада така: Има сичко музика,фарове,светлини по таблото, прозорците работят , но просто няма сила да запали. Та въпроса ми е какъв акумолатор да взема сега? (който ще стане на фиестата защото тя е с по-малко гнездо).Размерите на сегашния, който влиза перфектно са Дължина: 207мм. Широчина 175мм Височина 200мм.
Трябва ми със същите размери но с повече ампер часа и с по-голям стартов ток :mrgreen:

Re: Фиеста мк4 акумолатор ?

Публикувано: 28 юни 2010, 11:54
от paci
Карам вече 3 или 4 години с Искра с абсолютно същите параметри и няма проблеми.
С малко по-големия мотор съм!!!

Re: Фиеста мк4 акумолатор ?

Публикувано: 28 юни 2010, 13:12
от ktborisov
paci написа:Карам вече 3 или 4 години с Искра с абсолютно същите параметри и няма проблеми.
С малко по-големия мотор съм!!!
Ами колега, незнам проверихме всичко няма отечки,глупости , колата зарежда нормално ... единственото обяснение което ми идва на акъла е , че акумолатора е калпав ? Но все пак, ако на някой му се върти нещо друго в главата моля нека сподели :D:

Re: Фиеста мк4 акумолатор ?

Публикувано: 28 юни 2010, 14:33
от bateto_toshko
Как установи че , зарежда нормално?Той може да генерира ток , но не достатъчен
Аз също съм с 44 Ah вече 3 година , забравих марката с него си дойде колата.Нямам проблеми при това карам къси отсечки .Може да вземеш на заем от някой приятел и ако пак е така , значи генератора не дава необходимия ток за зареждане

Re: Фиеста мк4 акумолатор ?

Публикувано: 28 юни 2010, 16:20
от ktborisov
bateto_toshko написа:Как установи че , зарежда нормално?Той може да генерира ток , но не достатъчен
Аз също съм с 44 Ah вече 3 година , забравих марката с него си дойде колата.Нямам проблеми при това карам къси отсечки .Може да вземеш на заем от някой приятел и ако пак е така , значи генератора не дава необходимия ток за зареждане
Ами колега, незнам всъшност дали зарежда нормално, защото незнам точните стойности какви трабва да са. Когато акумолатора е свален и го измеря с мултицета показва едно, когато го сложа на колата и я запаля показва с приблизително 1.2 В отгоре. Смисъл виждам, че зарежда , но дали тази стойност от ~ 1.2 е нормална или не немога да кажа. Карах я на сервиз казаха, че зарежда. Ако някой може да каже какви точно трябва да са стойностите, когато работи колата моля. Иначе, когато падне е на 11.4 В.
Какво ще стане ако сложа примерно, ако сложа 66 а/ч ?

Re: Фиеста мк4 акумолатор ?

Публикувано: 29 юни 2010, 00:26
от HACKO
Ще стане същото, само че малко по-бавно. При зареден акумулатор на средни обороти трябва да имаш напрежение 14.2-14.4 V. Със включване големи консуматори, фарове, отоплител на засно стъкло, климатик, не трябва да пада под 14V.

Re: Фиеста мк4 акумолатор ?

Публикувано: 29 юни 2010, 09:10
от ktborisov
HACKO написа:Ще стане същото, само че малко по-бавно. При зареден акумулатор на средни обороти трябва да имаш напрежение 14.2-14.4 V. Със включване големи консуматори, фарове, отоплител на засно стъкло, климатик, не трябва да пада под 14V.
Мерси колега!

Re: Фиеста мк4 акумолатор ?

Публикувано: 29 юни 2010, 09:33
от Revell
Привет колага. Това което аз научих от моят акумолатор е че не е необходимо да имаш проблем със заряда, за да пада. При мен се оказа че има някакъв дефект. Стойностите на електролита бяха много ниски и си личеше как като се включва перката на охлаждането колата губи обороти и ДВГ претриса. Докато работи държи 14.1V и като угася моментално пада на 12.4-12.5V. Е не стигнах до там чак да не мога да паля, но отидох при човека от когото го взех, а той беше много коректен. Взе го, прави му там зарядки, някакви негови си тестове и ми го смени. От тогава (поне за сега) нямам проблеми. Другото за което трябва да те предупредя е да видиш колко ампера е алтернатора ти. Ако сложиш по - голям акумолатор от възможностите на алтернатора вариантите са 2. 1- да изпуши алтернатора. 2- акумолатора винаги да е недозареден, откъдето следва да се скапе за по - малко от година.

Re: Фиеста мк4 акумолатор ?

Публикувано: 01 юли 2010, 22:58
от venom4o
Щом са ти сменяли ангренаж и пистов ремък си провери белезите в някой сервиз защото това за мен е най вероятната причина все пак сме в БГ.

Re: Фиеста мк4 акумолатор ?

Публикувано: 07 юли 2010, 09:46
от ktborisov
Колеги, проблема е решен. Оказа се скапан акумолатор + дефектна бобина. :)

Re: Фиеста мк4 акумолатор ?

Публикувано: 07 юли 2010, 13:24
от tqnko
Revell написа:Ако сложиш по - голям акумолатор от възможностите на алтернатора вариантите са 2. 1- да изпуши алтернатора. 2- акумолатора винаги да е недозареден, откъдето следва да се скапе за по - малко от година.
Това са ебаси митовете ...
Моя акумулатор е 60 ампера а алтернатора ми е стандартен за фиеста 1.1 (едва ли ще е над 45)
Акумулатора ми е на зелено винаги. Пък ако не е някой друг км. извънградско и съм на зелено :D

Re: Фиеста мк4 акумолатор ?

Публикувано: 14 юли 2010, 14:22
от Revell
tqnko написа:
Revell написа:Ако сложиш по - голям акумолатор от възможностите на алтернатора вариантите са 2. 1- да изпуши алтернатора. 2- акумолатора винаги да е недозареден, откъдето следва да се скапе за по - малко от година.
Това са ебаси митовете ...
Моя акумулатор е 60 ампера а алтернатора ми е стандартен за фиеста 1.1 (едва ли ще е над 45)
Акумулатора ми е на зелено винаги. Пък ако не е някой друг км. извънградско и съм на зелено :D
Алтернатора се смята с по-голяма производителност от акумолатора! Това се прави с цел да зарежда + ток за работата на системите по колата. Твоя може да е 60А ама я в продължение на 1 месец пали по 5-6 пъти на ден и минавай по 3-4км без извънградско. Дали ще е още зелен :-/: .